Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Det var inte för tracka någon, bara en stilla undran. Jag brukar ställa mig och glo dem rätt i ögonen, ingen har brytt sig. Jag har förstått att hot förekommit. Hur utbrett det är vet jag inte. Hur får ungarna skolgång? Skiter dem i det?
Jag har lite svårt att få grepp på hur kriminella de är, eller om de bara utnyttjar naiva svenskar. De flesta kringresande tjyvar jag känner till, är balter. Byggbranschen, den svenskbefolkade, är inte särskilt snygg heller. Många som inte är ubildade, ekonomiskt kriminella osv. Visst, den hotar sig iofs inte till jobb.
hotet kommer väl först när jobbet är igång och dom vill ha mer betalt.
dom lurar folk på förskottsbetalning på jobb, blåser leverantörer (sten/asfalt), svinar ner på campingar tills dom blir avhysta (slipper betala) börjar "slåss" med varandra efter restaurangbesök så dom blir utslängda (slipper betala).
i malmö satte dom eld på en annan tattares husvagn, han brann inne.
snor husvagnar under resans gång, får beställare att hyra maskiner åt dom som dom sedan tar med sig.
utnyttjar utvecklingsstörda, papperslösa flyktingar, polacker och brittiska a-lagare, får jobba som fan och blir sen dumpade nånstans utan att fått ett öre.
snor diesel och all annan material de kan tänkas behöva.
hotar lastbilschaffisar och kräver att få tanka på deras kort.
med mera med mera...