2022-12-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieBrown
Killar och tjejer, gubbar och gummor. Vilken skola hade ni valt och varför om ni skulle plugga till lokförare idag? Jag har kommit in på två skolor och vet inte vilken jag ska välja. Båda ligger i södra delen av landet. Mer säger jag inte just nu.

Nått med utbildningslön🤷🏼‍♀️
Citera
2022-12-07, 22:39
Medlem
Citat:
Killar och tjejer, gubbar och gummor. Vilken skola hade ni valt och varför om ni skulle plugga till lokförare idag? Jag har kommit in på två skolor och vet inte vilken jag ska välja. Båda ligger i södra delen av landet. Mer säger jag inte just nu.

Jag har också blivit antagen😁 var blev du antagen? vem vet vi kanske ses i klassrummet 😁🤣

Skulle bok tid för hälsoundersökning så snabbt som möjligt🥳🥳🥳
Citera
2022-12-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnpass
Nått med utbildningslön🤷🏼‍♀️

Inte ett alternativ för mig. Jag kommer behöva ta CSN-lån alternativt få omställningsstudiestöd.
Citera
2022-12-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yow.Mijaowjohan
Jag har också blivit antagen😁 var blev du antagen? vem vet vi kanske ses i klassrummet 😁🤣

Skulle bok tid för hälsoundersökning så snabbt som möjligt🥳🥳🥳

Grattis!

Jag har kommit in i Nässjö och står som reserv i Ängelholm. Jag står som 3:a i kön. Räknar nästan med att bli antagen till Ängelholm också.
Citera
2022-12-08, 12:51
Medlem
Citat:
Grattis!

Jag har kommit in i Nässjö och står som reserv i Ängelholm. Jag står som 3:a i kön. Räknar nästan med att bli antagen till Ängelholm också.

Hoppas du kommer in i Ängelholm också 😀
Hur långt tid tog det för dig från steg 3 till att du fick mail att du blev antagen?
Citera
2022-12-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yow.Mijaowjohan
Hoppas du kommer in i Ängelholm också 😀
Hur långt tid tog det för dig från steg 3 till att du fick mail att du blev antagen?

Jag kommer inte ihåg, men det tog väl ca 1 månad har jag för mig.

Vilken skola börjar du själv på?
Citera
2022-12-08, 14:49
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg, men det tog väl ca 1 månad har jag för mig.

Vilken skola börjar du själv på?

Ängelholm så hoppas du kommer in med 😃
Citera
2022-12-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokfoeraren
Jag har nu min LIA1 som lokförare och träffade en annan som var inne på LIA3 från en annan skola och han hade redan fått anställning med lön två månader innan utbildningen var klar. Hur går man tillväga för att få denna möjlighet egentligen? (jag var dum och frågade inte om denna detalj).

Ska man fråga företaget där man har sin LIA nu direkt om dom vill anställa mig redan nu? Eller kommer dom fråga mig om mina körlärare rekommenderar mig?

I min klass kom MTR till skolan och erbjöd jobb. Vi skickade in CV och hade intervju som vanligt, och nästan alla som ville fick anställning.

Det kan även vara så att andra operatörer som inte kommer till skolan erbjuder anställning, men att man då får hålla utkik själv efter annonser.

Mitt tips är att redan under LIA 2 hålla koll på vilka företag som anställer, och skicka in CV och personligt brev redan då och berätta att man är intresserad av en anställning efter examen och att man även vill göra sin LIA 3 där. Har man tur kan man kombinera dessa så man får börja sin företagsspecifika utbildning då redan under LIA 3. Det har jag hört en del företag nappa på, och således får man anställning inför LIA 3 även om operatören inte kommer direkt till skolan.
Citera
2022-12-10, 11:04
Medlem
Ranka de bästa lokförarskolorna

Vilken lokförarskola har bäst rykte och är bäst att gå på enligt er?
Citera
2022-12-10, 11:06
Medlem
psykoshippiens avatar
Gävle har inte tid att förklara.
https://www.protrain.se/utbildning/l...ldning-mjolby/
Senast redigerad av psykoshippien 2022-12-10 kl. 11:09.
Citera
2022-12-10, 11:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hur många finns det?
Citera
2022-12-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Gävle har inte tid att förklara.
https://www.protrain.se/utbildning/l...ldning-mjolby/

Okej jag kollar om Svalbard har tid att förklara då 😅

Skämt åsido, jag har hört mycket gott om Protrain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in