2007-08-08, 12:49
Medlem
rookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly

Tja men detta sa man ju förra gången också ändå blev dessa "Swedish Psychon" insläppta med öppna armar!
Inte ett basebollträ så långt ögat nådde.

Vad har egentligen JK varit med om som liten?

Nu handlar det inte om hurvida dom blir insläppta på stureplan eller ej. Det blir dom garanterat. Det här är inga grabbar som hänger på stureplan. Detta är killar med annan uppfattning om vad livet går ut på. Detta är killar som kommer att visa lite civilkurage. Och nej, dom slåss vapenfritt. Så det kommer inte att vara något basebollträ denna gång heller.
2007-08-08, 12:54
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Ohhh,hade du inget bättre att komma med när tugget sinade?
Ska herrn ha en spetsad shot och få kronjuvelen mald till mineralsmink?

Jodå, jag har massor att komma med. Däremot tycker jag att dina argument och ditt resonemang talar ganska bra för sig självt. Och din signatur förklarar lite av ditt - minst sagt knepiga - överläggande, så det var högst relevant att lyfta in den i diskussionen.
2007-08-08, 12:54
Medlem
Tror ni man i studiesyfte kan gå en dag på rättegången och få plats, eller brukar det vara ordentligt fullsatt på såna som denna?
2007-08-08, 12:56
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Jag förstår mig inte heller på MaeWests raljerande ... eller vad hon är ute efter, annat än att säga att man inte får dricka sig full på krogen?!
Eller försöker beskylla väninnan för att hon inte var en tillräckligt bra barnvakt?? Fattar ingenting.

----------------------------

Pressmeddelande från Bollmora BOIS

Anklagelser/Rykten Publicerad: 2007-08-07 10:49:28

Vi i Bollmora BoIS tar avstånd från denna händelse. Det är absolut inget som klubben uppmuntrar eller premierar.

Vi kan inte ta ansvar för våra medlemmars handlande i privatlivet

Vi har ingen information om händelsen och vet inte mer än vad som har kommit ut i media.

Ordförande

Jimmy Fougner

styrelsen@bollmorabois.com

----------------------------------------

Tja men detta sa man ju förra gången också ändå blev dessa "Swedish Psychon" insläppta med öppna armar!
Inte ett basebollträ så långt ögat nådde.

Vad har egentligen JK varit med om som liten?

Vart har jag skrivit om att folk ej skall dricka på krogen?
För mig får ni gärna supa ihjäl er,men gnäll inte efter!

Och väninnan.Antagligen jag som missförstått begreppet "väninna".Krogpolare är i detta fallet mer passande.
"Jag fixar mitt och du fixar ditt,så skiter vi i vad den andre gör under kvällen."
Detta är tydligen det som gäller nu på 2000-talet!
2007-08-08, 13:00
Medlem
Frugans avatar
Men dom, de två som sitter nu, kommer väl att sitta häktade fram tills rättegången antagligen, och sedan inte se dagens ljus på ett par år, eller nattens sken snarare - som fria personer. Ja, eller så släpps de fram till rättegången börjar, det skulle bestämmas imorgon, right?
2007-08-08, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rookie
Nu handlar det inte om hurvida dom blir insläppta på stureplan eller ej. Det blir dom garanterat. Det här är inga grabbar som hänger på stureplan. Detta är killar med annan uppfattning om vad livet går ut på. Detta är killar som kommer att visa lite civilkurage. Och nej, dom slåss vapenfritt. Så det kommer inte att vara något basebollträ denna gång heller.
Nu känner jag mig som en riktig "pöbel" men... Se till att AJ får en släng av sleven också i så fall. Han som var med i första våldtäkten.

Ajajaj undrar vad PeterNorth kommer säga när han ser de här inläggen!
(Kanske sticker han med svansen mellan benen tillbaks till Hanviken? Hellre fly än illa fäkta?)
2007-08-08, 13:07
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Vart har jag skrivit om att folk ej skall dricka på krogen?
För mig får ni gärna supa ihjäl er,men gnäll inte efter!

Och väninnan.Antagligen jag som missförstått begreppet "väninna".Krogpolare är i detta fallet mer passande.
"Jag fixar mitt och du fixar ditt,så skiter vi i vad den andre gör under kvällen."
Detta är tydligen det som gäller nu på 2000-talet!

Gammal och bitter, eh?

Jag tycker vi vet alldeles för lite för att kunna dra några slutsatser om de här tjejernas agerande under kvällen. I det förra fallet så fanns det absolut fog för den sortens invändning du försöker formulera, nämligen att tjejens livsstil hade varit av en direkt beklaglig karaktär, vilket jag även skrev om här.
Men just här vet vi faktiskt inte. Jag tycker inte att det är särskilt degenererat eller farligt att vi under 50 ( till skillnad från dig) gillar att träffas på krogen, eventuellt dricka sprit och kanske knulla då och då.
2007-08-08, 13:08
Medlem
rookies avatar
Citat:
Nu känner jag mig som en riktig "pöbel" men... Se till att AJ får en släng av sleven också i så fall. Han som var med i första våldtäkten.

Ajajaj undrar vad PeterNorth kommer säga när han ser de här inläggen!
(Kanske sticker han med svansen mellan benen tillbaks till Hanviken? Hellre fly än illa fäkta?)

Om du läser mitt första inlägg poängterar jag att "dessa tre herrar" är rökta.
2007-08-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piotosia
I princip inte. Bryter man ett avtal renderar det skadestånd.

Ditt exempel är ointressant i och med att avtalsbrottet föregås av ett annat straffrättsligt brott. Jämför med två affärspartners där den ena misshandlar den andra - tror du en domstol skulle tvinga offret att betala ett fullt skadestånd för att h*n bryter partnerskapet pga denna misshandel?

Att du en gång läst "jöken" innebär inte att du är jurist. För det första finns det regler för vad du kan avtala om, och i ett senare skede krräva fullgörelse för. Ett avtal om att ha sex är inte ett sådant avtal. I skadeståndsfrågan krävs för det första skada... tveksamt att man i dylikt fall kan finna någon skada som skulle innebära rätt till ekonomisk skada. För du menar väl inte att man i "avtalet" har någon form av ekonomisk sanktion. Avtalsbrott i sig innebär aldrig en automatisk ersättningsskylidighet, förutsatt att man inte avtalat om sanktion, eller att avtalsbrottet leder till en faktisk skada.

Man kan alltså inte säga att det uppkommit ett avtal i någon juridisk mening, lika lite som jag kan säga att du genom att vara provocerande korkad ingått ett underförstått avtal om att jag får slå dig på käften.
2007-08-08, 13:19
Bannlyst
Vet inte om nån postat en länk till detta:

Metro idag:

[citat]

Analys: Det nya ärendet kan bli 21-åringens fall
Den 21-årige man som för andra gången på kort tid misstänks för våldtäkt har onekligen en sexuell läggning som skadar kvinnor och gör att han själv hamnar
i klammeri med rättvisan. Det behöver inte innebära att han kan fällas för något av brotten men det nya ärendet kan också bli hans fall.
Tingsrätten har friat honom från den första anklagelsen. Orsaken var att kvinnan frivilligt hade inlett sexakten och att det därför var svårt för honom att inse att hon ville avsluta den. Objektivt var våldtäkten fullbordad men det så kallade subjektiva uppsåtet ansågs inte bevisat.
Domen är överklagad till hovrätten och de båda fallen kan nu komma att komplettera varandra bevismässigt. Förutsättningen är att det nya ärendet inte läggs ner och att de faktiska omständigheterna är sådana att de båda fallen ”styrker upp” varandra.

[slutcitat]

----------------------------

Undrar om Folksam vill fortsätta vara sponsorer för "BOISen" om de blir fällda.

"Folksam är ett ömsesidigt bolag. Det betyder att vi ägs av våra kunder. Vinsten går inte till aktieägare utan stannar hos oss alla.

Allt vi gör, i ord och handling, styrs av begreppen: trygghet, engagemang, medmänsklighet och professionalism.

Vår vision
Att bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle där individen känner trygghet."
2007-08-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rookie

Men herregud. Känns som att det kvittar om vapen används när det handlar om ren och skär hämnd. Eller ska de mötas upp med armbindlar i en grusgrop i Skinnskatteberg och ha ett box?

Ps. För övrigt verkar det vara en jävla massa som utlovar stryk till höger och vänster. Var har ni hållit hus de senaste månaderna?
2007-08-08, 13:58
Medlem
rookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Men herregud. Känns som att det kvittar om vapen används när det handlar om ren och skär hämnd. Eller ska de mötas upp med armbindlar i en grusgrop i Skinnskatteberg och ha ett box?

Ps. För övrigt verkar det vara en jävla massa som utlovar stryk till höger och vänster. Var har ni hållit hus de senaste månaderna?

Jag skulle inte använda ordet hämnd. Snarare tillrättavisning. "Armbindlar i en grusgrop"? Tre mot tre. Hur blev detta fotbollsvåld? Nej, dom har redan visat att dom gärna är fler mot en. Alltså räknas inte nummer inför detta "box".

När det väl händer är ovesäntligt. Men tro mig, det kommer att hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in