2007-08-07, 14:18
Bannlyst
Ursäkta ett sent inträde i tråden, men talar ni om ett helt ANNAT våldtäktsmål än "Grabbarnas" och MV:s nu?
Är det samma killar som är involverade? Ny tjej?

Eller varför talar man annars om det i samma tråd?

Har de blivit åtalade för ännu en våldtäkt?

Snälla red ut mina frågetecken. Försökt läsa mig till svaren, men tråden spretar som min målarborste.
2007-08-07, 14:19
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Ursäkta ett sent inträde i tråden, men talar ni om ett helt ANNAT våldtäktsmål än "Grabbarnas" och MV:s nu?

Snälla red ut mina frågetecken. Försökt läsa mig till svaren, men tråden spretar som min målarborste.

Ena killen är densamme och det är en ny tjej.
.
2007-08-07, 14:20
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly

Ny våldtäkt, ny tjej, ena killen är densamma från förra målet (21-åringen), den 26-åriga påstådda gärningsmannen är ny.

Citat:
Ursprungligen postat av nilleboy
menade bara att jag inte tycker det är mer rätt att hänga ut de påstådda "gärningsmännen" än det påstådda "offret"

Ja och jag håller med dig till 100%, ledsen om det uppfattades annorlunda.
2007-08-07, 14:30
Avslutad
Jag läste aldrig så ingående om skadorna på förra offret, det är ju osannolikt hur de kunde frias:

Citat:
Ursprungligen postat av Monika Gunne
Hur mycket våld ska en kvinna tåla?
Ett söndertrasat underliv.
Blod som inte vill sluta rinna och bortslitet hår.
Det här handlar om sex.
Om ”hårt sex”, om ”ful-sex”.
Och frågan är: Hur mycket våld ska en tjej tåla?
Hur mycket slag, sparkar, brännmärken, blåmärken och örfilar är okej när det handlar om sex?
När det handlar om ”hårt sex”.

Spårade ur
Det var den 25 mars i år som de så kallade ”Stureplansprofilerna” träffade O, en 19-årig flicka på en krog i Stockholm. De hade haft sex förr och nu gick de hem till X lägenhet på Östermalm.
Det var underförstått.
De skulle ha sex.
Men det spårade ur.
O blev rädd och tyckte att hon ”tappade kontrollen”. Och efteråt sa hon att X och Y hade hotat och våldtagit henne. Att hon hade blivit fasthållen, att de hade tryckt ner hennes huvud i kudden och att hon tvingats till sex. Analt, vaginalt och oralt. O hade sparkat, hon hade gråtit och sagt nej.
Hon hade försökt att slita sig loss.
Men de två ”Stureplansprofilerna”, X och Y, hade aldrig märkt att O hade sagt nej. De hade aldrig hört henne säga några ”stoppord”. Jo, X hade visst hållit en hand över O:s mun, men det hade ju varit för att hon hade ”stönat” så mycket. Och förresten var det ju O som tagit initiativet, hon hade ju drivit på hela tiden.
Och ingen av dem hade kört upp någon fjärrkontroll i O:s ändtarm och slida.
Inte i alla fall vad den andre hade sett.
Och det hade aldrig förekommit något hot, tvång eller våld. Kanske en örfil med öppen hand och litet dra i håret.
Men det var ju sånt som de brukade göra.
”Man drar ju typ inte någon i håret för att skada någon”, förklarade Y i förhören.

Hade 46 skador
Men rättsintyget sa något annat.
O hade fått många skador – sammanlagt 46 stycken.
Hon hade svullnader och blåmärken i ansiktet. Hudavskrapningar bakom öronen och jättelika blåmärken på skinkan – och där någon av ”Profilerna” hade nypt in ordet ”sex”.
O hade hudrodnader på höger lår och hudavskrap på knäna. Hudavskrapningar på baksidan av låret och ovanför knäveckan.
Hon hade en svullnad på höger underben.
Hon hade sprickor i slidan och analöppningen.
Hon hade ont i nacken och kroppen. Och hon kunde inte gå själv när hon kom till Södersjukhusets våldtäktsklinik.
Så vad hände då i rättegången?
Jo, alla de där ”omfattande skadorna” på O:s kropp, fick Stockholms tingsrätt att anta att det trots allt hade förekommit ett visst tvång, men

De hade aldrig hört henne säga några ’stoppord’.
Stureplansprofilerna gick ändå fria.
Och de blev friade, därför att rätten ansåg att X och Y inte hade kunnat förstå att O hade sagt nej.
Att hon inte ville.

Två vågskålar i rätten
Så min slutsats är att det fanns två olika vågskålar i Stockholms tingsrätt den där gången.
En vågskål för O och en något större för de två ”Profilerna”.
O fick till exempel berätta vilka killar hon hade legat med, medan Stureplansprofilerna aldrig behövde redogöra för sitt tidigare ”ful-sex”.
Vilka de hade haft sex med. Och vilka tjejer de skadat och på vilket sätt.
Och nu har en ny ung kvinna sökt sig Södersjukhusets våldtäktsklinik.
En tjugotreårig kvinna med ett trasigt underliv och håret bortslitet.
Så – hur mycket våld ska en kvinna tåla?
2007-08-07, 14:46
Medlem
Efter förra frikänandet blev jag nästan övertygad om att våra domstolar är fyllda med sjuka slapp-happy tjänstemän, nämndemän och domare.
Vi får hoppas att det blir en annan utgång den här gången. Och när han gjort sina år på kåken borde man skjuta kuken av J.
2007-08-07, 14:48
Medlem
wilt99s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1135267,00.html
Rätt ny artikel, tror inte om den varit uppe redan.
2007-08-07, 14:55
Medlem
Allvarligt talat. Jag skiter ärligt talat i om dom blev fällda eller inte förra gången (tycker bara synd om tjejen) då vårt rättssystem är åt helvete i dessa fall. Killarna kan i stort sätt göra vad man vill men ändå gå fria om tjejen inte minns eller "splitade" taxinotan hem tillsammans med "sina vänner".

Fällda är dom av media och ALLA normalt funtade personer förstår att det var en våldtäkt som begicks i förra fallet och förmodligen i detta fall med. (Och jag hoppas dom åker ut av bara helvete i båda fallen)

Nu till min stora fråga: Hur i helvete kan någon normal person försvara deras agerande? Visst, det finns damer som tycker om lite hård sex men att gå därifrån till att droga, förnedra och slå en brud är steget långt. Varför har ingen i deras bekantskap frontat dem och läxat upp dem?
2007-08-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansGruber
Påstådd våldtäkt eller fylleorgie, vad vet vi egentligen om detta?

Att du ens orkar försöka...
2007-08-07, 14:57
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistaMista
Efter förra frikänandet blev jag nästan övertygad om att våra domstolar är fyllda med sjuka slapp-happy tjänstemän, nämndemän och domare.
Vi får hoppas att det blir en annan utgång den här gången. Och när han gjort sina år på kåken borde man skjuta kuken av J.

Det är inte så lätt som du tror.

Visserligen förefaller det som om hon hade en hel del skador men å andra
sådan hade dom haft "fulsex" innan och deras försvar är går ju ut på att
hon var med på brutalt sex och att de inte hade uppfattat att HON sen
tyckte att det gick över gränsen.

Så allt handlar om det är bevisat att hon sa stopp och att killarna insett
att hon inte längre ville. Tydligen ansåg inte tingsrätten det.

Man behöver vara med på rättegången och för att kunna bilda sig en uppfattning om de nu liggande domslutet är korrekt eller inte.

Men att snacka om en rättsskandal bara så där rätt av är felaktigt.
2007-08-07, 14:58
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Vaknar man upp med för mycket ångest kan ju en fylleorgie vara en anledning till att påstå våldtäkt, fråga Tallinder och co...

Ja, men då är det just en påståd våldtäkt och inte längre bara en fylleorgie.
Fylleorgie per se är inte olagligt. Men mynnar den ut i en våldtäckt så är den det. Summa sumarum; i.o.m att detta lätt till en anmälan är det m.a.o en påstådd våldtäkt.
2007-08-07, 15:00
Medlem
PeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmXXX
Varför har ingen i deras bekantskap frontat dem och läxat upp dem?

Tror du att det är normalt funtade människor som hänger i dessa bekantskapskretsar?!

Det är ju bara att gå in och kika på vimmelbilderna på de här stackars människorna. Tror du de lever normala liv och mår bra på insidan... hmm...

Nej, det är fan synd om dom...
2007-08-07, 15:07
Medlem
En välförtjänt snorloska riktat mot sig får de åtminstonde av mig om jag skulle se den det redan finns bild på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in