2007-08-07, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är inte så lätt som du tror.

Visserligen förefaller det som om hon hade en hel del skador men å andra
sådan hade dom haft "fulsex" innan och deras försvar är går ju ut på att
hon var med på brutalt sex och att de inte hade uppfattat att HON sen
tyckte att det gick över gränsen.

Så allt handlar om det är bevisat att hon sa stopp och att killarna insett
att hon inte längre ville. Tydligen ansåg inte tingsrätten det.

Man behöver vara med på rättegången och för att kunna bilda sig en uppfattning om de nu liggande domslutet är korrekt eller inte.

Men att snacka om en rättsskandal bara så där rätt av är felaktigt.

De gånger jag haft "fulsex" har inget av följande lokaliserats:

O hade fått många skador – sammanlagt 46 stycken.
Hon hade svullnader och blåmärken i ansiktet. Hudavskrapningar bakom öronen och jättelika blåmärken på skinkan – och där någon av ”Profilerna” hade nypt in ordet ”sex”.
O hade hudrodnader på höger lår och hudavskrap på knäna. Hudavskrapningar på baksidan av låret och ovanför knävecken.
Hon hade en svullnad på höger underben.
Hon hade sprickor i slidan och analöppningen.
Hon hade ont i nacken och kroppen. Och hon kunde inte gå själv när hon kom till Södersjukhusets våldtäktsklinik.
2007-08-07, 15:22
Medlem
wilt99s avatar
E, han på fotbollssidan, som det spekuleras om är tillsammans med http://www.edstroem.blogspot.com/ , enligt den sidan:

Söndag, 2007-08-05, 19:30
"Nu är jag hemma hos mamma och E är hemma hos sina föräldrar. Ska försöka ringa honom nu kanske..."

Aftonbladet 2007-08-06:
"26-ÅRINGEN Strax före klockan 18 i går tar sig 26-årige Stureplansprofilen in i sin mammas lägenhet vid Hornstull, där våldtäkten ska ha ägt rum. Efteråt beger sig 26-åringen hem till sin bostad i närheten, där han grips av polis 19.19."
2007-08-07, 15:23
Bannlyst
Så den ena svinet är John Kjellström och vem är den andre?
2007-08-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Tror du att det är normalt funtade människor som hänger i dessa bekantskapskretsar?!

Det är ju bara att gå in och kika på vimmelbilderna på de här stackars människorna. Tror du de lever normala liv och mår bra på insidan... hmm...

Nej, det är fan synd om dom...

Ifs sant... Men eftersom även jag befinner mig i dessa områden ibland borde det ju rimligtvis finnas flera normala som helt enkelt tar ett litet samtal med han/dom. Tror nämligen inte dessa herrar har så mycket att säga om man frontar dem.

En sak till du har rätt i är att en stor del av "Stureplans-folket" mår piss på insidan. Är det någonstans det är enkelt att vara på när man mår piss så är det Stureplan. Folk är ytliga, man dricker och behöver aldrig bry sig ett skit.. Tror ärligt talat inte det finns ett annat ställe med så många skadade människor på som Stureplan.
2007-08-07, 15:25
Medlem
Det här nya åtalet torde vara svårare att komma undan eftersom de inblandade tydligen var, för kvällen, nya bekantskaper.

Det värsta i hon-var-med-på-det-väg de möjligen kan få fram är om hon dansat utmanande till 'Dunka mig gul och blå'.
2007-08-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1135267,00.html
Rätt ny artikel, tror inte om den varit uppe redan.

Är det någon som brukar hänga på stureplan som vet om huruvida den här killen verkligen är utfryst. Aftonbladet kanske bara har pratat med sina "källor", vilka lika gärna kan vara kändiskåta journalister på AB som gillar att hänga på stureplan med Patrik Ekwall och någon idol-kändis.

Apropå att hänga ut tjejen så låter det som en osedvanligt dum idé. Att i sammanhanget jämföra det med att hänga ut de misstänkta gärningsmännnen känns smaklöst. Hade däremot anklagelserna varit (bevisligen)helt grundlösa tycker jag att det hade förhållit sig på ett annat sätt.
2007-08-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkel
Är det någon som brukar hänga på stureplan som vet om huruvida den här killen verkligen är utfryst. Aftonbladet kanske bara har pratat med sina "källor", vilka lika gärna kan vara kändiskåta journalister på AB som gillar att hänga på stureplan med Patrik Ekwall och någon idol-kändis.

Apropå att hänga ut tjejen så låter det som en osedvanligt dum idé. Att i sammanhanget jämföra det med att hänga ut de misstänkta gärningsmännnen känns smaklöst. Hade däremot anklagelserna varit (bevisligen)helt grundlösa tycker jag att det hade förhållit sig på ett annat sätt.

Med tanke på att han fotats x antal ggr på diverse vimmelsajter efter första våldtäkten så verkar han inte direkt "utfryst" av vad jag kan se.
2007-08-07, 15:30
Medlem
wilt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkel

Nej, han är inte utfryst i någon större bemärkelse. Fikar utan problem mitt i stan själv, går ut etc. Verbala spottloskor får han kanske motta dock.
2007-08-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1135267,00.html
Rätt ny artikel, tror inte om den varit uppe redan.

Även om grabbarna är legitimerade svin, så är det något med denna historia som är konstigt.
-Om man känner sig drogad, väntar man tills morgonen med att kontakta sin vännina som är borta?
- Smuttar på shoots? Shoots har effekten att man blir rigtigt "dygnrak", var de verkligen andra droger inblandade?
-Om hennes vänninor sett henne med "nerhasad klänning" varför ingrep de inte?

Finns det någon koppling mellan de här tjejerna och MV?
2007-08-07, 15:37
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle

/.../

Bland annat därför vore det intressant med ett namn.
2007-08-07, 15:40
Medlem
Citat:

Dessa tjejer var ju nya bekantskaper för J & E. MV kände dom innan så det borde inte vara någon koppling mellan MV och dessa damer med andra ord.
2007-08-07, 15:46
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Även om grabbarna är legitimerade svin, så är det något med denna historia som är konstigt.
-Om man känner sig drogad, väntar man tills morgonen med att kontakta sin vännina som är borta?
- Smuttar på shoots? Shoots har effekten att man blir rigtigt "dygnrak", var de verkligen andra droger inblandade?
-Om hennes vänninor sett henne med "nerhasad klänning" varför ingrep de inte?

Nu ska man inte övertolka sunkigt skrivna artiklar i AB men dina konstigheter är nödvändigtvis inte så konstiga.

1. Det står ingenstans att hon inte försökt ringa tidigare. Uppenbarligen var tjejen för borta för att kunna svara och killarna kan helt enkelt ha struntat i att svara om telefonen ringt tidigare.

2. De beställde in drinkar och shots. Det står i artikeln att hon smuttade på drinken. Om hon drack shots framgår inte.

3. Det var bekanta som sett henne. Behöver inte vara nära vänner överhuvudtaget och det troliga är väl att sådana snarare betraktar det som sker som ytterst pinsamt och därmed inte blandar sig i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in