2007-06-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Fast även om det nu inte var en juridisk våldtäkt så kan vi väl alla hålla med om att snubbarna handlat riktigt vidrigt. Därav är det ju inte hela världen om det får lite skit från folk.

De flesta av oss håller med dig... men det är den moraliska sidan att se saken på.
2007-06-07, 00:44
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då ligger de flesta killarna i Sverige ganska risigt till. Samtliga av oss har nog vid något tillfälle i livet betett oss på ett olämpligt sätt när vi umgåtts med damer.
Har samtliga kört upp en fjärrkontroll i fittan på en kvinna och kallat henne gänghora tänker jag bli lesbisk. Militant manshatande lesbian.
Fast så ligger det gudskelov inte till.
2007-06-07, 00:46
Medlem
DonDencos avatar
Om nu tjejen är i sådan psykisk ohälsa, så borde ju detta ge en viss varningssignal till dessa sk grabbar. Då får de faktiskt också ta konsekvenserna för sitt handlande.

Ärligt talat, vem tar med sig en brud hem som påstås lida av sådan psykisk ohälsa?
Det är som att be om problem.

Men nu verkar det inte stå riktigt rätt till hos dessa grabbar heller.

Vi får se vad hovrätten kommer fram till. Hunden som ev. skulle ligga begraven är väl att man kommer fram till att att alla tre döms till psykiatrisk vård av olika dess former.

Personligen så tycker jag det hela är riktigt sjukt, men jag tycker inte att man behandlar en tjej på det sättet av vad som har kommit fram i tingsrättens dom.
2007-06-07, 00:48
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Tacka f-n för det när han blir utsatt för ett förtäckt mordhot av en galen lynchmobb.

Man kunde väl önska - för att sådana som du skulle lära sig - att han gjorde en polisanmälan om just mordhot mot mobben. Även om inga bevis finns så kan han ju alltid säga att han skakade i hela kroppen och spydde efter övergreppet.

Att det sedan inte räcker till fällande dom i tingsrätten gör ju inte att det inte i verkligheten var ett mordhot, utan vi som ogillar lynchmobbar kan uppsöka dig och M*** och skrika utanför era fönster (med uppenbar självironi) att ni inte kan mordhota när ni dör. För ...
För det första, jag var aldrig aktiv i tåget. Var med på manifestationen i Humlegården. Demonstrationen följde jag bara lite passivt på avstånd mest för att jag ville se vad som hände.

Men ärligt talat hoppas jag att han blev rädd och "skakade i hela kroppen". Jag kunde inte bry mig mindre om den där äckliga jäveln.

BTW är det du John?
2007-06-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDenco
Om nu tjejen är i sådan psykisk ohälsa, så borde ju detta ge en viss varningssignal till dessa sk grabbar. Då får de faktiskt också ta konsekvenserna för sitt handlande.

Ärligt talat, vem tar med sig en brud hem som påstås lida av sådan psykisk ohälsa?
Det är som att be om problem.

Men nu verkar det inte stå riktigt rätt till hos dessa grabbar heller.

Vi får se vad hovrätten kommer fram till. Hunden som ev. skulle ligga begraven är väl att man kommer fram till att att alla tre döms till psykiatrisk vård av olika dess former.

Personligen så tycker jag det hela är riktigt sjukt, men jag tycker inte att man behandlar en tjej på det sättet av vad som har kommit fram i tingsrättens dom.
Det du skriver är enligt mig vettigt. De på fb som försvarar de fähundarna i det fallet vi diskuterar lider enligt mig av dåligt självförtroende pga osäkerhet inför kvinnor.
2007-06-07, 00:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Har samtliga kört upp en fjärrkontroll i fittan på en kvinna och kallat henne gänghora tänker jag bli lesbisk. Militant manshatande lesbian.

Det finns lesbiska tjejer som är ganska hårda också...

Allvarligt talat så har grabbarna gjort fel. Om de inte har gjort det juridiskt så har det i alla fall klivit över de moraliska reglerna kraftigt.

Men "lynchmobbar" trodde jag faktiskt att vi hade slutat med efter att Axel von Fersen blev ihjälslagen i i början av 1800-talet...
2007-06-07, 00:53
Medlem
Citat:

Allvarligt talat så har grabbarna gjort fel. Om de inte har gjort det juridiskt så har det i alla fall klivit över de moraliska reglerna kraftigt.

Men "lynchmobbar" trodde jag faktiskt att vi hade slutat med efter att Axel von Fersen blev ihjälslagen i i början av 1800-talet...
Jag är en fridens man, men när det handlar om narkotika,pedofili eller våldtäckt är jag den förste i lynchmobben.
2007-06-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
tänker jag bli lesbisk.

Synd... gillade dig....
2007-06-07, 00:57
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
psykiskt instabil tjej? det får du sanerligen utveckla om du tar det som ett argument. Tycker inte du att kvinnan granskas och smutskastas i rätten medans de två kvinnohatarna inte granskas speciellt nämnvärt. Dessa herrar är i mitt tycke psykiskt sjuka men nämns det någonsin? De visar ett kvinnoförakt utan like, du och många fler kallar dessa för svin,skit mm men det är fortfarande kvinnans leverne efter våldtäckten som gör dig tveksam till att det skall ha begåtts något övergrepp överhuvudtaget. hur tänker du?

Jag försöker tänka objektivt och i ett vidare perspektiv, det finns saker i hennes beteende efter den påstådda våldtäkten som stör mig.

Hennes psykiska problem är ingen större hemlighet i de kretsar där hon umgås, nog sagt om detta!

Angående grabbarnas samt även tidigare kvinnans sexuella preferensersamt hur lagen ser på sexualbrott, ber jag att få citera mig själv från ett tidigare inlägg:

Precis som övrig lagstiftning eftersträvar sexualbrottslagen att aldrig döma någon för ett brott de inte har begått. Följden blir därför att gemene man kan uppfatta lagstiftningen som något vek, eller att det krävs orimliga krav på bevis för att fälla en förövare.

Ett ofrånkomligt faktum inom lagstiftningen är att man inte kan ge svar på exakt hur lagen skall tillämpas i varje enskilt fall i form av praxis. Det går inte att upprätta en lättanvänd skala t ex, trots att det skulle vara oerhört bekvämt.

Att människors syn på vad som är sexuellt accepterat varierar är ofrånkomligt. Det gör att om offret vid ett sexualbrott inte har klargjort på något sätt, att han/hon inte samtycker blir det i regel svårt att döma förövaren.

I sexualbrottssammanhang kan det vara vanskligt att definiera vad som är sexuellt normalt och vad som inte är det. Att försöka utröna vad den åtalade ansåg vara sexuellt acceptabelt vid brottets tidpunkt, kan i vissa fall vara en avgörande faktor för att avgöra om denne skulle ha insett att handlingen var fel. Detta kan bli särskilt avgörande i fall då det råder tveksamhet om samtycke.

När man klargör vad som är sexuellt accepterat kan det variera från fall till fall. Det har att göra med att både män och kvinnor bygger deras åsikter om vad som är ”normalt” på en mängd olika faktorer. Saker som spelar in kan t ex vara, sexuell erfarenhet och ålder.

Angående hur en person som anklagar någon för våldtäkt granskas så handlar det uteslutande om trovärdighet, hon granskas hårdare då det är hon som anklagar och inte anklagas! Ett brott som våldtäkt är sällan vackert ens i efterspelet, men trovärdigheten för ett såpass hemskt brott måste vara helt utredd annars så äventyrar vi rättsäkerheten.
2007-06-07, 00:58
Medlem
DonDencos avatar
Citat:

Det är väl inte en dag för tidigt att svenskar reagerar eller?
2007-06-07, 00:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag är en fridens man, men när det handlar om narkotika,pedofili eller våldtäckt är jag den förste i lynchmobben.

Jag kan nog ställa upp och ta rygg på dig, men jag vill VETA inte tycka om jag ska agera på ett sådant sätt. Det är en jävla skillnad på att tycka en massa saker jämfört vad som skedde i verkligheten.

Att vara den eller de som dominerar en tjej kan inte likställas med våldtäkt oavsett vad som stoppades upp i henne eller vad som sades.

Ville hon eller ville hon inte och sade hon det då eller ångrade sig efteråt är det som räknas i en rättegång om vi bortser från hot och liknande.

Att man ångrar sig efteråt är inte alls bra, men man kan inte straffa folk för att någon ångrar sig...
2007-06-07, 01:00
Medlem
Insämmer än en gång i vad xallo skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in