Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Ta lång tid? att få spelare tänkte du? eller vad?
Det finns så få servrar som är blizzlike (totalt blizzlike), så du slipper faktiskt konkurrera, det är nämligen MYCKET folk som söker efter servrar som är helt blizzlike.
Jag och en hel del feenix lirare spelade på Forsaken gaming förut vilket var en helt blizzlike server 1.12 server. Populationen var helt värdelös jämfört med feenix, iofs hade dem inte kommit lika långt med scripting osv men har svårt att se någon lyckas med en helt blizzlike server.
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Skulle vilja slänga ut frågan varför det inom privatservrar bara finns PvP-servrar (åtminstone vad jag kunnat hitta). Personligen tycker jag att det förstör spelet för min del. Har inget intresse för PvP och detsamma gäller för många av mina vänner som spelar WoW men som inte vill lira på privatservrar för att det bara finns PvP-servrar. Tycker heller inte det rör sig som så mycket jämbördig world-pvp så jag tycker man kan ifrågasätta dess existens. Hur ofta är det två eller fler jämbördiga som möts? I samtliga fall som jag varit med om har det handlat om en maxlevel eller en char med klart högre level som gett sig på låglevels. Vad är det egentligen man eftersträvar på en Pvp-server? Vore det inte bättre att skapa fler Pve-servers, få in alla de som idag inte vill spela på privat för att de hatar pvp, och sedan hålla Pvp-andet till arenas, BG's etc.?
Amen kom igen, skillnaden mellan en PVP och PVE server är minimal. De flesta servrarna har oftast en jävligt hög xp rate så det handlar nästan alltid om en maxlevel vs maxlevel. 99.9% av pvpn spelas i bgs/arenas.
Inte ens på feenix som är 60 server med jävligt hög populationen är det någon allvarlig world pvp. Knappt någon alls. Iofs är det väl ingen som ger sig på min priest direkt men jag blir i princip aldrig gankad på farm ställen osv. Ända gångerna man kan störas av PVP:n kan vara när man ska raida och en guild står och gankar någonstans på vägen till raiden och dödar en så man blir av med sin darkmoon faire buff.