Det var faktiskt både lätt och svårt samtidigt.
Det lätta med det är att uppgifterna är relativt enkla, det knepiga med det är att hinna med så många uppgifter som möjligt på ca 5-8 min (beroende på vilket av testerna det är) och då helst inte ha några fel heller.
Tyvärr så klarade jag mig inte - jag var ett hårfint fall. Hade för många fel på ett av testen så jag kom inte vidare (simultantestet). Men jag tänker söka igen till vintern (blev rekommenderad att göra det)
Första uppgiften var att stryka under alla siffror som var likadana som utgångssiffran. Tex 379 så under den fanns det en kolumn med ca 8 tal och alla likadana 379 skulle strykas under. Tror testtiden på denna var 5 min - helst ska man klara ca 100 stycken.
Sen var det läsförståelseuppgifter tex "om 1000 meter är längre än 2 km sätt ett kryss i tredje rutan från vänster i sista raden, om inte sätt ett kryss i andra rutan från höger på andra raden"
Sen var det mattedelen, samma som man gör på datorn - talföljder 2 4 6 8 _ _ osv.
Sen var det plåtvikningstestet.
Sen var det simultantestet (det jag åkte på) Det är jättesvårt att förklara tyvärr så det får du se
Det var också ett test där man skulle hitta samma figur bland 5 alternativ. (den första bilden var den rätta och sen skulle man hitta den andra rätta bilden)
Men Lycka till till alla er andra som har erat test kvar