Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
psykiskt instabil tjej? det får du sanerligen utveckla om du tar det som ett argument. Tycker inte du att kvinnan granskas och smutskastas i rätten medans de två kvinnohatarna inte granskas speciellt nämnvärt. Dessa herrar är i mitt tycke psykiskt sjuka men nämns det någonsin? De visar ett kvinnoförakt utan like, du och många fler kallar dessa för svin,skit mm men det är fortfarande kvinnans leverne efter våldtäckten som gör dig tveksam till att det skall ha begåtts något övergrepp överhuvudtaget. hur tänker du?
Jag försöker tänka objektivt och i ett vidare perspektiv, det finns saker i hennes beteende efter den påstådda våldtäkten som stör mig.
Hennes psykiska problem är ingen större hemlighet i de kretsar där hon umgås, nog sagt om detta!
Angående grabbarnas samt även tidigare kvinnans sexuella preferensersamt hur lagen ser på sexualbrott, ber jag att få citera mig själv från ett tidigare inlägg:
Precis som övrig lagstiftning eftersträvar sexualbrottslagen att aldrig döma någon för ett brott de inte har begått. Följden blir därför att gemene man kan uppfatta lagstiftningen som något vek, eller att det krävs orimliga krav på bevis för att fälla en förövare.
Ett ofrånkomligt faktum inom lagstiftningen är att man inte kan ge svar på exakt hur lagen skall tillämpas i varje enskilt fall i form av praxis. Det går inte att upprätta en lättanvänd skala t ex, trots att det skulle vara oerhört bekvämt.
Att människors syn på vad som är sexuellt accepterat varierar är ofrånkomligt. Det gör att om offret vid ett sexualbrott inte har klargjort på något sätt, att han/hon inte samtycker blir det i regel svårt att döma förövaren.
I sexualbrottssammanhang kan det vara vanskligt att definiera vad som är sexuellt normalt och vad som inte är det. Att försöka utröna vad den åtalade ansåg vara sexuellt acceptabelt vid brottets tidpunkt, kan i vissa fall vara en avgörande faktor för att avgöra om denne skulle ha insett att handlingen var fel. Detta kan bli särskilt avgörande i fall då det råder tveksamhet om samtycke.
När man klargör vad som är sexuellt accepterat kan det variera från fall till fall. Det har att göra med att både män och kvinnor bygger deras åsikter om vad som är ”normalt” på en mängd olika faktorer. Saker som spelar in kan t ex vara, sexuell erfarenhet och ålder.
Angående hur en person som anklagar någon för våldtäkt granskas så handlar det uteslutande om trovärdighet, hon granskas hårdare då det är hon som anklagar och inte anklagas! Ett brott som våldtäkt är sällan vackert ens i efterspelet, men trovärdigheten för ett såpass hemskt brott måste vara helt utredd annars så äventyrar vi rättsäkerheten.