2011-04-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
Hur många här har sökt till Ängelholm?

Läste någonstans att ängelholm har 1400 ansökningar per kursstart så det är förmodligen en hel del här :P
Citera
2011-04-21, 09:55
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osten86
Läste någonstans att ängelholm har 1400 ansökningar per kursstart så det är förmodligen en hel del här :P

Och det är just därför jag skiter i Ängelholm. Jag orkar inte med deras krångliga ansökningsprocedur för att få komma ner och göra ett förtest och sedan bli hemskickad. TCC är bättre då man redan hemma vid datorn får reda på att man eventuellt har en chans att bli "lokförarmaterial".
Citera
2011-04-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Och det är just därför jag skiter i Ängelholm. Jag orkar inte med deras krångliga ansökningsprocedur för att få komma ner och göra ett förtest och sedan bli hemskickad. TCC är bättre då man redan hemma vid datorn får reda på att man eventuellt har en chans att bli "lokförarmaterial".

Är nog bra mkt större chans att komma in på TCC med
Citera
2011-04-28, 19:44
Medlem
Har skickat mail till den den J***** Lena på TCC men får inget svar va som hänt med min ansökan, har klarat alla förtester och skickat in ett brev för 1.5 månad sedan där man skulle svara på lite frågor, men har inte hört ett ljud av dem!!!

Någon i samma situation som mig???
Citera
2011-04-29, 09:38
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaisedFist
Har skickat mail till den den J***** Lena på TCC men får inget svar va som hänt med min ansökan, har klarat alla förtester och skickat in ett brev för 1.5 månad sedan där man skulle svara på lite frågor, men har inte hört ett ljud av dem!!!

Ring.
Citera
2011-04-30, 09:12
Medlem
Jag fick svar igår från lena, har väntat i kanske 2 veckor.
Fick tid hos psykolog den 15 maj. Kanske är så att hon väntar med att svara tills testerna börjar närma sig.
Citera
2011-05-01, 09:47
Medlem
zebra121s avatar
Lokförarutbildning (frågor)

Det är så här att jag går i tankarna gällande att söka till utbildning för lokförare då jag finner intresse i det och tror att jag skulle gilla det. Jag gick ut gymnasiet med godkända betyg och det var inga större problem (hade väl två IG) och antal poäng räcker gott och väl har jag sett. Frågorna jag har är dock följande:

Jag har googlat på lokförarutbildning och hittade denna hemsida:
http://www.lokforarutbildning.se/index.php

# Vad krävs för att bli behörig och komma in? Jag läste nånstans att man efter några veckor kan bli nekad fortsättning p.g.a vissa saker, stämmer det? Övrigt nåt som krävs? Bra kropp?

# Om jag bestämmer mig för att söka till Hallsberg, räcker det att skriva ut och skicka in ansökningspapper som vanligt?

# Jag vill köra persontåg och helst inte gods då jag gillar att jobba med människor. Vad är oddsen?

# Är det först olika tester INNAN man vet om man kommer in på skolan? Tänkte om man sagt upp sig från sitt jobb, börjar plugga och sen efter någon vecka måste kasta in handduken p.g.a missade tester. Då sitter man i skiten?

En annan fråga jag har är att jag också har intresse för tågvärd/serveringspersonal på tåget. Är det formell utbildning på det också eller hur ser det ut där? SJ, Veolia, Öresundståg m.m.

Väldigt tacksam för svar från nån därute som vet och kan. Jag planerar i sådana fall en start 2012 (beroende på om de kör 1 eller 2 ggr/år)

MVH/ J.A
Citera
2011-05-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaisedFist

Ta det lugnt! Har du klarat förtesterna så har du! Dem sista testerna kommer att göras mellan vecka 18 och 26 och dem brukar meddela 2 veckor innan. Så om du inte har fått något mail efter vecka 24 kan du börja undra.
Citera
2011-05-02, 12:11
Medlem
Citat:
Hur många här har sökt till Ängelholm?

Är det någon som vet ungefär när de första testerna börjar till Ängelholm? De skrev ju i något mail att de vill göra det så skyndsamt som möjligt så att man vet om man kommit in eller inte i god tid innan kursstart. Men inte kunnat läsa mig till nånstans när de första testerna börjar, borde väl börja inom några veckor?
Citera
2011-05-02, 12:28
Medlem
Dekk-sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walowalo
Är det någon som vet ungefär när de första testerna börjar till Ängelholm? De skrev ju i något mail att de vill göra det så skyndsamt som möjligt så att man vet om man kommit in eller inte i god tid innan kursstart. Men inte kunnat läsa mig till nånstans när de första testerna börjar, borde väl börja inom några veckor?

Ingen aning, kollar min mail varje dag för att se om man blir kallad... Börjar bli otålig.
Citera
2011-05-02, 13:24
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ingen aning, kollar min mail varje dag för att se om man blir kallad... Börjar bli otålig.

Fick du samma sak som mig - ett A4 papper där det bara stod typ "ni som ska kompletera gör det senaste 2 maj" och massa annat strunt? det var det enda jag fick iaf efter att ha skickat in betyg och allt det där.

Hur gick det med TCC testet?
Citera
2011-05-02, 14:51
Medlem
Dekk-sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Fick du samma sak som mig - ett A4 papper där det bara stod typ "ni som ska kompletera gör det senaste 2 maj" och massa annat strunt? det var det enda jag fick iaf efter att ha skickat in betyg och allt det där.

Hur gick det med TCC testet?

"Tillägg till: 2. Bekräftelse inkommen ansökan - Lokförare BFKYÄ14/15"

Så lyder rubriken på det senaste jag fick från Ängelholm. Och TCC gick åt skogen, får ge det ett nytt försök om 6 månader. Hur går det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in