Citat:
Ursprungligen postat av jubz
Om jag får spekulera tror jag att hovrätten kommer att döma honom för våldtäkt i första fallet och tingsrätten kommer att döma honom för våldtäkt i det andra fallet också. Jag tror inte att TR'ns resonemang från i våras kommer att hålla i hovrätten. Om det sen beror på juridik eller mediastorm är upp till var och en att bedöma.
Precis. Mycket i sådana här fall handlar om trovärdighet, något som J har tappat. Problemet med trovärdighet är att det är ganska ovetenskapligt. Dommarna kan på ganska lösa grunder slåfast att någon är mer eller mindre trovärdig. Det kan mycket väl hända att domarna har den andra våldtäckten i huvudet när bedömer om J är trovärdiga eller inte. Frågan är om inte de här problemet som J kan få med sin trovärdighet kan smitta på hans kamrater. Jag tror att risken finns, om de inte jävligt snabbt byter sida och skyller på J. för Killen från första målet är nog det försent. Men i det andra målet är det inte otroligt.
Vad gäller första våldtäckten:
J har inte bara sänkt sig själv, han har sänkt sin kompis A från första fallet. A hade ju en chans att klara hovrätten också. Jag tror att den chansen(risken) har minskat avsevärt i och med J's nya snedsteg. Det gläder mig(att risken minskar), jag tror nämligen att de åtalade bör fällas för våldtäckt i båda fallen.
Att A mot sin vilja kan ha blivit ganska knullad av sin vänn J är faktiskt nästan poetiskt.