Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Järnvägsskolan i Ängelholm täcker allt, t ex finns där åtskilliga lok (förvisso främst diesellok typ T43 och Z65) och olika vagnar som man kan utnyttja i praktiska övningar inklusive körning. Skolan har även simulatorer (både en gammal fullstor moderniserad RC-simulator samt nyare simulatorer), men även alla delsystem från lok och vagnar uppbyggda i pedagogiskt syfte.
Påstår inte att man skulle bli en bättre förare i slutändan, men allt man behöver finns inom skolans område - inklusive oerhört kompetenta lärare med specialkunskaper i de olika ämnena.
TCC har ingenting - bara en torftig och utdragen utbildning i syfte att tjäna pengar.
Nu måste till och med jag lägga mig i.
Som tidigare skribenter skrivit så är även Ängelholm 60 veckor nu annars hade skolan varit tvungen att stänga igen utbildningen.
TCC har väl varit förutseende i detta och ändrade sin utbildning tidigare för att slippa krångel nu.
Förare jag har pratat med har sagt tvärt emot, att TCC's elever varit bättre utbildade och med bättre bredd på kunskapen.
Inte det sagt att Ängelholm spottar ut dåliga förare i slutändan men med mer LIA-tillfällen finns bättre möjlighet att lära sig ute på banorna än inne på en skolgård.
I slutändan när vi alla är klara tror jag att vi är lika goda förare.. Annars skulle dom inte examinera oss får jag hoppas!