2007-10-12, 13:47
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Ett par fler meddelanden från JK på Facebook.

Sammanfattningsvis verkar JK på det klara med att de inte blir dömda i hovrätten.
2007-10-12, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Ett par fler meddelanden från JK på Facebook.

Sammanfattningsvis verkar JK på det klara med att de inte blir dömda i hovrätten.
Lägg ut, lägg ut!
2007-10-12, 16:13
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Är du läskunnig? Läs i så fall igenom mitt inlägg en gång till!
I synnerhet de små orden "I fall två"

Höhö, jag skyller på klockan då jag postade mitt svar Men även där är det ju en viss skillnad då de i stureplansfallet umgåtts tidigare på kvällen och har massa vittnen till det mot en mer eller mindre regelrätt kidnappning av okända män
2007-10-12, 16:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att MV var med på att ha sex med "Profilerna", men att det spårade ur och de skadade henne och hon därför anmälde dem. Enligt min uppfattning handlade det snarare om misshandel med sexinslag än sex med våldsinslag.

Ungefär så var det väl, skulle jag tippa... det gick längre än hon ville, hon tappade kontrollen och kände sig efteråt utnyttjad, och "våldtagen". Grabbarna kan också ha varit otrevliga mot henne i sin attityd/kommentarer efteråt, vilket kan vara direkt avgörande. Detta är inget ovanligt scenario, t ex visade sig caset med "hockeyhoran" för ett par år sedan följa exakt detta mönster -- tjejen blev inte våldtagen i någon egentlig mening, men den känslomässiga upplevelsen efteråt för henne liknade en våldtäkt. Sådant håller emellertid inte i rätten, även om man kan sympatisera med vederbörande.

Vad gäller domen i tingsrätten så får vi väl ta det en gång till -- åklagare m fl har inte kunnat visa att gärningsmännen förstod att offret ville avbryta sexakten, dvs männen kan ha uppfattat situationen som ett sexuellt spel.

Det finns inget som säger att det var så, men det kan ha varit så (med hänsyn till diverse bakgrundsfakta), och det räcker för att bli friad.

Jag har inte orkat följa detta sunkiga och uppblåsta fall sista veckorna, det känns väldigt mycket som Tumba-syrianerna en gång till, med kvällshore-hysteri kring ett ganska darrigt åtal. Men om hon ändrat sin historia under resans gång så är det förstås inget plus.

- F.G
2007-10-12, 16:17
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Bloggar är väl vanligtvis offentliga och hon hade ju bloggat även innan denna händelse så det är väl inte så konstigt.

Debattartiklar kan ju snarare bero på pressens intresse att få inblandade att framträda/ge sina synpunkter på det hela. Jämför JKs medverkan i Efterlyst och i intervjuer i Expressen osv.

Jag ser det mer som att bruden själv kablat ut sin story Linda Rosing-style gång på gång medan JK bara två gånger svarat ja till att ge sin story.

Förstår du hur jag menar? Hon fläker ut sin snyfthistoria för att få sympatipoäng medan JK mer eller mindre hållit käften förutom vid två tillfällen då han knappast försökt framställa sig själv som någonting annat än han ser sig själv att vara. Han hade kunnat förklara sms:et med ett "nej men det är som ett internt skämt" istället för att "men hon är ju det" t ex
2007-10-12, 16:24
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag ser det mer som att bruden själv kablat ut sin story Linda Rosing-style gång på gång medan JK bara två gånger svarat ja till att ge sin story.

Förstår du hur jag menar? Hon fläker ut sin snyfthistoria för att få sympatipoäng medan JK mer eller mindre hållit käften förutom vid två tillfällen då han knappast försökt framställa sig själv som någonting annat än han ser sig själv att vara. Han hade kunnat förklara sms:et med ett "nej men det är som ett internt skämt" istället för att "men hon är ju det" t ex

Fullt begripligt att JK ligger extremt lågt då han är en våldtäktsman. Inte direkt nåt man går ut i pressen och gastar om. Det räcker väl med att ni sitter och skriker det till varandra en helt vanlig fredagskväll innan det bär iväg ner mot Stureplan och nästa offer.
2007-10-12, 16:51
Medlem
jumpcuts avatar
Gud vad skönt att ha Radhusbiff på ignorelista. Jag behöver inte ens chansa på att det är någonting provocerande om hur JK är bästa vän med någon här inne (antagligen mig) och hur han är fruktansvärt skyldig. För så har hans senaste tio inlägg som kommit direkt efter mina sett ut.
2007-10-12, 16:52
Medlem
dansunds avatar
Citat:

Kan ju ha något med skillnaden mellan "manligt och kvinnligt" att göra också - i alla fall när det gäller bloggen, kvinnor skriver lite mer personliga bloggar än män om jag får generalisera (- JA, jag vet att det finns undantag). Och att blogga är väl inte så unikt numera. Dessutom verkar hon få ta rätt mycket stryk om man läser kommentarerna i hennes blogg. Eftersom vi lever i ett fritt land hade väl JK också kunnat starta en blogg om han velat, men utifrån citatet i något inlägg här ovan så verkar han inte vara någon större skribent, så det kanske inte var aktuellt. Bättre då med någon slags kampanj på Facebook eller vad det är frågan om.

I mediamedverkan ligger de väl rätt lika vad jag förstår? Eller har jag missat något som hon har "kablat ut"?
2007-10-12, 17:59
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Gud vad skönt att ha Radhusbiff på ignorelista. Jag behöver inte ens chansa på att det är någonting provocerande om hur JK är bästa vän med någon här inne (antagligen mig) och hur han är fruktansvärt skyldig. För så har hans senaste tio inlägg som kommit direkt efter mina sett ut.

Du har inte iggat mig. Du har dock dålig kvinnosyn och saknar en klöv på ena foten. Det är därför allt som sipprar ut från din hjärna är så snett och vint. Vill bara påminna dig om det i mina, annars helt onödiga, inlägg.
2007-10-12, 18:08
Bannlyst
Jag som trodde det bara var WT-alkisar som slog sina fruntimmer och förnedrade dom. Man lär sig nåt nytt...
Citat:
Vad synd!! Då missade du alltså hans eminenta inlägg? Här, låt mig visa dig:

Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Fullt begripligt att JK ligger extremt lågt då han är en våldtäktsman. Inte direkt nåt man går ut i pressen och gastar om. Det räcker väl med att ni sitter och skriker det till varandra en helt vanlig fredagskväll innan det bär iväg ner mot Stureplan och nästa offer.
2007-10-12, 18:18
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
JK (från något längre FB konversation):

"nope, men dömda kommer vi inte bli, iaf inte enligt lage, dömda i det offentliga rummet blev vi för länge sedan"

Så basically, om han har tid att sitta och skriva meddelanden till okända nobodys som jag, på Facebook, oroar han sig nog inte direkt för att åka i fängelse den närmaste tiden.
2007-10-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Anmärkningsvärt att han ens uttalar sig om pågående mål!
+ anmärkningsvärt att han försöker påverka folk på Facebook.
Att han har mage.

Klokt inlägg, ett av de bättre på senare tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in