2011-05-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
Som chaoswithin sa så är det av rädsla för våld jag sket i att ta kort. Jag satt även i min bil och försökte ta kort "över ratten" och han såg mig så det jag gjorde var bara att ta ner kameran (mobilen i mitt fall) och stirra på honom tills han gick iväg. Detta inträffade några sekunder efter att dom hade blivit avsläppta av två andra snubbar i en brittreggad rätt så ny vit Ford Transit så jag var lite småskraj att dom skulle ringa tillbaka killarna i bilen. Hade nog kunnat ta mig an två stycken 14-åringar men dom andra två vill jag nog inte beblanda mig med.

När jag sedan åkte till jobbet så såg jag en svart Ford Transit komma mötandes så dom är aktiva i mitt område helt klart. Går nog att se ett par tattare i Valsätra/Norby/Ekeby-området.

De lär ju anordna illegala boxningsmatcher. Många irländare skall väl vara både heta och rätt duktiga boxare. Om det gäller patrasket vet jag inte.
Heder att du inte sitter och bröstar upp dig bakom tangentbordet. När vi är ensamma, kan hjälpen vara långt bort.
Citera
2011-05-24, 20:48
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Det var inte för tracka någon, bara en stilla undran. Jag brukar ställa mig och glo dem rätt i ögonen, ingen har brytt sig. Jag har förstått att hot förekommit. Hur utbrett det är vet jag inte. Hur får ungarna skolgång? Skiter dem i det?
Jag har lite svårt att få grepp på hur kriminella de är, eller om de bara utnyttjar naiva svenskar. De flesta kringresande tjyvar jag känner till, är balter. Byggbranschen, den svenskbefolkade, är inte särskilt snygg heller. Många som inte är ubildade, ekonomiskt kriminella osv. Visst, den hotar sig iofs inte till jobb.

hotet kommer väl först när jobbet är igång och dom vill ha mer betalt.

dom lurar folk på förskottsbetalning på jobb, blåser leverantörer (sten/asfalt), svinar ner på campingar tills dom blir avhysta (slipper betala) börjar "slåss" med varandra efter restaurangbesök så dom blir utslängda (slipper betala).

i malmö satte dom eld på en annan tattares husvagn, han brann inne.

snor husvagnar under resans gång, får beställare att hyra maskiner åt dom som dom sedan tar med sig.

utnyttjar utvecklingsstörda, papperslösa flyktingar, polacker och brittiska a-lagare, får jobba som fan och blir sen dumpade nånstans utan att fått ett öre.

snor diesel och all annan material de kan tänkas behöva.

hotar lastbilschaffisar och kräver att få tanka på deras kort.

med mera med mera...
Citera
2011-05-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
De lär ju anordna illegala boxningsmatcher. Många irländare skall väl vara både heta och rätt duktiga boxare. Om det gäller patrasket vet jag inte.
Tror att det är en irländsk tradition, snarare än en som hör specifikt till Irish Travellers. Fast hota går ju, utan att vara street fighter, särskilt om det finns ett numerärt överläge.
Citera
2011-05-25, 19:47
Medlem
_-?-_s avatar
Jag måste bara posta en bild på hur det såg ut i Märsta när jag körde förbi idag.
http://img541.imageshack.us/img541/8772/asfalt1.jpg
Diggar verkligen skylten kommunen har satt upp där.

Undrar hur länge Boolia bygghandel som ligger precis bredvid kommer att överleva. Stölderna lär ju ha gått upp en aning sedan campingområdet plötsligt dök upp.
Citera
2011-05-25, 21:09
Medlem
De förökar ju sig som kaniner.
Att inte myndigheterna kör dem på gränsen.Det går ju bra med annat pack.
Undrar var de inte åker till Finland.
Citera
2011-05-28, 10:10
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Jag måste bara posta en bild på hur det såg ut i Märsta när jag körde förbi idag.
http://img541.imageshack.us/img541/8772/asfalt1.jpg
Diggar verkligen skylten kommunen har satt upp där.

Undrar hur länge Boolia bygghandel som ligger precis bredvid kommer att överleva. Stölderna lär ju ha gått upp en aning sedan campingområdet plötsligt dök upp.

Körde förbi i torsdags kväll klockan 19. Då verkade hela högen vara hemma och det var husvagnar hela vägen upp och man körde omkring och sladdade med 4-hjulingar. http://i51.tinypic.com/2m28f13.jpg

När jag såg dom på Kista-mässans parkering uppskattade jag det till 40-50 husvagnar. Följdfrågan blir ju: Hur fan ser det ut när latrin och skräp ska tömmas?!?!
Citera
2011-05-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Körde förbi i torsdags kväll klockan 19. Då verkade hela högen vara hemma och det var husvagnar hela vägen upp och man körde omkring och sladdade med 4-hjulingar. http://i51.tinypic.com/2m28f13.jpg

När jag såg dom på Kista-mässans parkering uppskattade jag det till 40-50 husvagnar. Följdfrågan blir ju: Hur fan ser det ut när latrin och skräp ska tömmas?!?!
Antalet husvagnar verkar bekant från lägret vid Bromma flygplats. Bara småungar på fyrhjulingarna, eller hur?
Citera
2011-05-28, 15:19
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneO
Antalet husvagnar verkar bekant från lägret vid Bromma flygplats. Bara småungar på fyrhjulingarna, eller hur?

Uppskattningsvis runt 10-12år.

Förra året besökte 3 ungar som var 13-14år Stadium bredvid IKEA i Barkarby. Gapa och skrek till varandra genom lokalen på grov irländsk "brytning". Förstod knappt ett ord.

Dom sparka runt på sparkcyklar, spelade basket och kasta frisbee. Själv undra jag var fan föräldrarna var innan jag insåg att grabbarna tillhörde asfaltsterroristerna.

Efter det lämnade dom butiken och ute på parkeringen försökte dom köra iväg med en sådan där kundvagnsinsamlare. Som tur va så hade föraren plockat ut nyckeln. Dock ej låst så dom satt och härja i hytten.

Efter det begav dom sig in på IKEA och började hoppa bland möblerna och gömma sig i diverse skåp. Dock mobiliserade sig personalen och plockade två av dom. Vid "förhöret" där man bla frågade vad dom sysslade med och var päronen uppehöll sig så var det riktigt dryga svar tillbaka. Sådana som enbart WT-fjortisar som bor i husvagn kan ge ifrån sig.
Citera
2011-05-28, 15:46
Medlem
Benkkes avatar
Svårt att dra ihop ett gäng, ta sig nåra ölare och börja leva jävel utan för deras camping?
Hatar dessa helvetes pack som ska fula sig hatar svenska polisen för deras humanitära sätt. Svårt att skjuta asen som håller på ?
Citera
2011-05-29, 00:29
Medlem
Jävlar vad de flockas i Uppsala nu har jag märkt. Ser bilar överallt. En irländare kom in på jobbet och köpte bilpolering. Svart Hilux med orange saftblandare på taket, inga loggor eller så. Regnummer GK11 NKH

Den här irländaren lät trevlig dock var han jävligt trög och talade inte med en jättetjock dialekt, men så man förstod att han var irländare iaf.
Citera
2011-05-29, 08:26
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Dom tar till våld om du tackar nej till deras erbjudanden, eller om du råkar titta för länge på dom. Jag förstår honom.
Beror på hur du är som person och vad du utstrålar. Är du den typiska fega, konflikträdda villasvenssonen som knappt vågar ingripa när dennes fru/dotter blir våldtagen så kan du ge dig fan på att de kommer att köra över dig. Att dem här jävla tattarna kan härja på som de gör här är för att svensken är så jävla feg. Jag blir illamående av detta. Vore intressant och veta om Finland har samma problem. Finns det någon finne här som har koll på läget?

Till alla er rädda, handen i fickan knutande svenskar som tittar mellan persiennerna och svär åt tattarna. Prova och stå på er. Ta konflikten. Vad är det värsta som kan hända? Få en käftsmäll i värsta fall? Man dör inte av det, jag lovar. Jag har fått flera stycken och mår bra och lever än.
Citera
2011-05-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Beror på hur du är som person och vad du utstrålar. Är du den typiska fega, konflikträdda villasvenssonen som knappt vågar ingripa när dennes fru/dotter blir våldtagen så kan du ge dig fan på att de kommer att köra över dig. Att dem här jävla tattarna kan härja på som de gör här är för att svensken är så jävla feg.
Det mesta tyder nog på att det är en myt att de skulle ägna sig åt misshandel. Hotfullt uppträdande är däremot ofta beskrivet i tidningsartiklar, när kunderna vägrar betala för ett uselt jobb. Men inte misshandel.

Det vore kontraproduktivt för dem att misshandla folk, då blir det häktning om polisen ingriper, och då funkar det inte längre med ett antal olika identitetshandlingar för att slippa rättvisan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in