2011-04-11, 10:41
Medlem
Aha okej, tack för informationen ! Då vet jag ju vad som väntas iaf!

har du gjort alla tester eller?
Citera
2011-04-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixarn
Aha okej, tack för informationen ! Då vet jag ju vad som väntas iaf!

har du gjort alla tester eller?

Yes, är intagen till hösten i huddinge
Citera
2011-04-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osten86

Är ny här på forumet och har också ansökt om utbildningen i Huddinge.

Hur lång tid tog det efter det att du skickat in förteckningen (anställningar och utbildningar) och det personliga brevet (varför du vill arbeta som lokförare) till dess att du fick en kallelse för att göra de fortsatta testerna?

Du skrev tidigare att du gjorde testerna i början av mars, var det många andra som gjorde testerna då? På TCC:s hemsida står det nämligen att fortsatta urval för Huddinge kommer att ske först vecka 18 och senare.

I förra veckan så svarade du på några frågor från Trixarn om de fortsatta testerna och du svarade att det var 4 tester + psykolog. Vad jag har hört ska testerna vara uppdelade på TVÅ dagar där den första dagens tester omfattar sju olika skriftliga delprov (papper och penna test) med logik, räkna volkaler, ordförståelse, vika-papper-övningar etc och att det är dag 2 som man gör testerna som du beskrev i svaret till Trixarn. Kan det vara så att man utökat förtesterna som man gör hemma och att det numera bara är EN dag för de fortsatta testerna?

Och till sist... att man minst ska få "betyg" 5 av 9 för att bli godkänd på de fortsatta testerna. Innebär det alltså 5/9 = ca 56%. Kan ju t ex annars vara så att "betyget" 5 innebär mellan 75-80% rätt och betyg 6 mellan 80-85% osv, eller nått liknande.

Någon som vet något?
Citera
2011-04-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vulcanbomber

Hur lång tid tog det efter det att du skickat in förteckningen (anställningar och utbildningar) och det personliga brevet (varför du vill arbeta som lokförare) till dess att du fick en kallelse för att göra de fortsatta testerna?

Undra samma sak skickade in de där brevet i slutet av mars men har inte hört, nåt innebär de att man inte gått vidare till slut testerna lr???
Citera
2011-04-20, 14:50
Medlem
Dekk-sters avatar
Hur många här har sökt till Ängelholm?
Citera
2011-04-20, 15:59
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
Hur många här har sökt till Ängelholm?

Jag har!
Citera
2011-04-20, 16:04
Bannlyst
Finns det utbildningar i Stockholm ?
Citera
2011-04-20, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av osten86

Osten86,

kan du länka till utbildningen som finns i Haninge är du snäll?
Citera
2011-04-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PANTSKALLEN
Osten86,

Tror de är för sent att söka till den i Huddinge!
Ansökan skulle nog ha varit inne till 1 april
Citera
2011-04-20, 19:04
Medlem
Någon som har koll på hur det ser ut på arbetsmarknaden för lokförare utomlands? Tex dk el norge eller nått.
Citera
2011-04-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vulcanbomber

Du skrev tidigare att du gjorde testerna i början av mars, var det många andra som gjorde testerna då? På TCC:s hemsida står det nämligen att fortsatta urval för Huddinge kommer att ske först vecka 18 och senare.

I förra veckan så svarade du på några frågor från Trixarn om de fortsatta testerna och du svarade att det var 4 tester + psykolog. Vad jag har hört ska testerna vara uppdelade på TVÅ dagar där den första dagens tester omfattar sju olika skriftliga delprov (papper och penna test) med logik, räkna volkaler, ordförståelse, vika-papper-övningar etc och att det är dag 2 som man gör testerna som du beskrev i svaret till Trixarn. Kan det vara så att man utökat förtesterna som man gör hemma och att det numera bara är EN dag för de fortsatta testerna?

Och till sist... att man minst ska få "betyg" 5 av 9 för att bli godkänd på de fortsatta testerna. Innebär det alltså 5/9 = ca 56%. Kan ju t ex annars vara så att "betyget" 5 innebär mellan 75-80% rätt och betyg 6 mellan 80-85% osv, eller nått liknande.

Någon som vet något?

Tjena!

Det tog väl ungefär en vecka från att jag skickat in anställningar + personligt brev tills jag fick ett mail från Lena att om jag skyndar mig på att svara på hennes mail så fick jag plats i urvalet redan i mars. Men en kompis till mig som ansökte samtidigt har också klarat första testerna men han måste vänta tills i maj/juni för att göra testerna. Det görs nya tester då.

När jag gjorde testerna i TCC's lokaler så var det bara kanske 4 personer där som gjorde testerna, men nya kom hela tiden. typ 1 varje halvtimme för att psykologen skulle hinna med alla antar jag.

Det där testet under två dagar med massa papper och penna tester är nog skolan i ängelholm och inte TCC. Vad jag vet så fungerar testen som jag beskrev. Iaf hos TCC i Huddinge. Men det är klart att dem kan ha förändrat testsystemet sedan du läste det där.

Angående 5 av 9 så är det inga poäng på så sätt. Det är någon konstig poängsättning som är beroende på massa olika faktorer. Hur snabbt du utför testet, hur många fel du gör och hur många frågor osv. Kan garantera att man inte går vidare om man har mer än kanske 10% fel på minnestestet (minst 300 svar) samt pricktestet då man måste stirra på pricken i 33 minuter. Sen ger ju psykologen dig ett "betyg" mellan 1 till 9 också.

Oroa er inte att ni inte fått svar ännu, det kommer. Min kompis som ansökte skickade ett mail till Lena och frågade om hon fått hans saker. Och hon sa att hon skulle kontakta han igen när nya urvalen närmade sig. Har man fått skriva det där brevet och sina tidigare arbeten så är man i stort sett garanterad fortsatta urval sålänge man inte screwa upp bigtime på dem :P
Senast redigerad av osten86 2011-04-20 kl. 22:35.
Citera
2011-04-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PANTSKALLEN
Osten86,

Den ligger i Huddinge men här är adressen till sidan som har alla orter:

http://www.lokforarutbildning.se/

Dock:

1. Huddinge: Ansökningstiden går ut den 1 april och kursen startar den 15 augusti
Senast redigerad av osten86 2011-04-20 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in