2011-08-11, 16:32
Medlem
Hela Linderöds Camping e nerlusad med Engelska husvagnar och bilar.
Citera
2011-08-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Stålar har dom. Personbilarna är påkostade; fläskiga BMW-SUV med 20 tums fälgar och skitstora husvagnar. Arbetsfordonen är sunkiga snåldieslar.

Haja hur många lättlurade och ryggradslösa krakar som blåst..

Vad är det för fel på folk som inte kan säga: NEJ! Jag behöver ingen taktvätt, asfaltering, stensättning osv...

.
Citera
2011-08-11, 19:35
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
synd bara att campingen där dom bodde inte har någon verksamhet längre. Detta p g a att olika kringresande folkslags närvaro gjort att de flesta turister valt andra campingplatser i trakten.

De stack innan campingen stängde igen men visst är det också en av anledningarna.
Men det blir helt plötsligt jävligare att svina runt när människor ger igen. Då är det bättre
att leta upp platser och städer där de kan "operera ostört".
Citera
2011-08-12, 04:06
Medlem
Numera så gör dem även enklare byggjobb!
Har haft ett gäng irländare som sprungit och handlat hos mig i två månaders tid nu.
Enbart en av dem är någorlunda normal fast han saknar helt förmågan hur man beter sig i en butik, dock så är han "tämligen" artig när man talar med honom. Hans kollegor oandra sidan är inbreed till max!
Det mest osympatiska folk jag någonsin har haft att göra med! dem är alltifrån
aggressiva,apatiska, korkade, osympatiska samt ociviliserade.
När dem skall betala så lägger dem alltid en krona för lite om dem har "jämna" pengar, har dem Ojämna pengar så sticker dem utan att vilja ha tillbaka växeln på typ 250 spänn.
Dem har varit aggressiva mot mig en enda gång!
Men då röt jag ifrån och sträckte mig efter ett järnrör, sen dess så är det bara den "normala som vågar komma in och då är det alltid Sir som gäller
Ett gäng pajasar förstår inte varför folk blir skraja för tomma hot och betalar packet!
Citera
2011-08-12, 15:52
Medlem
fick precis besök av en "taktvättare". trodde först att han var asfaltläggare/stensättare men hann se lite i en pärm han öppnade upp och det var en liten vit skåpbil som i beskrivningen på de som lurat den gamla damen i Ystad. Jag pillade lite med min mobil samtidigt som han började prata och då frågade han direkt ifall jag spelade in honom vilket jag inte gjorde. Jag sa: "skulle det vara ett problem ifall jag gjorde det ?" varpå jag demonstrativt satte igång inspelningsfunktionen och en hätsk diskussion satte igång. Han blev väldigt upprörd över mitt "hårda" bemötande och att jag svor åt honom (var kanske en religiös skojare).
Citera
2011-08-13, 15:34
Medlem
Nu har dom ockuperat parkeringsplatsen bakom Willy´s i Kållered. En jävla massa husvagnar står där. Så lås om er och ställ in värdefulla prylar i förrådet så att packet inte kan stjäla era saker

Efter allt man läst så borde det väl inte vara några problem att kasta porta packet från att komma in i Sverige!? Borde kanske ringa snuten och hitta på något så att dom kör bort dom från Kållered i alla fall!?
Citera
2011-08-13, 21:20
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanderleisilva
Nu har dom ockuperat parkeringsplatsen bakom Willy´s i Kållered. En jävla massa husvagnar står där. Så lås om er och ställ in värdefulla prylar i förrådet så att packet inte kan stjäla era saker

Efter allt man läst så borde det väl inte vara några problem att kasta porta packet från att komma in i Sverige!? Borde kanske ringa snuten och hitta på något så att dom kör bort dom från Kållered i alla fall!?

Avhysning väntas ske nu på tisdag. Jädra massa byråkrati innan avhysningsbeslut tas. Fastighetsägare, kommun, polis och kronofogdemyndigheten inblandade.
Citera
2011-08-13, 21:48
Medlem
svengörans avatar
Min mor berättade att dom varit i deras område och gjort trädgårdsjobb också, Någon tant hade ett litet träd som skulle sågas ner och dom sågade av det 1 meter ovanför marken och krävde 2000:- kr för jobbet. Tanten vågade inget annat än att betala.
Jag tror dom flesta som blir lurade är äldre personer som inte bryr sig om varningar i media.
Man har varnat för Nigeriabrev och annat sedan 80 talet och fortfarande blir folk lurade samma sak är det med dessa kringresande.

På 80 talet hade man ett samhällsprogram som hette Anslagstavlan jag tror ett motsvarande program som handlar om kortbedägerier, Asfaltsläggare och annat vanligt vore något för SVT att satsa på.
Svenska staten skulle spara stora summor på att inte behöva utreda dessa brått om och om igen pga folks dumhet och okunnighet.
Senast redigerad av svengöran 2011-08-13 kl. 21:51.
Citera
2011-08-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Avhysning väntas ske nu på tisdag. Jädra massa byråkrati innan avhysningsbeslut tas. Fastighetsägare, kommun, polis och kronofogdemyndigheten inblandade.

Sjukt!!! När man vet vad packet går för...ut med asen asap

Vem vet hur många som blir hinner bli lurade innan Tisdag!!!!
Citera
2011-08-14, 23:59
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanderleisilva
Sjukt!!! När man vet vad packet går för...ut med asen asap

Vem vet hur många som blir hinner bli lurade innan Tisdag!!!!

Idag tog de sitt pick o pack och drog vidare. Lämnade kvar hur mycket skräp som helst. Grrrrrrr.
Citera
2011-08-15, 17:09
Medlem
UT64s avatar
KÅLLERED. Mängder av halväten mat, tomma konservburkar, flaskor, kläder och bajsblöjor. Det är spåren som 30-talet brittiska stensättare med familjer lämnade efter sig på en parkeringsplats i Kållered.
Kvar finns förtvivlade grannar, en markägare som får betala för saneringen och en polismyndighet som inte kan agera.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2528309/lamnade-efter-sig-skrapet

Önskedröm: Nästa gång tattarna våldgästar en stad kommer det ett gäng
råskinn med molotovcocktails och sätter fyr på skiten.
Citera
2011-08-15, 19:22
Medlem
Tur att man idag har fru o barn och inte är 17 år hehe! Kunde ju fått för sig att göra något dumt annars JÄVLA SVIN hur som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in