Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att MV var med på att ha sex med "Profilerna", men att det spårade ur och de skadade henne och hon därför anmälde dem. Enligt min uppfattning handlade det snarare om misshandel med sexinslag än sex med våldsinslag.
Ungefär så var det väl, skulle jag tippa... det gick längre än hon ville, hon tappade kontrollen och kände sig efteråt utnyttjad, och "våldtagen". Grabbarna kan också ha varit otrevliga mot henne i sin attityd/kommentarer efteråt, vilket kan vara direkt avgörande. Detta är inget ovanligt scenario, t ex visade sig caset med "hockeyhoran" för ett par år sedan följa exakt detta mönster -- tjejen blev inte våldtagen i någon egentlig mening, men den känslomässiga upplevelsen efteråt för henne liknade en våldtäkt. Sådant håller emellertid inte i rätten, även om man kan sympatisera med vederbörande.
Vad gäller domen i tingsrätten så får vi väl ta det en gång till -- åklagare m fl har inte kunnat visa att gärningsmännen förstod att offret ville avbryta sexakten, dvs männen kan ha uppfattat situationen som ett sexuellt spel.
Det finns inget som säger att det var så, men det
kan ha varit så (med hänsyn till diverse bakgrundsfakta), och det räcker för att bli friad.
Jag har inte orkat följa detta sunkiga och uppblåsta fall sista veckorna, det känns väldigt mycket som Tumba-syrianerna en gång till, med kvällshore-hysteri kring ett ganska darrigt åtal. Men om hon ändrat sin historia under resans gång så är det förstås inget plus.
- F.G