2014-12-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Väldigt bra, vet att de haft problem att fylla platserna på vissa orter.

Okej vad skönt för mig har sökt i Mjölby som första, men egentligen så kvittar det då ja ändå måste flytta från Skåne.
Citera
2014-12-22, 19:47
Medlem
Fick beskedet idag om att jag fick en plats i Mjölby! Känns helt sjukt faktiskt.
Citera
2015-01-04, 13:06
Medlem
naavys avatar
Funderar på att söka till nästa sökning, hur stor skillnad gör det att lägga in med arbetsgivaintyg så man får dom dära 5 merit poängen? Vad hjälper dom poängen till med?
Citera
2015-01-04, 14:25
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naavy
Funderar på att söka till nästa sökning, hur stor skillnad gör det att lägga in med arbetsgivaintyg så man får dom dära 5 merit poängen? Vad hjälper dom poängen till med?

Hos psykologen kan du bli bedömd på 3 olika sätt. Godkänd, ej godkänd eller godkänd med förbehåll. Om du blir godkänd så kommer du att få en plats vill jag lova. Vid godkänd med förbehåll så slåss du om de platser som inte blivit fyllda. Det är först där poängen spelar någon roll och det är relativt många som kommer in med förbehåll.
Citera
2015-01-04, 17:15
Medlem
naavys avatar
Okej! Tack för svaret !
Citera
2015-01-07, 22:00
Medlem
Det verkar vara svårt att hitta boende i Mjölby.. Jag kommer för det mesta veckopendla så jag vill helst hyra något möblerat dessutom. Någon som har tips?
Citera
2015-01-08, 13:34
Medlem
Själv tänker jag dagspendla Göteborg-Hallsberg.

Får se om jag orkar då jag måste gå upp rätt tidigt men borde inte vara några större problem.
Citera
2015-01-08, 20:02
Medlem
Van-Bastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caracarn

Får se om jag orkar då jag måste gå upp rätt tidigt men borde inte vara några större problem.

Hur lång tid tar det att pendla denna sträcka?
Citera
2015-01-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiist
Det verkar vara svårt att hitta boende i Mjölby.. Jag kommer för det mesta veckopendla så jag vill helst hyra något möblerat dessutom. Någon som har tips?
Jag kan varmt rekommendera vandrarhemmet och med tanke på att du endast kommer att sova där 3 nätter/ vecka
så kanske du inte behöver hyra en lägenhet utan ta en bädd i sovsalen istället och spara pengar.

Ett annat tips är att du redan nu "lägger en matta" på dina kommande resor till och från Mjölby, finns en hel del
att spara på det om du är ute i god tid.

Lycka till.
Citera
2015-01-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Basten
Hur lång tid tar det att pendla denna sträcka?

2-2.5h åt varje håll lite beroende på vilket tåg man tar.
Citera
2015-01-13, 13:24
Medlem
coookiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caracarn

Farligt att pendla med tåg Du får räkna med minst 1 försening / vecka, om du har tur!
Citera
2015-01-14, 22:55
Medlem
Snakalabamas avatar
Hur ser de på Gymnasiebetygen? Har inte de vackraste...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in