2015-04-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Basten
Urval 2, som man gör i skolans datasal, består av 5 deltest.
Första är "svåra ord" tex fordra, verifiera, katalogisera mm.. Lite halvluriga ord..
Andra är talserier... kan man kanske träna på nätet nånstans..
Tredje å Fjärde var bilder å pussel, kommer inte ihåg vilken ordning, då jag var så grymt koncentrerad..
Det var lite spatiala bilder och bilder med "finn fem fel"-stuk... å pussla ihop bilder.. Inget man nog kan träna på egentligen..
Femte deltestet är sifferkombinationer..

Tack för informationen!

Var papper och penna vid sidan om datorn något som användes under dessa deltest?

Och har du lust att ge något exempel på sifferkombinationstestet? =)

Tack tack!
Citera
2015-04-28, 08:56
Medlem
Van-Bastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejhan
Tack för informationen!

Var papper och penna vid sidan om datorn något som användes under dessa deltest?

Och har du lust att ge något exempel på sifferkombinationstestet? =)

Tack tack!
Alla fick varsitt papper å penna. Det använde jag till att skriva ner numret på vissa frågor, så man kunde gå tillbaka dit sen, så man inte fastnade på nån fråga, för klockan tickar ju.. Bättre att hinna se alla frågor å sen gå tillbaka...
Sifferkombinationen var typ EXAKT samma som på förtestet, fast me andra siffror då..
Lika så talserierna, fast kanske aaaaaaningen svårare...
När ska du dit?
Citera
2015-04-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormbound
Då var även arbetspsykologiska delen avklarad och jag är rekommenderad! nån mer som klarat sig?

Stort grattis!
Bra jobbat ☺
Även jag gick vidare med en ren rekommendation, dock så är det så pass många (16st i gbg) som redan har gått vidare med en ren rekommendation och jag ligger i den nedre delen av dessa så en plats för mig är inget som är garanterat ännu tyvärr :/
Citera
2015-04-28, 15:40
Medlem
Citat:
Alla fick varsitt papper å penna. Det använde jag till att skriva ner numret på vissa frågor, så man kunde gå tillbaka dit sen, så man inte fastnade på nån fråga, för klockan tickar ju.. Bättre att hinna se alla frågor å sen gå tillbaka...
Sifferkombinationen var typ EXAKT samma som på förtestet, fast me andra siffror då..
Lika så talserierna, fast kanske aaaaaaningen svårare...
När ska du dit?

Tack!

Det blir till att lägga sig tidigt ikväll då. Ska dit imorgon, onsdag.
Citera
2015-04-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixten123
Stort grattis!
Bra jobbat ☺
Även jag gick vidare med en ren rekommendation, dock så är det så pass många (16st i gbg) som redan har gått vidare med en ren rekommendation och jag ligger i den nedre delen av dessa så en plats för mig är inget som är garanterat ännu tyvärr :/

Tack! och grattis du också! Jag ska hålla tummarna för dig! Bor du här i närheten? Är ju tråkigt att behöva pendla om du hamnar på nån annan utbildningsort, men å andra sidan går ju tre terminer fort. Men redan 16 st som klarat sig här i Göteborg alltså? Jösses!
Citera
2015-04-29, 11:57
Medlem
Van-Bastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejhan
Tack!

Det blir till att lägga sig tidigt ikväll då. Ska dit imorgon, onsdag.
Berätta sen!!
Citera
2015-04-30, 15:15
Medlem
Van-Bastens avatar
Citat:
Berätta sen!!
Hörde att du inte klarade det..😥
Jag beklagar😥
Citera
2015-04-30, 15:16
Medlem
Van-Bastens avatar
Men det går fler tåg...
Citera
2015-05-01, 15:59
Medlem
Lär bli jobbigt till hösten nu med alla "nya" utbildningsorter. Går yh 28 i Mjölby och redan denna LIA perioden var det svårt att hitta platser åt alla. Tänk nu til hösten när både Göteborg, Mjölby, Nässjö, Ängelholm m.m ska ut på praktik. Men det löser sig nog önskar er alla lycka till som söker, utbildningen är suverän!

Skriver lite om att plugga till lokförare på bloggen (länkar igen)

Martinaauren.blogg.se
Citera
2015-05-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormbound
Tack! och grattis du också! Jag ska hålla tummarna för dig! Bor du här i närheten? Är ju tråkigt att behöva pendla om du hamnar på nån annan utbildningsort, men å andra sidan går ju tre terminer fort. Men redan 16 st som klarat sig här i Göteborg alltså? Jösses!

Tackar! Jag tror att det kommer att behövas tyvärr...
Jag bor strax utanför gbg och det hade såklart passat perfekt med studierna i gbg.
3 terminer går ruskigt snabbt så pendling funkar, men det är ju optimalt med boende på orten vart det än är såklart.

Ja 16 pers med rena rekommendationer är "hyffsat" mkt när det är hälften av testerna kvar och det endast finns 26 platser.
Citera
2015-05-02, 18:04
Avslutad
Har bedrövliga betyg men över G i alla kärnämnen och arbetslivserfarenhet. Hur stor är chansen att man kommer med? Funderar på att redigera mina betyg en aning för att öka mina chanser.

Hur är testet på sidan när man söker? Måste man vara astronaut för att klara detta?
Citera
2015-05-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Har bedrövliga betyg men över G i alla kärnämnen och arbetslivserfarenhet. Hur stor är chansen att man kommer med? Funderar på att redigera mina betyg en aning för att öka mina chanser.

Hur är testet på sidan när man söker? Måste man vara astronaut för att klara detta?

Ansökningstiden har dessvärre gått ut! Du kan söka igen till hösten. Totalt sett av alla som skickar in en ansökan så är det utav dem ca 8-10% som blir antagna till TCCs lokförarutbildning. Hur statistiken ser ut för utbildningarna som arrangeras av Trafikverket i Ängelholm respektive av Nässjöakademin i Nässjö har jag ingen info om.

Min personliga åsikt angående de tester som genomförs är att man inte behöver vara astronaut men att det var ganska tufft och pressande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in