2011-11-10, 01:36
Medlem
Yes, på stockholmståg har dem t.ex 34 000 i månaden + ob och lite tillägg efter 2 år som förare.
Citera
2011-11-10, 15:03
Medlem
Anonymisss avatar
Har sökt till SJ's utbildning som börjar i Mars 2012. Får hoppas på det bästa. Vill verkligen byta jobb från mitt IT-supports-hor-jobb...

Några fler som sökt till SJs?
Citera
2011-11-10, 16:49
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiss
Har sökt till SJ's utbildning som börjar i Mars 2012. Får hoppas på det bästa. Vill verkligen byta jobb från mitt IT-supports-hor-jobb...

Några fler som sökt till SJs?

ramlade in på denna tråd för några dagarsen såg att nån tipsade om sj utbildning. Så jag chansa och sökte.

2 dagar senare damp testet ner i ebrevlådan. Fick läsa ännu mer här och blev super nervös haha. Ajja körde lite iq test och annat på nätet och tänkte att det är en skoj grej att testa och klarar jag det inte så är det inte hela världen.

Men iaf klarade del 1 och del 2 och nu väntar jag på svar vad de gör för bedöming på min testning.

Så nu får jag se vad som händer, iaf verkar ju lokföraryrket som ett bra jobb som helheht. Första gången jag har testat och sökt.
Citera
2011-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
ramlade in på denna tråd för några dagarsen såg att nån tipsade om sj utbildning. Så jag chansa och sökte.

2 dagar senare damp testet ner i ebrevlådan. Fick läsa ännu mer här och blev super nervös haha. Ajja körde lite iq test och annat på nätet och tänkte att det är en skoj grej att testa och klarar jag det inte så är det inte hela världen.

Men iaf klarade del 1 och del 2 och nu väntar jag på svar vad de gör för bedöming på min testning.

Så nu får jag se vad som händer, iaf verkar ju lokföraryrket som ett bra jobb som helheht. Första gången jag har testat och sökt.

Jag har också sökt men ännu inte fått svar. Hoppas verkligen att jag får göra tester iaf för detta är något ajg verkligen vill!
Citera
2011-11-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaves
Grattis! Är det uppdelat på ännu flera gånger? Jag trodde man gjorde alla test samma dag.

Första gången gör du 6 stycken papper/penna test som är liknande dom förtesten du gör i datorn. (lite plåtvikningar, matte osv).

Klarar du dom blir du kallad till del 2 "psykologdelen" där får du utföra ytterligare 3 test samt prata med en psykolog.

Klarar du det så får du göra en läkarundersökning som du själv får bekosta ca 2000:-

Så går det till ungefär
Citera
2011-11-11, 11:14
Medlem
Har också sökt till SJ:s utbildning som startar i mars 2012, men inte fått någon respons än. Möjligen beror det på att jag har gjort TCC:s förtester. Ersätter de SJ:s förtester tro?
Citera
2011-11-11, 12:17
Medlem
Anonymisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask

Kul för dig! Jag skickade in min ansökan natten till Torsdag och väntar med spänning
Citera
2011-11-13, 20:41
Medlem
boboqs avatar
Kul att ni intresserar er för lokföraryrket! Ett underskattat yrke som få tänker på när de ska utbilda sig, och många blir även förvånade när de hör vad lokförare tjänar i snitt Jag pluggar själv till lokförare och blir färdig sommaren 12. GL till er som sökt eller planerar att söka utbildningen!
Citera
2011-11-15, 14:45
Medlem
Howl!s avatar
Jag har läst hela tråden och det verkar som att de flesta vill köra persontåg. Varför?

Själv funderar jag på att söka men för att köra godståg, det är väl samma utbildning för bägge disciplinerna?

Vill någon ta upp lite skillnader mellan person- och godssidan ex. tider, efterfrågan, osv (jag har ingen inblick i något av dem)?

Jag har tidigare jobbat strax över ett år på spåret, kan detta vara meriterande?
Citera
2011-11-15, 14:52
Medlem
Någon som har fått kallelse till vidare övervakade tester, för TCC's utbildningar som börjar våren?
Citera
2011-11-15, 15:24
Medlem
BrorGertruds avatar
Gjorde nyss första testet. Blev mos i skallen när man skulle svara på orden som hörde ihop, trodde det skulle gå åt skogen då men det gjorde det inte. Får samla ihop mig inför pusselbiten och det skriftliga, brukar gå rätt bra för mig när jag skriver saker på tidspress men vad är det man ska skriva för något?

Bor ni långt ifrån Mjölby/Hallsberg? Har själv 28 respektive 23 mil.
Citera
2011-11-15, 21:24
Medlem
Anonymisss avatar
Fortfarande ingenting i inkorgen från SJ.. deppig nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in