2011-11-28, 15:04
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Saken är den att andra gången så klarade jag faktiskt testen men jag fick hjärnsläpp och tackade nej till utbildningen, vilket jag nu i efterhand ångrar något otroligt

Menar du att du även gjort psykologdelen och klarat den och efter det tackat nej?

När det gäller att man bara får söka två gånger så är det förtestet dom menar, det man gör på internet.
Har du redan klarat förtestet så är troligen dessa uppgifter sparade med ditt persnr och du behöver isåfall inte göra om förtestet.
Citera
2011-11-28, 16:27
Medlem
Kan det vara så att om man inte har fått någon respons på sin ansökan till SJ's utbildning som börjar i vår, så betyder det att inga chanser finns för en att få gå den? Tycker i och för sig att SJ borde meddela en i alla fall, och inte låta tystnaden tala för dem.
Citera
2011-11-28, 18:28
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingis.0
Menar du att du även gjort psykologdelen och klarat den och efter det tackat nej?

När det gäller att man bara får söka två gånger så är det förtestet dom menar, det man gör på internet.
Har du redan klarat förtestet så är troligen dessa uppgifter sparade med ditt persnr och du behöver isåfall inte göra om förtestet.

Yes, det är förtesten jag menade. Har mailat och får se vad de säger..
Citera
2011-11-28, 19:29
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Yes, det är förtesten jag menade. Har mailat och får se vad de säger..

Ok, så det var själva psykologdelen du tackade nej till.
Då bör du ha en chans att få göra den, dom är ju mest oroliga att man ska tacka nej efter att man klarat psykologdelen (då får man ju även betala 3.500).
Citera
2011-11-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingis.0

Eftersom jag nu klarat förtesten en gång redan då, så har jag inte använt någon av dessa 2 gånger? Så teoretiskt sett kan jag bara söka på fram till det att jag kommer in nu då?
Citera
2011-11-29, 07:04
Medlem
Jag var i väg och gjorde psykologtestet i går och mattedelen fungerade inte alls. Började tvivla på mig själv ang den "osynliga siffran" vilket bidrog till att jag hade alldeles för många fel. När det gällde pricken på datorn så gick den bättre men eftersom jag hade för många fel på första delen så var det inte ens någon ide att göra simultan testet. Det som jag hade sett fram mest emot
Jag är så arg på mig själv men men, inte mycket att göra åt. Han frågade om jag skulle söka igen och jag svarade att jag inte visste men klart jag vill det! Var bara så besviken i går...
Citera
2011-11-29, 11:13
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWikstrom
Eftersom jag nu klarat förtesten en gång redan då, så har jag inte använt någon av dessa 2 gånger? Så teoretiskt sett kan jag bara söka på fram till det att jag kommer in nu då?

Om jag har förstått rätt så har du en gång väl klarat förtesten så är den biten avklarad för gott så att säga. Det är ifall man misslyckas på förtesten som man får EN chans till efter minst sex månader, misslyckas du även då så verkar det kört.

Hur många gånger du får göra psykologdelen är nog upp till utbildaren (t.ex. TCC).
Är det så att du klarar alla utom ett prov där så är möjligheten rätt stor att du får göra om det vid en annan kursstart.
Citera
2011-11-29, 11:24
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooostanza
Kan det vara så att om man inte har fått någon respons på sin ansökan till SJ's utbildning som börjar i vår, så betyder det att inga chanser finns för en att få gå den? Tycker i och för sig att SJ borde meddela en i alla fall, och inte låta tystnaden tala för dem.

Jag har heller inte fått någon respons. Har släppt det lite. Som vi vet så gör de seriösa utväljningar och antar att detta tar tid. Många har sökt denna betalda utbildningen så de har ju många att välja mellan. Lär ju ta i flera omgångar med dessa vidare tester.

Om du jättegärna vill ha tjänsten och du har klarat internettesterna tycker jag du kan maila dem och fråga. Själv väntar jag ut och jag tror de kommer skicka ifall man får det eller inte. Som sagt lång tid kvar tills utbildningen startar. Kanske vissa får kallelse nästa år.
Citera
2011-11-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Det var det också! Kontaktade dem och det var allt något som fattades i mejlet, skulle skriva ner utbilningar/yrken och sedan varför jag ville arbeta som lokförare. Skulle tydligen få kallelse till Hallsberg nästa vecka i alla fall och göra vidare tester v.50. Så får väl se vad som händer.

Har du fått kallelse ännu? Jag blir faktiskt lite nervös nu eftersom ni sa att ni skulle få det denna veckan. Visst bara tisdag än så länge. Men ändå.
Citera
2011-11-29, 16:03
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Har du fått kallelse ännu? Jag blir faktiskt lite nervös nu eftersom ni sa att ni skulle få det denna veckan. Visst bara tisdag än så länge. Men ändå.

Nej inget ännu, får väl hoppas att det kommer något snart.
Citera
2011-11-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Nej inget ännu, får väl hoppas att det kommer något snart.

Får vi göra!
Vet inte om det betyder att de har ett par för få ansökningar för att kunna gå vidare men Hallsbergs sista ansökningsdag är nu den 2 Januari!

Ni som funderar på att söka! Gör det, finns inget att förlora. Man har möjlighet att välja att börja nästa termin istället!
Citera
2011-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Har ingen erfarenhet men kan nog ge dig ett ganska så gott svar ändå.
Kraven på hörsel är bara att du ska höra de angivna frekvenser vid rätt decibel.
Sedan buller och så vidare varierar ju beroende på typ. Motorvagnar har inte en så farlig ljudnivå medan lokens ljudnivå är ett par steg högre. X2 som exempel är på 70db i förarhytten.

okej tack för svar

Men med motorvagnar menar du typ eldriva lok då eller ?

(är inte så insatt i loken )

Någon mer som har någon erfarenhet av hur bullrigt det är och va lokförare ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in