Citat:
Ursprungligen postat av
Borato
Hahahaha' just sådana som dig gör att dom kommer hit. Att bara och gå på Växlingstricket när du har haft problem med dom tidigare visar hur jävla korkade svennar är (inte alla men många)

Jo, fast det kan förklaras. Jobbade i en tobaksbutik, en främmande man kom fram och ville växla 50-lappar till femhundringar. Jag började räkna pengarna, fick fram det till 4950kr. Chefen tog då över, och trodde jag kände människan (då jag ofta växlar med pizzabagare osv). Han fick en extra femtiolapp utav zigenaren, gav honom 5000kr. Zigenaren gick halvvägs ut, sen "kom han på" att han skulle köpa ett paket cigg. Chefen som bara lagt pengarna åt sidan, så zigenaren tar högen och går därifrån.
Kanske inte var jag som blev speciellt lurad, mer att vi lurade oss själva. Kanske skulle sagt till chefen att det var en främmande människa. Skitsamma, jag var den som fick betala kalaset.
PS. Jag misstänkte hela tiden att det var en skojare. han kom dock med femtiolappar som vi hade tvärslut på. Räknade inte bara med att chefen skulle lägga 5000kr på sidan om disken.