Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Sanningen brukar ligga någonstans mitt emellan. Kanske såg hon sin chans att få ett fett skadestånd efter att ha knullat lite. Kanske skämdes för sina prestationer när spriten började luckras upp i sinnet. Kanske utnyttjade killarna faktumet att hon var berusad, kanske inte.
Man skall inte alltid tro att det är en varg i faggorna bara för att någon skriker det

För att kvinnan ska få skadestånd ska männen/ mannen åka fast. Vilket de väldigt sällan gör. Att över huvud taget orda om vad som hände mellan de 3, ni var inte där! Varför vill ni MÄN inte tro att era "bröder" är kapabla till att våldta?!
Jag blev våldtagen för några år sedan, men mina skador i underlivet och på kroppen var inte tillräckligt stora - ungefär som att man blöder av sex normalt?!
Hur som helst, 6 månader efter våldtäkten lades fallet ner, jag går flera år senare i terapi fortfarande, rädd, arg, besviken - och vet att om jag blir våldtagen så kommer jag inte anmäla p.g.a de 6 månader av påminnelse och daglig upprepning av våldtäkten när man kan börja bearbeta med en gång... aldrig igen! I och med att han friades så säger han och hans vänner att han inte våldtog mig och de öser skit och sprider rykten om mig. Jag känner så många tjejer som blivit våldtagna som inte ens anmält, och de som anmält - där har ingen åkt fast - då de kände förövaren i alla fall. Jag tror inte att särskilt många tjejer anmäler om inget hänt - däremot tror jag att det är monstruöst många anmälningar som inte går vidare fastän de borde!
Rättssystemet funkar inte, våldtäktsmän drar nytta av det och deras bröder dunkar dem på ryggen och kallar oss våldtagna för horor och lögnerskor!
Som sista kommentar: eftersom fallet lades ner fick jag inget på min försäkring, sjukskrivningar, mediciner, psykolog- och läkarbesök. Det är dyrt för mig! Och att höra våldtäktsmannen skratta gott, det gör riktigt ont!