2007-08-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubz
Om jag får spekulera tror jag att hovrätten kommer att döma honom för våldtäkt i första fallet och tingsrätten kommer att döma honom för våldtäkt i det andra fallet också. Jag tror inte att TR'ns resonemang från i våras kommer att hålla i hovrätten. Om det sen beror på juridik eller mediastorm är upp till var och en att bedöma.

Precis. Mycket i sådana här fall handlar om trovärdighet, något som J har tappat. Problemet med trovärdighet är att det är ganska ovetenskapligt. Dommarna kan på ganska lösa grunder slåfast att någon är mer eller mindre trovärdig. Det kan mycket väl hända att domarna har den andra våldtäckten i huvudet när bedömer om J är trovärdiga eller inte. Frågan är om inte de här problemet som J kan få med sin trovärdighet kan smitta på hans kamrater. Jag tror att risken finns, om de inte jävligt snabbt byter sida och skyller på J. för Killen från första målet är nog det försent. Men i det andra målet är det inte otroligt.

Vad gäller första våldtäckten:
J har inte bara sänkt sig själv, han har sänkt sin kompis A från första fallet. A hade ju en chans att klara hovrätten också. Jag tror att den chansen(risken) har minskat avsevärt i och med J's nya snedsteg. Det gläder mig(att risken minskar), jag tror nämligen att de åtalade bör fällas för våldtäckt i båda fallen.

Att A mot sin vilja kan ha blivit ganska knullad av sin vänn J är faktiskt nästan poetiskt.
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Om jag på omvägar skulle få höra att en tjej anklagade mig för våldtäkt hade jag nog inte skickat ett sms. Jag hade ringt. Hade jag inte våldtagit henne hade jag skitit på mig av skräck. Inte fan hade jag smsat "hörde nåt otäckt". Men kanske skräcken och insikten om vad han gjort paralyserade honom så pass att han ville "kolla läget" och inte tro att det va sant.

Om jag hört detta så skulle jag anmäla henne för förtal. Om någon fick för sig att falsk anklaga mig eller sprida ut att jag var en våldtäktsman skulle jag ringa snuten omedelbart. Det sista jag skulle göra är att ta kontakt med tjejen i fråga.

Tycker detta sms luktar fishy lång väg.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredriik
det verkar ju finnas två E... D....n? En som stavar förnamnet med c och en med k.. vem e den skyldige?
Som jag fattar det är det han som stavar med c och som har (hade?) en flickvän vars blogg redan länkats till i denna tråd. Han är blond, ser bra ut, ung. Väldigt brattig stil förstås...
2007-08-07, 20:43
Medlem
Madame Zs avatar
Edd

Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Snälla kan nån bara bekräfta eller dementera: Jag skrev:

HAR JAG RÄTT INFO I att E**c D****n är den andre i gänget?
Han är kompis med JK...

Enligt hitta.se finns det bara en som stavar så, fast med ett tillägg i efternamnet. ISF bor han i Tanto, s.Sthlm. Stämmer detta?

26-åringen är Eric D*hne Dahlin. Det var tydligen i hans mammas lägenhet det hände. Har jag hört.
2007-08-07, 20:43
Medlem
wilt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredriik
det verkar ju finnas två E... D....n? En som stavar förnamnet med c och en med k.. vem e den skyldige?

Snälla, läs tråden? Det står klart och tydligt.
2007-08-07, 20:45
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
"Känna sig"! Viktiga ord att lägga på minnet.

I domen skrivs:

"Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag"

Annars hittade jag den tidigare omnänmda artikeln om hur myten om droger i flickors drinkar förklaras av råsupande:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=436592&in_page_id=1770

Men herrelol.
Du skrev det ju själv: "Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag"

Vad är ett påtvingat samlag om inte våldtäkt ?
2007-08-07, 20:57
Medlem
oiois avatar
När har detta ägt rum f.ö?
Datum? Nån? för är det den E som har en flickvän som har en blogg var ju han på semester fram tills nyss?
2007-08-07, 20:59
Avslutad
Tror det stod i tjejens blogg om hemkomsten.
2007-08-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Så bra att du lyckades luska ut det med lite vänliga pekpinnar från andra medlemmar...

Va?? Eh, not in my book. Man är inte "stureplanskille" enkom för att man har en pub på Kungsholmen och frekvent är med på vimmelbilder på nätet!

Kan inte de här trevliga grabbarna knullsa sönder VARANDRA istället? Och slita av varandra håret?

Eller sök på internet -knullkontakt-forum! Det finns många tjejer som VILL ha rough sex, eller förlåt, var det just att våldföra sig på nån annan som var del av det roliga.

Det är juh tur att vi har dig som vet så mycket om herrarna.

Många punkter i hennes historia håller inte måttet, hon är inte trovärdig.
2007-08-07, 21:02
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Om jag hört detta så skulle jag anmäla henne för förtal. Om någon fick för sig att falsk anklaga mig eller sprida ut att jag var en våldtäktsman skulle jag ringa snuten omedelbart. Det sista jag skulle göra är att ta kontakt med tjejen i fråga.

Tycker detta sms luktar fishy lång väg.

OT: I detta fall kanske falsk tillvitelse skulle passa bätre än förtal.
2007-08-07, 21:05
Medlem
wilt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oioi
När har detta ägt rum f.ö?
Datum? Nån? för är det den E som har en flickvän som har en blogg var ju han på semester fram tills nyss?

Torsdag natt var det väl. Samma dag som de enligt tjejens blogg kom hem och hon "..sov i Edsviken inatt, vaknade av att mamma och pappa åkte på mini-semester och somnade om igen."
2007-08-07, 21:06
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Kul att ni kan hålla diskussionen på mogen nivå damer

John blir dömd men den andra snabeln går fri. Vem sätter emot?
Du är bara för mycket!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in