Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Är det någon som vet hur det var att utbilda sig till lokis förr i tiden? Var kraven lika höga som idag? Vet att min gammel farfar var lokis, och enligt min farmor och mamma så är jag ganska lika denna snubbe rent beteendemässigt, så tänkte om man då kunde ha lokis i blodet

Testen förr i tiden var inte lika som idag.
Piloter har också lämplighetsprov idag vilket dom inte hade förr - och då syftar jag på civila piloter. Min granne är 55 år och jobbar som pilot på Sas och flyger till USA. Han har varit pilot sedan han var 20 år och han har extrem dyslexi. Har aldrig varit med om att han skrivit en enda mening på faceboken på korrekt svenska. Man måste läsa det han skriver flera gånger för att förstå vad han vill säga.
Har även märkt att han är lite si och sådär i övrigt. Men han har sitt lilla jobb som kapten och tjänar 93.000 kr före skatt varje månad (tror det var något i den summan han sa sist). På sina strax över 30 år som pilot har han samlat på sig otroligt mycket erfarenhet hur just hans flygmaskin fungerar vilket jag inte tror går att mäta sig i hur en nyutbildat pilot framtagen med dagens tester skulle hantera farliga situationer.