2007-08-07, 20:05
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Snälla kan nån bara bekräfta eller dementera: Jag skrev:

HAR JAG RÄTT INFO I att E**c D****n är den andre i gänget?
Han är kompis med JK...

Enligt hitta.se finns det bara en som stavar så, fast med ett tillägg i efternamnet. ISF bor han i Tanto, s.Sthlm. Stämmer detta?

E har ju flickvän eller hur? Undrar vad hon tycker om det här.

Japp. Korrekt.
2007-08-07, 20:06
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Skulle vilja ha den exakta formuleringen från domen om vad som var fastställt; det sprids så mycket trams i den här tråden. Men poäng till dig i a f.

Skulle vilja korrigera det här eftersom det missförstås: Vad domstolen fastställde var inte att han var för korkad - det är inte domstolens uppgift och det är inte olagligt att vara idiot.
Vad som skrevs var att det inte kan BEVISAS att männen förstod att hon inte var med, och det är på vad som kan BEVISAS som domen grundas och inte på vad som hänt eller hur mycket idiot den åtalade är.

Annars får inte - om jag inte tar miste - rätten ta upp det tidigare fallet i det nya målet, eftersom han blivit friad.

Självklart framställde inte rätten att han var korkad, det var en personlig åsikt. Dessutom bryr jag mig inte om hur rätten rubricerar det han gjorde mot den första tjejen, skulle jag ha varit med om det där så skulle jag känna mig våldtagen.
2007-08-07, 20:07
Medlem
oiois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Tja en variant att binda dem till det hela är dna, typ sperma i rumpan.

Givetvis. Men vad jag förstod var att tjejen inte direkt åkte till sjukhuset utan åkt hem ?
"Sanna skämdes så mycket att hon inte kontaktade polisen direkt. Hon ville bara glömma.
Men i söndags åkte hon till våldtäktsmottagningen på Södersjukhuset"

källa aftonbladet.

Risken är ganska stor att hon agerar som de flesta tjejer som våldtagits - hon duschar. Och då är det svårare med bevis.
2007-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oioi
Givetvis. Men vad jag förstod var att tjejen inte direkt åkte till sjukhuset utan åkt hem ?
"Sanna skämdes så mycket att hon inte kontaktade polisen direkt. Hon ville bara glömma.
Men i söndags åkte hon till våldtäktsmottagningen på Södersjukhuset"

källa aftonbladet.

Risken är ganska stor att hon agerar som de flesta tjejer som våldtagits - hon duschar. Och då är det svårare med bevis.

Frågan är om hon duschat bajsan så långt upp. Hon kan ha sperma eller könsvätskor på kläderna också.
2007-08-07, 20:20
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Tja en variant att binda dem till det hela är dna, typ sperma i rumpan.

Att grabbarnas säd avgått i kvinnan stolgång och/eller annan kroppsöppning betyder per se inte inte att det handlar om våldtäkt. Så till vida jag vet är det inte lagvidrigt att ejakulera i någon annan om det sker med samtycke. Och jag misstänker att det är det sistnämnda eller snarare brist på detta en ev. huvudförhandlig kommer att kretsa runt.
2007-08-07, 20:20
Medlem
oiois avatar
Citat:
Frågan är om hon duschat bajsan så långt upp. Hon kan ha sperma eller könsvätskor på kläderna också.

Vi kan ju alltid hoppas.
Jag uppfattade dock smärtor från underlivet. inte anus.
2007-08-07, 20:25
Medlem
det verkar ju finnas två E... D....n? En som stavar förnamnet med c och en med k.. vem e den skyldige?
2007-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oioi
Vi kan ju alltid hoppas.
Jag uppfattade dock smärtor från underlivet. inte anus.

Nja "underlivet är söndertrasat" stod det.
2007-08-07, 20:29
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
skulle jag ha varit med om det där så skulle jag känna mig våldtagen.
"Känna sig"! Viktiga ord att lägga på minnet.

I domen skrivs:

"Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag"

Annars hittade jag den tidigare omnänmda artikeln om hur myten om droger i flickors drinkar förklaras av råsupande:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=436592&in_page_id=1770
2007-08-07, 20:34
Medlem
RoscoTanners avatar
En annan sak som jag funderat på. Tjejen anmälde tydligen det hela först på lördagen och var på läkarundersökning på söndagen. På lördag ska även E ha skickat sms till henne och velat äta middag för att han hört något om en våldtäkt.

Men frågan är: Visste E redan då om att hon tänkte anmäla/anmält det hela? Och vem berättade det i så fall för honom? Om E redan då visste vad som var på gång och att de senare blev arresterade först på söndagen så har han och J haft en skaplig chans att prata ihop sig. Men då borde även den som skvallrat om detta till E ligga lite illa till som medhjälpare till brottsling.

Det andra alternativet är att han bara spekulerade själv om detta utifrån sina minnen från vad som hänt. I så fall borde detta sms avslöja att han hade en ganska klar aning om vad som skedde och därmed kan man inte gärna skylla på att man inte förstått att hon inte var med på det.
2007-08-07, 20:37
Medlem
Bronkzs avatar
Om jag på omvägar skulle få höra att en tjej anklagade mig för våldtäkt hade jag nog inte skickat ett sms. Jag hade ringt. Hade jag inte våldtagit henne hade jag skitit på mig av skräck. Inte fan hade jag smsat "hörde nåt otäckt". Men kanske skräcken och insikten om vad han gjort paralyserade honom så pass att han ville "kolla läget" och inte tro att det va sant.
2007-08-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Om jag på omvägar skulle få höra att en tjej anklagade mig för våldtäkt hade jag nog inte skickat ett sms. Jag hade ringt. Hade jag inte våldtagit henne hade jag skitit på mig av skräck. Inte fan hade jag smsat "hörde nåt otäckt". Men kanske skräcken och insikten om vad han gjort paralyserade honom så pass att han ville "kolla läget" och inte tro att det va sant.

Som sagt sms:et skriker av skuldkänslor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in