Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att MV var med på att ha sex med "Profilerna", men att det spårade ur och de skadade henne och hon därför anmälde dem. Enligt min uppfattning handlade det snarare om misshandel med sexinslag än sex med våldsinslag. Men efter att ha läst hennes egen blogg som det länkades till några sidor längre bak ( synd att jag inte läste blogg-inläggen från i somras som är raderade! ) så vet jag inte vad jag skall tro! Det verkar som om några ROKS-flator har hjälpt henne att skriva den. Upplägget känns igen.
"Profilerna" är utan tvekan prakt-as och svin, men som någon skrev, det är inte olagligt, tyvärr.
I fall två är jag osäker på det rent juridiska, den tjejen var ju dyngrak när de satte på henne, precis som i Husby-fallet. Husby-lirarna blev fällda för att det hittades sperma, men "Profilerna" är smarta nog att använda kondomer.
Om de är "ute och springer" så här nära domen så tyder väl mycket på att de frias igen. Frågan är vad som kommer att hända efter det. Jag tvivlar på att JK kommer att avhålla sig från det han kallar "våldssex". Han skulle ju flytta utomland, förmodligen börjar han på en ny kula där. Jag tror helt säkert att det kommer att bli en tredje gång, den "mannen" är störd! Frågan är bara hur illa tilltygad det offret kommer att bli?
Åh fan, var det så det gick till alltså? Du kanske borde läsa igenom hela tråden en gång till
De blev friade dels på grund av deras gemensamma historia, att de haft liknande sex tidigare och att deras historier går samma spår hela vägen in i henne - inte för att de inte hittade sperma...
Husbykillarna blev fällda för att flera okända män plockar upp en kvinna på slussen, kör hem henne till Husby och sedan slänger ut henne. Sperman var ett bevis på att de hade sex.
Det beviset behövdes liksom inte riktigt när tjejen säger "jag ville ha sex" och hela fallet går ut på "sade hon nej mitt i? Om ja, förstod de det?" inte huruvida de hade sex eller inte.