Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Vem är du att döma kvinnan som blivit våldtagen? i mina ögon är du en person som ser ner på kvinnor. Dina vibbar är som sagt bara dina vibbar tack och lov för det. Lynchmobben är i mina ögon en markering mot dessa svin som hatar kvinnor. Försök att se den våldtagna kvinnan som din syster, det bör förändra din bild.
Nu tolkar du in saker som inte finns i mitt inlägg, det får stå för dig. Jag forskade i övrigt om våldtäkter och skrev en avhandling om två välkända gruppvåldtäkter när jag studerade juridik, så lite insikt i hur det fungerar har jag allt. Antagligen mer än 99,9% utav den mob som drog fram för att "manifestera".
Jag ser tvärtemot vad du tror upp till kvinnor, och det finns absolut inget försvar mot våldtäkt. Vad jag vänder mig emot är att man tar saken i egna händer och på så sätt försöker urholka rättsäkerheten för de två personer som faktiskt blivit frikända. Grabbarna är ärkeäkel inte tu tal om det, men man gör sig själv en otjänst och urholkar även rättsäkerheten för andra kvinnor som blivit våldtagna.
Vi kan inte med 100% säkerhet säga vad som hände ,därför är det bättre att fria än att fälla, förhoppningsvis gör hovrätten en annan bedömning och "grabbarn" få skaka galler.
Sverige är ingen faciststat och därför kan vi inte döma människor för att dom är omoraliska jävla svin. Det här har tagit alldelles förstora proportioner.
Vi har å ena sidan två sviniga grabbar och en psykiskt instabil tjej som tidigare idkat könsumgänge innehållande våldsinslag och förnedring.
Rent hypotetiskt: Vad är det som säger att de inte kört på som vanligt och att hon sedan fått ett utav sina sammanbrott?
Jag tycker väldigt synd om henne då hon lider av mental ohälsa och uppenbarligen inte mår bra, det kan i övrigt försvara hennes irrationella beteende efter den påstådda våldtäkten.
Vad jag begär är lite återhållsamhet tills fakta ligger på bordet, vad händer om hon kliver fram om tre år och säger att hon ljugit? Glöm inte bort att hon defacto lider av psykisk sjukdom.
Det om något skulle förstöra för andra kvinnor att få upprättelse efter en våldtäkt, och har man sedan manifeterat och hart när korsfäst "grabbarna" så lär det knappast bli bättre, eller hur?