Citat:
Ursprungligen postat av
fek
Jag var nyligen på urvalstestet "psykologdelen" och kan inte låta bli att ställa mig undrande över resultatet som jag fick.
Jag var klart godkänd med gott resultat på samtliga tester, inklusive samtalet, sånär som på ett utav dem. Där ansåg handledaren/psykologen att jag var för långsam. Testresultatet ledde till att jag blev rekommenderad med förbehåll istället för utan förbehåll, men två saker som jag reagerade på så här i efterhand och som jag anser är hårt bedömt är:
1. Innan testet, som jag "misslyckades" med, startade så var instruktionen att jag skulle hellre vara noggrann än snabb.
2. Jag gavs dessutom möjligheten att göra om testet i efterhand och efter andra gången så var jag klart godkänd med mycket gott resultat.
Hur kan det då komma sig att jag ändå blir rekommenderad med förbehåll när jag var klart godkänd på allt, inkluderat samtalet, och jag gjorde testet noggrant en första gång (precis som jag blev ombedd) och sen en gång till med mycket gott resultat?
Jag tycker det är hårt bedömt. Vad säger ni andra, har ni också blivit så hårt bedömda?
Sen vet jag ju inte vad detta kommer innebära, att jag blev rekommenderad med förbehåll. Det kanske löser sig i slutändan ändå men jag kan inte låta bli att störa mig på att allt annat var OK och inte det som jag var noggrann på, precis det som jag blev ombedd att vara.
Du borde nog ta funderingarna med Lena istället. Jag gissar på att du kommer ha svårt att komma in i Huddinge om du är godkänd mer förbehåll då det är högre tryck på de platserna. Har du sökt till mjölby/hallsberg går det nog bra. Annars blir du nog förfrågad om du kan tänka dig att gå utbildningen där istället om du hade Huddinge som #1 val.
Jag ska göra psykologen den 13e december, så jag får se då själv hur hårt de bedömmer. Vilken del var det du fick göra om?