2007-05-05, 20:28
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
OK -- men som du säger, detta är Kungsholmen-specifikt, och inläggen innan handlade om Stureplan och dess dekadenta demi-monder.

Samtidigt låter det lite konstigt; inte fan finns det något sammanhållet "Kungsholmen-gäng" som kan ha en samlad åsikt om saker och ting? Jag har bott på Kungsholmen, och det enda man lärde sig där var att man kan ha sängen på Kungsholmen så länge man gör allt annat i Vasatan och på Östermalm. Stendött...

- F.G

Hehe ...det märks att du är en hederlig och normal människa.
Det finns en stor krets på Holmen.
Västra Kungsholmen runt Fridhemplan är sunkhakens Mekka.
I den "gyllene triangeln" finns flera syltor. tex Fridhem, Lövet, Starbar, Ät Gott, Biljarden, Theodora (fd ökända Klostret) och inte mins Dovas (juvelen i kronan )
Där frodas revolutionärer, konstnärer, alkisar, helgknarkare, riksknarkare, småkriminella, storkriminella, bohemer och ett stort antal skugglegender. Men mest sunkalkisar förstås.
Själv bor jag på söder, men är (var) mycket där, då flera av 526 crew bor där.
Fan va sugen jag blev på en 25-kronor öl nu. Jag är just nu på landet och har lite asfaltsfeber. Därav den romantiserade skönmålningen av KH.

Ursäkta OT, men budskapet är att det är många som är förbannade på Grabbarna.
2007-05-05, 21:16
Medlem
GJEs avatar
Det fanns inte en tvekan i bevisen att tjejen inte varit med på vissa delar, annars är hon gravt självdestruktivt lagd, och för I HELVETE... inom S/M finns "stoppord".

Jag är förbannad på grabbjävlarna, rätten, och fan vet allt. Stackars stackars tjej.
2007-05-06, 00:51
Medlem
Jag efterlyser lite yngre personer som kan sitta och avgöra människors framtid istället för dessa "60 + are".
Det är bara att inse att människor(de flesta) på 2000 INTE är oskulda innan dom gifter sig, men dom(som ska avgöra till rättsväsendets fördel) var unga på, så där 40-talet (då samhället såg LITE annorlunda ut)
Betyder det att en T EX "prostituerad" eller en "vanlig" tjej som förmodligen har haft sex med ett antal män frivilligt tidigare ska acceptera att när det inte passar för henne så ska hon bara ta emot och ha samlag när en man är aggresiv mot henne!!!
Inte undra på att vi i Sverige har en av dom mest slapphänta straffskalorna i VÄRLDEN!!!!!!!!
Det är dags för en förändring!
2007-05-06, 04:51
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina
Ok, ja - det ska vara svårt att bli dömd för sådant här. Och samtidigt... Jag diskuterade det här med min älskare som jag träffar till och från. Ibland ses vi på dejter, ibland möts vi bara upp efter krogen. Om jag skulle neka honom sex och han skulle flippa och tvinga mig till det, "för att vi haft sex förr", skulle han knappast kunna misstolka det om jag grät och skrek av smärta. Att sedan säga att "det var inte meningen", det är ju bara larv. I synnerhet om man haft sex med någon tidigare, borde man kunna tolka den personens signaler rätt bra.

Och aldrig att jag skulle kontakta polis och uppsöka sjukhus för ännu mer "förnedring" om det inte var allvar. De som anmält brott av det här slaget vet nog vad jag menar. Det krävs en kallblodig jävla psykopat för att orka ljuga sig igenom polisförhör och den fruktansvärda utfrågningen och genomgången av alla detaljer i en rättegång. Och att dessutom sitta där och själv bli misstänkliggjord eftersom det inte finns vittnen. Att försöka minnas varenda detalj exakt likadant varje gång medan deras advokat gör allt för att få en att framstå som velig eller icke trovärdig.

Varför tror ni att så många tar tillbaka sin anmälan? Man orkar helt enkelt inte! Dessutom läser man hela tiden om folk som går fria och man vet att chansen att de blir dömda är minimal, medan risken att själv bli uthängd som lösaktig, psykiskt instabil lögnare är betydligt större.

Jag har inte alla fakta i det här specifika fallet. Men jag vet folk som kommit undan med betydligt värre. Det gör mig illamående.

Jag hoppas verkligen det. För jag vet att de också kommer att få många ryggdunkningar och blinkningar från andra som är precis som dem.

I second.

Med vissa förbehåll.
2007-05-06, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chanel
Jag efterlyser lite yngre personer som kan sitta och avgöra människors framtid istället för dessa "60 + are".
Det är bara att inse att människor(de flesta) på 2000 INTE är oskulda innan dom gifter sig, men dom(som ska avgöra till rättsväsendets fördel) var unga på, så där 40-talet (då samhället såg LITE annorlunda ut)

[...]

Det är dags för en förändring!

Hur står det till med unga frökens historie- och matematikkunskaper egentligen? Folk i rättsväsendet var vanligtvis unga under 1960- och 1970-talen. Ordföranden i Högsta Domstolens justitieråd är exempelvis född 1943, innebärandes att han var 25 år gammal i slutet av 1960-talet. Du vet, då Jimi Hendrix var högvilt, Woodstock var högintressant, folk knullade överallt och det förespråkades fri sex i största allmänhet.
2007-05-06, 10:28
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Hur står det till med unga frökens historie- och matematikkunskaper egentligen? Folk i rättsväsendet var vanligtvis unga under 1960- och 1970-talen. Ordföranden i Högsta Domstolens justitieråd är exempelvis född 1943, innebärandes att han var 25 år gammal i slutet av 1960-talet. Du vet, då Jimi Hendrix var högvilt, Woodstock var högintressant, folk knullade överallt och det förespråkades fri sex i största allmänhet.

Det är möjligt att justitieråden och övriga verksamma i domstolsväsendet som unga var några hejare på fri sex och drogliberalism (men alla var inte vänster och hippies), men nåt verkar ha hänt sedan dess, och domstolar är inte alla gånger så nämnvärt radikala i sina synsätt. Fortfarande diskuteras kvinnans sexualvanor, om hon var full eller vad hon hade på sig när hon råkade ut för övergreppet, medan noll fokus läggs på hur full mannen var, vad han har för sexualvanor.

Jag ska inte hävda att alla domstolar agerar enligt ovan, men det tycks vara alltför många.

Läs flickan och skulden av Katarina Wennstam. Även om man inte gillar henne, eller håller med henne så är boken läsvärd därför att den ger en hel del bilder över hur vissa domstolar resonerar, och hur det går till i en del domstolar i Sverige. Det är inget man direkt behöver vara stolt över.

Så 60-åriga män, vilket det finns gott om inom rättsväsendet är nog inte så liberala som vi ibland kan luras att tro.
2007-05-06, 11:58
Bannlyst
Gissa vem som satt som nämndeman under rättegången?
www.ceciliabeckroth.se
2007-05-06, 12:46
Medlem
Soffpotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockobello
Gissa vem som satt som nämndeman under rättegången?
www.ceciliabeckroth.se
Tack gode gud för att de flesta nämndemän ändå är mogna människor över 60!
2007-05-06, 19:51
Medlem
Duracell Bunnys avatar
300 personer genomförde en demonstration på Kungsholmen tidigare under kvällen i protest mot att tingsrätten valde att fria våldtäktsmännen. Ett synnerligen lovvärt initiativ som jag hoppas får en fortsättning på ett eller annat sätt. Det gäller att vi som medborgare visar att vi inte accepterar att ohyra av det här slaget får gå lösa på stadens gator.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=647159

Citat:
- Vi demonstrerar mot att tingsrätten friade de två med motiveringen att det "inte fanns något uppsåt" och att "männen inte förstod". Men kampen mot ett sexistiskt samhälle kommer att fortsätta, sade några av demonstranterna, både kvinnor och män, till Dagens Nyheter.
2007-05-06, 20:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
300 personer genomförde en demonstration på Kungsholmen tidigare under kvällen i protest mot att tingsrätten valde att fria våldtäktsmännen. Ett synnerligen lovvärt initiativ som jag hoppas får en fortsättning på ett eller annat sätt. Det gäller att vi som medborgare visar att vi inte accepterar att ohyra av det här slaget får gå lösa på stadens gator.

Dina enögda korståg att försvara "oskyldiga" kvinnors motiv och/eller leverne börjar kännas extremt tröttsam. Ser du aldrig nyanser i någonting? Enligt dig är kvinnor som är med rika män aldrig lycksökare utan kära. Likaså ljuger kvinnor aldrig om våldtäkter. Ditt envetna anstängning att få kvinnor att framstå som oskyldiga små varelser som bara vill väl, är inte bara patetisk, utan faktiskt även nedlåtande mot kvinnor. Vem vill vara en så platt endimensionell och oskyldig varelse?
2007-05-06, 20:56
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Dina enögda korståg att försvara "oskyldiga" kvinnors motiv och/eller leverne börjar kännas extremt tröttsam. Ser du aldrig nyanser i någonting? Enligt dig är kvinnor som är med rika män aldrig lycksökare utan kära. Likaså ljuger kvinnor aldrig om våldtäkter. Ditt envetna anstängning att få kvinnor att framstå som oskyldiga små varelser som bara vill väl, är inte bara patetisk, utan faktiskt även nedlåtande mot kvinnor. Vem vill vara en så platt endimensionell och oskyldig varelse?
Men herregud, du har väl läst domen? Det framgår ju att de bevisligen har våldtagit henne. Att de friades var för att det inte gick att bevisa "för straffbarhet erforderligt uppsåt". Läs Ignatius' inlägg tidigare i tråden:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7032205&postcount=115
2007-05-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny

Jag anade att de här inte skulle rinna ut i sanden.. De här grabbarna har betett sig extremt osvenskt, och det är bra att de hålls ansvariga för det. Av det jag har läst av domen är det ju direkt löjligt att de blev frikända!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in