2007-08-29, 18:51
Medlem
wilt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Café Opera om jag inte missminner mig

Nej. Han raggade folk dit. Likt många andra de har i sitt "nätverk".
2007-08-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oioi
Min fråga är vad som krävs för att faktiskt åka dit?
Det här ger en skrämmande bild på att du faktiskt kan i princip göra vad du vill med en tjej utan att straffas.

Är det så lätt som det verkar att komma undan är det ju bara att göra exakt som dessa två fall i tillvägagångssätt och sedan tja, komma undan?

Behöver vi en ny lagstiftning anser du? En lagstiftning som skriver in dessa punkter:

* Sex får inte utövas där med än 2 personer är närvarande
* Sex får inte utövas med alkohol i blodet, en promillegräns på 0.2 är acceptabel
* Sex får endast utövas med fortplantning som tänkt utfall
* Sex får enbart utövas med den s.k missionärsställningen

lol alltså

Tur som fan vi har ett rättsväsende som får avgöra de här frågorna så vi slipper bli styrda av mediehoror och lynchmob.
2007-08-29, 18:59
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glock17

Tur som fan vi har ett rättsväsende som får avgöra de här frågorna så vi slipper bli styrda av mediehoror och lynchmob.

Word.
2007-08-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Word.

+1
2007-08-29, 19:47
Bannlyst
Hoppas JBK tar sin tillflykt till Farstaslummen (för sin egen skull) och tänker igenom vad han gjort och vad han skall göra i framtiden. Några riktiga vänner lär han knappt ha kvar.
2007-08-29, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Här är det någon som faktisk funderat lite på hur medias rapportering sett ut! BRA!

Nu rapporterar media enbart att förundersökningen är nedlagd och att de går fria, men denna info är plötsligt mer värd?
2007-08-29, 19:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glock17

Mediehororna skapar lynchmobben. Det skrevs för övrigt ett intressant debattinlägg om detta häromveckan i en av kvällshororna.

Om många Flashbackare är innerligt trötta på journalist-idioternas försök att styra läsarnas åsikter, så är det inget mot vad folk som arbetar inom rättsväsendet är. Mer än en gång så har domare och åklagare gjort tydliga markeringar mot kvälls-horornas försök att piska upp lynchstämning och driva egna häxprocesser. Journalister och redaktörer, åtminstone i Sverige, måste vara bland de mest vedervärdiga människor som finns.

Rättsskipningen är en av få saker i det offentliga Sverige som faktiskt fungerar som den borde (med något enstaka undantag).
2007-08-29, 20:07
Medlem
Alltså har ni aldrig läst utländska kvällstidningar?
2007-08-29, 20:34
Medlem
jumpcuts avatar
Nu tycker jag att det är dags för lite Facebookskvaller, vad händer där?

Är det någon som hört/sett de två fria fåglarna idag?
2007-08-29, 20:35
Medlem
Av någon outgrundlig anledning hoppas jag att någon butchflata av kaliber tar och förklarar läget för gossarna.
Text-machos finns det ju gott om, men det brukar sällan leda till annat än att vederbörande tar en öl på Grabbarnas och påstår sig sedan ha STIRRAT intensivt på förövarna, varvid dessa gömde sig i köket...
2007-08-29, 21:00
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Text-machos...

Tack så hjärtligt för ett gott skratt.
2007-08-29, 21:13
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Av någon outgrundlig anledning hoppas jag att någon butchflata av kaliber tar och förklarar läget för gossarna.
Text-machos finns det ju gott om, men det brukar sällan leda till annat än att vederbörande tar en öl på Grabbarnas och påstår sig sedan ha STIRRAT intensivt på förövarna, varvid dessa gömde sig i köket...

Jag tror dom som går till handling väljer att INTE skriva det på ett forum i alla fall, så du har nog helt rätt. Men med den mediala uppmärksamhet dom fått så tror jag nog att det kan spåra ut rätt så lätt om dom fortsätter att vistas i sthlm:s uteliv lika frekvent som tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in