2011-03-31, 14:31
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaisedFist
Ja de var en del av massa andra tester!

De där med vokaler kan du träna upp så klarar du det!
Har för mig att jag delade upp de så att jag tog de första 5 orden och löste vokal uppgiften, sen kollade ordklassen, så jag fokuserade på en uppgift istället för att kolla massa saker samtidigt! Om du förstår va jag menar?

Psykologen sa att en icke fullständig rad räknas ej in i resultatet. Så om man ska göra som du säger så lägger man onödig tid på något som inte räknas, den där sekunden som du la på att räkna vokaler kunde du lagt på att göra en rad fullständig och där med fått bättre resultat. Men visst, vet man hur lång tid man har på sig så kan man ju räkna två rader, sen utföra resternade uppgifter i rutorna för att sedan göra två rader till. Men att bocka för alla 20 rader ser jag som onödigt.

Varför fick du inte tjänst som trafikledare då?
Citera
2011-03-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Psykologen sa att en icke fullständig rad räknas ej in i resultatet. Så om man ska göra som du säger så lägger man onödig tid på något som inte räknas, den där sekunden som du la på att räkna vokaler kunde du lagt på att göra en rad fullständig och där med fått bättre resultat. Men visst, vet man hur lång tid man har på sig så kan man ju räkna två rader, sen utföra resternade uppgifter i rutorna för att sedan göra två rader till. Men att bocka för alla 20 rader ser jag som onödigt.

Varför fick du inte tjänst som trafikledare då?

Nu menade jag inte att du skulle göra 20 rader åt gången hehe!

Jag valde att inte ta tjänsten som trafikledare! Främst av den anledningen att de jobbar bra mycket mer än en förare och de tjänar typ 5-600 kr mer efter skatt, först året har de rätt slappt då åker de bara runt och softar i en bil sen måste de börja sitta på trafikledningen och styra trafiken och de är jag inte intresserad av! Sen har de sån personal brist att man knappt får ta ut sin semester osv och man får jobba massa olika pass ibland natt, ibland kväll å ibland dag!
Citera
2011-03-31, 18:41
Medlem
Ansluter mig till tråden då jag har skickat in min ansökan och skall göra testerna nu i helgen hade jag tänkt

Kan man förbereda sig något eller är det som vissa säger att du inte kan öka din förmåga att klara deltesterna något märkvärt?
Citera
2011-03-31, 20:24
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixarn
Ansluter mig till tråden då jag har skickat in min ansökan och skall göra testerna nu i helgen hade jag tänkt

Kan man förbereda sig något eller är det som vissa säger att du inte kan öka din förmåga att klara deltesterna något märkvärt?

Du kan förbereda dig genom att vara utsövd och mättad mage. Drick en redbull, kan funka ifall du skulle börja bli trött

Annars kan du få några länkar av mig där du kan träna upp dig på huvudräkningen och snabbhet.
Citera
2011-04-02, 07:31
Medlem
Ja får nog bli en rejäl dos sömn natten innan

Ja, jag kan gärna behöva dem länkarna, vore schysst !
Citera
2011-04-02, 10:24
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixarn
Ja får nog bli en rejäl dos sömn natten innan

Ja, jag kan gärna behöva dem länkarna, vore schysst !

Skickar dom i ett pm.
Citera
2011-04-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Skickar dom i ett pm.

skulle du kunna skicka dom till mig också? skall göra testet i dagarna också.
Citera
2011-04-06, 01:43
Medlem
birkss avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5876239
Citera
2011-04-06, 09:14
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birks
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5876239

60-70% gallras bort i förtestet. Trodde inte det var så många!
Citera
2011-04-06, 23:52
Medlem
Hur lång tid tog de för er som gått vidare till sluttesterna att få reda på det, efter de att ni skickat in brevet där ni fick berätta vad som lockar er till lokföraryrket och sen skriva va ni hade haft för jobb innan?
Citera
2011-04-09, 18:22
Medlem
Har nu klarat av det två första testerna som man gör hemma.
Nu ska jag skriva ett mail/brev och berätta vad som lockar till lokföraryrket samt alla jobb och utbildningar man haft.

Det jag undrar är,

är det mer tester efter detta?

Har ju hört något om att det ska vara ett test där en liten grön punkt hoppar fram på en svart skärm?
Citera
2011-04-11, 00:48
Medlem
Ja, det är 4 tester till + samtal med psykolog kvar. Och dem testerna är svårare än dem du redan gjort

om du läser några sidor tidigare så förklarade jag alla dem testerna

kort och gott:

först ett 240 frågor långt personlighetsformulär (inte på tid)

Sen det där pricktestet som du måste stirra på i 33 minuter och klicka varje gång den hoppar dubbelt så långt.

Sen minnestest med enkla mattetal då man måste komma ihåg en siffra från talet innan. Minimum hörde jag var 300 tal på 20 minuter och då ska det vara väldigt lite fel.

Sen är det simultankapacitet test då du ska utföra liknande uppgifter som du gjorde i tidigare tester fast den här gången så säger en röst massa saker du måste göra vid sidan om, t.ex kolla vilken adress någon har vid en viss tid.

Sen snack med psykologen, klarar du dig dit så säger han om du klarat dig eller inte. Sen måste du självklart klara läkartestet. Efter det så är du antagen
Senast redigerad av osten86 2011-04-11 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in