2007-08-07, 17:41
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Så jääävla förbannad. Det här är en sån där sak som man skulle kunna blogga om... Men sånt orkar inte jag hålla på med. Det får bli ett inlägg här istället.

Undrar om DN:s ledar-tribun är nöjda nu????
Efter denna ledar-artikel http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=654095 där de snackar om "omvänd bevisbörda"
och menar att

"Den springande punkten är alltså att det kan finnas två parallella verklighetsbeskrivningar, och att båda kan vara giltiga: det är fullt möjligt att en person känner sig våldtagen, medan den utpekade förövaren inte har haft något uppsåt att våldta. Och vad ska rätten göra i det fallet?"

Tja, tydligen räckte det inte att gå efter de väl dokumenterade skadorna såsom blodiga sår i hårbotten, sprickor i hål 1 och 2 osv.

De skrev under sin fina ledare med
"DN 26/5 2007"

Era svin. Hoppas ni är nöjda nu.

Eh, det där är kanske den mest sansade och klokaste kommentaren som har skrivits om det här fallet.

Varför är DN:s kloka ledarraktion ansvariga för vad en vilsen skitunga hittar på?
2007-08-07, 17:45
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
Ähh, nej, det kan du inte!
Hört talas om förargelseväckande beteende?

Men suck. Jag ska kunna göra allt det där utan att folk ska komma och hävda att jag "bad om att bli våldtagen", "hon får skylla sig själv" osv osv.
2007-08-07, 17:45
Bannlyst
J går under nicket MADDOG på www.glife.se

Jobbade med snubben för lite drygt ett år sedan, skabbigt...
2007-08-07, 17:50
Medlem
Citat:
Så jääävla förbannad. Det här är en sån där sak som man skulle kunna blogga om... Men sånt orkar inte jag hålla på med. Det får bli ett inlägg här istället.

Efter denna ledar-artikel http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=654095 där de snackar om "omvänd bevisbörda"
och menar att

"Den springande punkten är alltså att det kan finnas två parallella verklighetsbeskrivningar, och att båda kan vara giltiga: det är fullt möjligt att en person känner sig våldtagen, medan den utpekade förövaren inte har haft något uppsåt att våldta. Och vad ska rätten göra i det fallet?"

Tja, tydligen räckte det inte att gå efter de väl dokumenterade skadorna såsom blodiga sår i hårbotten, sprickor i hål 1 och 2 osv.

"DN 26/5 2007"

Vad är ditt problem? Allt dom säger är ju att dom inte förespråkar omvänd bevisbörda i just våldäktsmål jämfört med alla andra brott. Själv tycker jag att det är en minst lika obehaglig del av den ofrånkomliga debatten som uppstår när såna här grejor händer - folk som på fullt allvar sitter och hävdar att man ska tvingas bevisa sin oskuld.
Jag tror inte vi behöver ta till såna drastiska åtgärder i det här fallet. Stämmer allt som framkommit hittills så är det ju 100% fällande dom.

Dessutom - i mina ögon verkar det som att Advokaten redan gett upp innan han ens börjat iom att han talar om att "dom vill sätta dit min klient" istället för att som vanligt hävda att "hon var med på det".
2007-08-07, 17:57
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
....blahablaha....

"DN 26/5 2007"

Jag är nöjd som fan

Dina sprickor i slidan och anuset är inget annat än just "sprickor" som
för det första kan uppstå utan att det är fråga om våldtäkt och för
det andra så fanns det ju en rimlig motförklaring i det här fallet.
2007-08-07, 18:03
Medlem
illums avatar
En del OT raderat. Även en del inlägg som uppmuntrar till att namnge offer är raderade. Tjejerna ser jag inte som kända på minsta vis, så inget mer om dem tack. // Mod
2007-08-07, 18:05
Medlem
Citat:

och menar att

"DN 26/5 2007"

Tjejer/kvinnor bör inte dricka för mycket. Bu har jag ingen aning om hon detta avser gjort, Eller blivit drogad.

En normal kille/man går inte i säng med en person han nyss mött. Om hon är i ett sådant tillstånd så att han märker att hon inte är kontaktbar eller borta i huvudet.

Vad gäller en del tidigare inlägg från andra.

Jag fattar inte varför man ska ta reda på vem tjejen/kvinnan är. Det spelar väl ingen roll om någon är prostituerad, eller om denne är kronprinsessan. En våldtäkt är alltid en våldtäkt.

Är de skyldiga så hoppas jag av hela mitt hjärta att de kommer att få möta lite (roliga) människor på kåken. De blir nog dock inlåsta med likasinnade, om de skulle ha gjort vad de anklagas för
2007-08-07, 18:10
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Tjejer/kvinnor bör inte dricka för mycket. Bu har jag ingen aning om hon detta avser gjort, Eller blivit drogad.

Det är ju precis det här som är själva grejen.
Varför skulle inte vi få dricka hur jävla mycket vi vill?
Det är väl våldtäktsmännen som ska hålla sina äckliga händer borta.
2007-08-07, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre

I det här fallet har hon juh klängt på flertalet kottar under kvällen på bla Patricia. Tjejer dricker, strular runt, hamnar i säng och har ångest dagen efter för den oroliga pojkvännen sitter hemma och väntar. Börjar bli en klyscha.
2007-08-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Det är ju precis det här som är själva grejen.

Jag håller med dig till fullo. Även om det inte är så läckert med an aspackad feminin varelse.

Men med tanke på hur mycket idioter det finns i samhället så bör ni nog vara försiktiga, och det är verkligen tragiskt.
2007-08-07, 18:17
Medlem
oiois avatar
Framåt småtimmarna blir väninnan orolig för sin kamrat och söker henne på mobilen.

Det jag inte förstår är vad fan hennes sk "vän" gjort fram tills "småtimmarna"? Blir man inte orolig om man antar att ens vän blivit mer drogad än du själv?
GODE gud hoppas jag har bättre vänner är så om det någonsin skulle hända något med mig

Är det den E som är en viss bloggerskas pojkvän?

Sen en sak till, till er som VET, inga gissningar med andra ord.
Då MV verkar ha överklagat till Svea.H, och om det nu blir en rättegång igen ang den nya våldtäken, och J skulle dömmas för båda, hur blir straffet?
Som ett eller dubbelt? vad kan maxstraffet bli? Samt påverkar det "Nya" fallet det förra fallet? Eller måste man se enskilt på varje?
2007-08-07, 18:18
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
I det här fallet har hon juh klängt på flertalet kottar under kvällen på bla Patricia. Tjejer dricker, strular runt, hamnar i säng och har ångest dagen efter för den oroliga pojkvännen sitter hemma och väntar. Börjar bli en klyscha.

Vad spelar det för roll vad hon gjort tidigare på kvällen? Ingen har rätt att våldta henne oavsätt vem hon är, eller vad hon gjort.

Vilken äcklig kvinnosyn du har.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Hon ska kunna vara redlös, onanera i en killes säng, suga av honom, men ÄNDÅ kunna säga nej när han vill stoppa in den.

Punkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in