Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Jag lyssnar på dig här och inser att du ensam kunde besparat oss skattebetalare en Hovrättsförhandling. Hade HR bara lyssnat på dig så hade dom ju förstått att det inte finns något case överhuvudtaget. Fan att folk ska hålla på och anmäla varandra hit och dit!
Men Jumpcut skriver ju också att bruden
ÄNDRAT sin historia lite grann hela vägen för att nu i sin senaste version ligga väldigt nära killarnas historia som de hållit fast vid hela vägen.
Jag tror att Jumpcut också försöker säga att
om åklagaren suttit med tjejens senaste version redan i förundersökningsläget är sannolikheten ganska stor att fallet aldrig ens lett till åtal. Med andra ord: caset är plötsligt så mycket mindre för åklagaren nu vilket avslöjas av hennes egen slutplädering:
"De är intresserade av förnedringssex. Ytterligare ett steg på den vägen är att våldta någon. Det är den yttersta förnedringen", förklarade kammaråklagare Anita Kjellén i sin slutplädering i hovrätten mot de två Stureplansprofilerna."
Jag säger: Say what? Ursäkta. Men när Anita Kjellén åtalade killarna trodde hon att tjejen aldrig varit med om frivilligt förnedringssex tidigare. Ganska så avslöjande, inte sant?