2007-08-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag menade tjejerna på ställen han frekventerar. Det är självklart att det här händer en viss typ av individer och det är svårt att tycka synd om den.

Du är verkligen urbota korkad. Du säger ovan att alla tjejer på Stureplan (och numera då också Söder) tillhör den typ som kan bli våldtagna utan att man skall tycka synd om dem?

"Självklart"??? Vad fan vet du om någonting, egentligen? Spån.
2007-08-12, 19:05
Medlem
Chevelle1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Ärligt talat: Slå nån på käften tillfredställer den som utdelar slaget, någon annan effekt har det inte.

...Visst har den det. Personen förstår väl då att, det är mycket fel det han gjorde. Och tänker 2 gånger innan nästa våldtäkt.
Vad är det för straff för våldtäkt? -Kanske 2 år i en liten 1:a med TV & några porrtidningar. Dessa grabbar/typer bör få en ordentligt våldsam läxa.
2007-08-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Du är verkligen urbota korkad. Du säger ovan att alla tjejer på Stureplan (och numera då också Söder) tillhör den typ som kan bli våldtagna utan att man skall tycka synd om dem?

"Självklart"??? Vad fan vet du om någonting, egentligen? Spån.

ja håller med dig helt och hållet med dig lådvin.

ett nej är ett nej, spelar fan ingen roll om jag är naken och dyngrak eller att jag har knullat hela jävla stället.
2007-08-12, 19:13
Medlem
Försökt skumma igenom....

Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Monica Jonsson, glamourmodell, f.d. "nattklubbschef" på Sturecompagniet etc. skriver en debattartikel i dagens Expressen om det hela - http://www.expressen.se/1.791905 . Kändes lite förvirrad.
http://www.expressen.se/nyheter/1.791817/polisens-hemliga-vittne - dörrvakten på Patricia ev. viktigt vittne.

Vet inte om det varit uppe redan men är den här damen Monica Jonsson möjligen släkt med "stureplansprofilen" Andreas Jonsson ??

Radera inlägget om svartet redan finns nånstans i tråden.
2007-08-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Herregud, vad är det för mentalitet? Jag brukar bjuda båda könen på drinkar eller öl utan att ens tänka tanken att jag ska ha något tillbaka. Både okända och kända människor på krogen. Men det kanske bara är jag?

håller med, låter ju helt sjukt.
hoppas verkligen killarna åker dit nu så andra också får upp ögonen på vad de håller på med. hoppas pckså fler tjejer vågar anmäla nu om killarna skulle åka dit, för jag kan tänka mig att hon inte är ensam.
tänkte också nu när de tror att det bara är att knulla när de bjuder på en drink. den som köper ett helrör lär ju bjuda kompisarna också. får han knulla på sina killkompisar i röven så dom spricker också? eller är det bara på tjejerna det gäller? fast det är väl ingen från stureplan här på FB
2007-08-12, 20:09
Medlem
BigTones avatar
Att vissa tjejer söker sig till killar med makt eller inflytande inom den gruppen de (tjejerna) vill tillhöra och blir utnyttjade är nof ioförsig inget som är unikt fr stureplan, Stockholm eller Sverige.

Om en redlös tjej hoppar in i en raggarbil eller drar på en efterfest med tre flästa Farstapatrask eller bjuder hem femton mohammeds i tillstånd av total
berusning så lär riskerna vara ungefär lika stora att bli förnedrad som i detta fall.

Låt oss dock skilja på två saker.

1, En tjej som som utsätter sig för dessa risker löper större risk att råka illa ut. Det är till stor del föräldrarnas ansvar att lära sina barn om dessa risker och uppfosra dem till en viss moral.

2, Även om någon utsätter sig för onödiga risker så är inte brottet (i de fall det begåtts ett brott) mindre allvarligt. En våldtäktsman eller en pedofil är i mina ögon lika äcklig oberoende av vilka han rovför sig på.
2007-08-12, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stil 1
Vet inte om det varit uppe redan men är den här damen Monica Jonsson möjligen släkt med "stureplansprofilen" Andreas Jonsson ??
Intressant! Jag vill också veta detta.
2007-08-12, 23:16
Medlem
Muhammed All-ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
http://www.expressen.se/nyheter/1.793923/till-salu-for-en-drink

Åklagaren borde kanske kika igenom lite gamla msn-konversationer?
2007-08-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stil 1

Radera inlägget om svartet redan finns nånstans i tråden.

Nej, de är inte släkt.
2007-08-13, 04:16
Medlem
Åh, äntligen lite nytt skvaller så att vi kan slippa "juridikdiskussionen" en stund...

Citat:
Patrik, 27, arbetar som bartender i Stockholm. Han hade förut en flitig korrespondens med en av de män som beskrivs som Stureplansprofiler och som nu är misstänkt för våldtäkt. Personen skickade ofta bildfiler till Patrik via msn.
– Han tog bilder på tjejer som han hade hemma hos sig. De låg och sov i sängen med stringtrosor. Och så skrev han typ ”kolla vilken smutsig hora” och ”titta hon är kåtast i stan”.
De intima bilderna skickades runt via mobiltelefoner och internet. Vissa killar ville ”hooka upp” med tjejen till helgen, och bad om telefonnummer. Tjejerna behandlades som handelsvaror. Ibland kände Patrik att msn-konversationerna med den misstänkte våldtäktsmannen blev obehagliga.

2007-08-13, 04:30
Medlem
Det här tyckte jag var intressant också.

Citat:
Inga Tidefors är psykolog,
psykoterapeut och har forskat om unga sexualbrottslingar. Hon menar att killars förnedrande jargong gentemot unga tjejer tyder på en rädsla.
– Kvinnan kan bli ett objekt för att täcka över en dold homosexualitet i vissa fall, säger hon.

Jag menar att det ju är lite bögigt trots allt att ha sex tillsammans med kompisar.

Inget fel på att vara bög f.ö.
2007-08-13, 04:51
Medlem
polyesterpams avatar
Inga Tidefors är ytterst psykodynamisk och säger således gärna saker som det inte finns belägg för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in