2011-05-18, 21:46
Medlem
irländska asfaltterrorister

Citat:
Ursprungligen postat av lofer
Japp, men de säger att de inte kan göra något åt det. Irriterande och jävligt frustrerande

Om man tippar avfall på allmän plats, så är det väl kommunens miljökontor man skall ringa. Ring!

Till syvende och sist är det ju beställarna det är mest fel på.
Senast redigerad av tassie 2011-05-18 kl. 21:51. Anledning: Komplettering
Citera
2011-05-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Om man tippar avfall på allmän plats, så är det väl kommunens miljökontor man skall ringa. Ring!

Till syvende och sist är det ju beställarna det är mest fel på.

Jo, verkligen. Man har svårt att förstå sig på folk.

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/uppsala?videoId=1.2143768
Citera
2011-05-19, 15:59
Medlem
Ett gäng som bosatt sig i märsta nu också..

http://marsta.nu/News.aspx?articleId=6109

http://marsta.nu/News.aspx?articleId=6114
Citera
2011-05-21, 01:11
Medlem
Nu har jag siktat 2 tattarbilar till. En av dom, en Ford T350 (http://img.agriaffaires.com/lastbil-0/216_216304_20110222125214_7/ford-t350-90.jpg) åkte i Luthagen och senare på Luthagsesplanaden i Uppsala. Stog "Work/Works Vehicle" på sidan och "Highway Maintenance" på flaket i bak, brittreggad och två pers som satt i bilen. Har även en orange saftblandare på taket.

Den andra bilen var en pickup, svart med orange/gula markeringar. Stog samma saker på den här som på den förra jag såg "International Contractors" och under det "Professional Stone Setting". Minns inte riktigt var jag såg den men i någonstans i centrala Uppsala. Även den brittreggad och två pers som satt i bilen.
Citera
2011-05-21, 22:45
Medlem
Ojss avatar
dom är i sälen nu å kränger elverk. kina skit för övrit. 2k liter diesel å 18 ton koppar blev stulet i samma veva.
Citera
2011-05-23, 20:30
Medlem
Någon som anmält lägret vid Brunnbybadet i Knivsta kommun? Ganska många idag.
Citera
2011-05-23, 20:38
Medlem
Citat:
Någon som anmält lägret vid Brunnbybadet i Knivsta kommun? Ganska många idag.

Försökte editera, men bandbredden verkar vara dålig. Knivsta anger badet som camping, inte ostrukturerat läger. Man kanske inte bryr sig vid lågsäsong. Mycket fina bilar/husvagnar iaf.
Citera
2011-05-24, 11:13
Medlem
http://www.unt.se/uppsala/asfaltlaggare-avhysta-1352779.aspx

Nu har det rensats upp lite i Uppsala och Knivsta. Så sent som i lördags såg jag ett par tattare på min gata som gick och knackade dörr. Kan inte ha varit äldre än 13-14 år, gick runt med reflexvästar. Försökte ta kort på en tjockis men den jäveln såg mig så sket i det. Synd att polisen inte kan göra mer trots att alla vet att de utför undermåliga jobb om ens några jobb alls.
Citera
2011-05-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
http://www.unt.se/uppsala/asfaltlaggare-avhysta-1352779.aspx

Nu har det rensats upp lite i Uppsala och Knivsta. Så sent som i lördags såg jag ett par tattare på min gata som gick och knackade dörr. Kan inte ha varit äldre än 13-14 år, gick runt med reflexvästar. Försökte ta kort på en tjockis men den jäveln såg mig så sket i det. Synd att polisen inte kan göra mer trots att alla vet att de utför undermåliga jobb om ens några jobb alls.

Inte ta kort? Tror du att han slagit sönder kameran? Om folk hela tiden upplyser kommunerna om var tattarna finns, gör livet surt för dem, blir det inte lika kul längre. Det har varit i södra Uppland under flera år.
Citera
2011-05-24, 17:02
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Inte ta kort? Tror du att han slagit sönder kameran? Om folk hela tiden upplyser kommunerna om var tattarna finns, gör livet surt för dem, blir det inte lika kul längre. Det har varit i södra Uppland under flera år.
Dom tar till våld om du tackar nej till deras erbjudanden, eller om du råkar titta för länge på dom. Jag förstår honom.
Citera
2011-05-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Dom tar till våld om du tackar nej till deras erbjudanden, eller om du råkar titta för länge på dom. Jag förstår honom.

Det var inte för tracka någon, bara en stilla undran. Jag brukar ställa mig och glo dem rätt i ögonen, ingen har brytt sig. Jag har förstått att hot förekommit. Hur utbrett det är vet jag inte. Hur får ungarna skolgång? Skiter dem i det?
Jag har lite svårt att få grepp på hur kriminella de är, eller om de bara utnyttjar naiva svenskar. De flesta kringresande tjyvar jag känner till, är balter. Byggbranschen, den svenskbefolkade, är inte särskilt snygg heller. Många som inte är ubildade, ekonomiskt kriminella osv. Visst, den hotar sig iofs inte till jobb.
Citera
2011-05-24, 19:20
Medlem
Citat:

Som chaoswithin sa så är det av rädsla för våld jag sket i att ta kort. Jag satt även i min bil och försökte ta kort "över ratten" och han såg mig så det jag gjorde var bara att ta ner kameran (mobilen i mitt fall) och stirra på honom tills han gick iväg. Detta inträffade några sekunder efter att dom hade blivit avsläppta av två andra snubbar i en brittreggad rätt så ny vit Ford Transit så jag var lite småskraj att dom skulle ringa tillbaka killarna i bilen. Hade nog kunnat ta mig an två stycken 14-åringar men dom andra två vill jag nog inte beblanda mig med.

När jag sedan åkte till jobbet så såg jag en svart Ford Transit komma mötandes så dom är aktiva i mitt område helt klart. Går nog att se ett par tattare i Valsätra/Norby/Ekeby-området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in