Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Förvisso gjorde jag det. Men kanske inte en diskbänksrealistisk snyfthistoria med arbetsskygga tattare i offerrollen. Ska jag vara ärlig är jag faktiskt lite besviken. Var är Siewert Öholm när man behöver honom? Å andra sidan är det sommar, och kvällstidningarnas intelligensreserv regerar ensamma. Om Ernst Brunner kunde få stora journalistpriset för att han satt lite lojt i en tv-soffa och kommenterade fotboll så borde väl för fan nån jävla praktikant kunna göra i alla fall en dags hederligt arbete?
Siewert Öholm? Han brukar ha en vana av att köra för fort så han skulle nog tacka Irländarna för att ha byggt en asfalt man inte kan köra på!
Nä, men seriöst, lite ironiskt är det, att asfaltsterroristerna verkar slippa undan oavsett vad.Blåser de folk men ertappas så är det ändå offren som bestraffas dubbelt upp, eftersom det är de som tvingas betala Irländarnas arbetsgivaravgifter etc. Och när snuten tar dem kan de inte hålla kvar dem för något uppenbart brott (med ledning av vad som nämnts tidigare i tråden, att bl.a lösdriverilagen numera är avskaffad mm). Och när de stora tidningarna äntligen uppmärksammar fenomenet, vad händer då? Jo, då tar de de "stackars" Irländarnas sida, iom att de kommer hit och blir "utnyttjade" och ja, t.o.m. själva blåsta av sina arbetsgivare, och inte ett ord nämns om deras egna groteska och hotfulla beteende, utan media försvarar dem med att skriva att de är "mentalt och socialt behövande" individer.
Jo pyttsan, vart är sammhället på väg? Och varför skyddar det terroristerna? Varför är dessa brottslingar "mer värda" än andra utländska brottslingar som utnyttjar EU:s uppehålsregler för att komma hit och begå brott?