2014-11-07, 21:00
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallstrom
Om man klarar alla tester och kommer in på utbildningen, men får förhinder och inte kan börja nu till våren, går det att skjuta upp det till nästa kursstart? Måste man göra om hela ansökningsprocessen då?

En del av svaren du efterfrågar finns på www.lokforarutbildning.se
Om det är TCCs utbildning du söker.

Skjuta upp utbildningsstart / återtag

Om du har blivit erbjuden en utbildningsplats och om du i god tid innan kursstart meddelar att du inte har möjlighet att påbörja utbildningen som planerat, kan du skjuta upp kursstaren till nästa termin. Detta förutsatt att TCC bedömer att det går att hitta ersättare. Om du, utan särskilda skäl, inte påbörjar någon av våra utbildningar inom ett år från det att du rekommenderats i den yrkespsykologiska bedömningen, debiteras du 3500:-, vilket motsvarar TCCs faktiska kostnader.
Citera
2014-11-08, 19:06
Medlem
Hej!
Klarade testet man gör hemma på datorn och ska därför till Mjölby och görs fler tester i början på december. Hur mycket svårare är de testerna?
Kan man förbereda sig på något sätt?
Tacksam för svar!
Citera
2014-11-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiist
Hej!
Klarade testet man gör hemma på datorn och ska därför till Mjölby och görs fler tester i början på december. Hur mycket svårare är de testerna?
Tacksam för svar!
Klarade du hemmatestet utan några problem så klarar du testet i Mjölby galant, det är i princip detsamma.
Lycka till!
Citera
2014-11-09, 16:03
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Hej!
Tacksam för svar!

De testerna som är detsamma som man gjorde hemma är inte så mycket svårare. Däremot har de flesta som jag pratat med lite svårare med uppgiften där man ska vika figurer. Borde finnas mer information om dem några sidor bak. Lycka till!
Citera
2014-11-12, 15:36
Medlem
Citat:
Hej!
Tacksam för svar!

De var aningens svårare - men inte så farligt mycket. Nummerserierna han jag gå igenom alla och dubbelkontrollera de jag var lite osäker på.

Sen fanns det en typ "finn-fem-fel" där du har fem bilder och ska se vilken av dessa som är exakt likadan som en sjätte bild.

Som sagt så är "vika-låd-delen" klart mycket svårare än de andra delarna för de flesta (var ett par stycken som hade 0 rätt på den)

Själv är jag mest orolig inför att titta på en hoppande prick i en halvtimme...
Citera
2014-11-12, 22:55
Medlem
Geflebockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caracarn
De var aningens svårare - men inte så farligt mycket. Nummerserierna han jag gå igenom alla och dubbelkontrollera de jag var lite osäker på.

Sen fanns det en typ "finn-fem-fel" där du har fem bilder och ska se vilken av dessa som är exakt likadan som en sjätte bild.

Som sagt så är "vika-låd-delen" klart mycket svårare än de andra delarna för de flesta (var ett par stycken som hade 0 rätt på den)

Den hoppande pricken är lättare än vad man tror! Med det sagt så var jag ändå lite stirrig när jag klev ut ur rummet!
Citera
2014-11-13, 22:45
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Jag har en fråga angående Trafikverkets utbildning:

Som jag förstått det, får man högst söka 2 gånger till TCC. Gäller en liknande gräns för Trafikverkets utbildning, eller kan man söka och bli avslagen hur många gånger som helst?
Bumpar min fråga: kan man söka till Trafikverket och få nej hur många gånger som helst?
Citera
2014-11-14, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Bumpar min fråga: kan man söka till Trafikverket och få nej hur många gånger som helst?
Hur det är hos trafikverket så vet jag inte, men jag har sökt tre gånger till tcc och inte haft några problem med det.

Citat:
OBS! Det måste gå minst sex månader innan du får göra om HELA förtestet. Du får bara göra om det en gång. Varje sökande har endast två försök.

Det är lite otydligt med var dom egentligen menar med två försök. Menar dom att man har möjlighet att göra om testerna om något har blivit fel under testet (som faktiskt har hänt mig), eller menar dom att man bara får göra testerna två gånger och sedan blir portade från allt?

Om det är det sista dom menar så hade ju inte jag kunnat söka igen, vilket gick helt utmärkt!
Citera
2014-11-14, 13:47
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Hur det är hos trafikverket så vet jag inte, men jag har sökt tre gånger till tcc och inte haft några problem med det.

Det är lite otydligt med var dom egentligen menar med två försök. Menar dom att man har möjlighet att göra om testerna om något har blivit fel under testet (som faktiskt har hänt mig), eller menar dom att man bara får göra testerna två gånger och sedan blir portade från allt?

Om det är det sista dom menar så hade ju inte jag kunnat söka igen, vilket gick helt utmärkt!

De menar det sistnämnda, hur långt har du kommit i testerna nu den tredje gången? Man har endast två försök att klara testerna. Det är för att man inte ska lära sig dem utantill.
Citera
2014-11-15, 16:38
Medlem
Citat:

Du har gjort testen nu i höst alltså? Var det någon ordkunskap/ordförståelse-del?
Citera
2014-11-15, 19:04
Medlem
Måste ju få skryta lite. På delen där man ska komma ihåg ena talet i additionen till nästa uppgift så lyckades jag idag med 731 uppgifter på 20 minuter. Klart mer än någon annan någonsin gjort enligt psykologen .
Att mamma traggla huvudräkning när man var fem hjälpte till slut..

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrapunk
Du har gjort testen nu i höst alltså? Var det någon ordkunskap/ordförståelse-del?

Gjorde del 3 idag.

Både del 1 och 2 hade ord kunskap med (tänk högskoleprovet fast lättare). Enda på del tre var typ sko förhåller sig till fot som handske till... (Hand).
Senast redigerad av caracarn 2014-11-15 kl. 19:11.
Citera
2014-11-15, 20:03
Medlem
Citat:
Måste ju få skryta lite. På delen där man ska komma ihåg ena talet i additionen till nästa uppgift så lyckades jag idag med 731 uppgifter på 20 minuter. Klart mer än någon annan någonsin gjort enligt psykologen .
Att mamma traggla huvudräkning när man var fem hjälpte till slut..

Gjorde del 3 idag.

Både del 1 och 2 hade ord kunskap med (tänk högskoleprovet fast lättare). Enda på del tre var typ sko förhåller sig till fot som handske till... (Hand).

Ok, tyckte du orden var något sånär svåra? Tyckte del 1 orden var rätt lätta. Men har ganska svårt med orden på högskoleprovet så är lite orolig ändå.

Snyggt där med huvudräkningen! Du fick klartecken från psykologen då antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in