2007-10-12, 00:02
Bannlyst
När kommer domen nu igen? 16:e?
2007-10-12, 00:21
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
JK (på facebook):

"måste säga att de e förvånandsvärt hur lite folk är insatta i detta fall, ingen som vet om måls'gandes förändirngar i sin utsago? att hennes utsago för varje förhör liknat våra mer och mer, att hon från början sa att vi slet upp henne i lägenheten o utsatte henne för våldtäkt, är det inte väldigt suspekt att man går från den historian frö att sedan ändra det till att hon va med på det till en början...."

Det låter ju faktiskt precis som halva den här tråden måste jag säga. Eller, den delen av tråden som har med hennes trovärdighet att göra iaf.
2007-10-12, 00:41
Bannlyst
Anmärkningsvärt att han ens uttalar sig om pågående mål!
+ anmärkningsvärt att han försöker påverka folk på Facebook.
Att han har mage.
2007-10-12, 01:02
Bannlyst
Mina tankar om det här fallet

Jag har hela tiden varit av uppfattningen att MV var med på att ha sex med "Profilerna", men att det spårade ur och de skadade henne och hon därför anmälde dem. Enligt min uppfattning handlade det snarare om misshandel med sexinslag än sex med våldsinslag. Men efter att ha läst hennes egen blogg som det länkades till några sidor längre bak ( synd att jag inte läste blogg-inläggen från i somras som är raderade! ) så vet jag inte vad jag skall tro! Det verkar som om några ROKS-flator har hjälpt henne att skriva den. Upplägget känns igen.
"Profilerna" är utan tvekan prakt-as och svin, men som någon skrev, det är inte olagligt, tyvärr.
I fall två är jag osäker på det rent juridiska, den tjejen var ju dyngrak när de satte på henne, precis som i Husby-fallet. Husby-lirarna blev fällda för att det hittades sperma, men "Profilerna" är smarta nog att använda kondomer.

Om de är "ute och springer" så här nära domen så tyder väl mycket på att de frias igen. Frågan är vad som kommer att hända efter det. Jag tvivlar på att JK kommer att avhålla sig från det han kallar "våldssex". Han skulle ju flytta utomland, förmodligen börjar han på en ny kula där. Jag tror helt säkert att det kommer att bli en tredje gång, den "mannen" är störd! Frågan är bara hur illa tilltygad det offret kommer att bli?
2007-10-12, 01:17
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Att han har mage.

Är väl inte värre än att använda kvällspressen, bloggar etc. eller?
2007-10-12, 01:52
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att MV var med på att ha sex med "Profilerna", men att det spårade ur och de skadade henne och hon därför anmälde dem. Enligt min uppfattning handlade det snarare om misshandel med sexinslag än sex med våldsinslag. Men efter att ha läst hennes egen blogg som det länkades till några sidor längre bak ( synd att jag inte läste blogg-inläggen från i somras som är raderade! ) så vet jag inte vad jag skall tro! Det verkar som om några ROKS-flator har hjälpt henne att skriva den. Upplägget känns igen.
"Profilerna" är utan tvekan prakt-as och svin, men som någon skrev, det är inte olagligt, tyvärr.
I fall två är jag osäker på det rent juridiska, den tjejen var ju dyngrak när de satte på henne, precis som i Husby-fallet. Husby-lirarna blev fällda för att det hittades sperma, men "Profilerna" är smarta nog att använda kondomer.

Om de är "ute och springer" så här nära domen så tyder väl mycket på att de frias igen. Frågan är vad som kommer att hända efter det. Jag tvivlar på att JK kommer att avhålla sig från det han kallar "våldssex". Han skulle ju flytta utomland, förmodligen börjar han på en ny kula där. Jag tror helt säkert att det kommer att bli en tredje gång, den "mannen" är störd! Frågan är bara hur illa tilltygad det offret kommer att bli?

Åh fan, var det så det gick till alltså? Du kanske borde läsa igenom hela tråden en gång till

De blev friade dels på grund av deras gemensamma historia, att de haft liknande sex tidigare och att deras historier går samma spår hela vägen in i henne - inte för att de inte hittade sperma...

Husbykillarna blev fällda för att flera okända män plockar upp en kvinna på slussen, kör hem henne till Husby och sedan slänger ut henne. Sperman var ett bevis på att de hade sex.

Det beviset behövdes liksom inte riktigt när tjejen säger "jag ville ha sex" och hela fallet går ut på "sade hon nej mitt i? Om ja, förstod de det?" inte huruvida de hade sex eller inte.
2007-10-12, 01:53
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Att han har mage.

Hur mycket mage hade kvinnan som gick ut i pressen med det? Skriver offentliga bloggar och debattartiklar...
2007-10-12, 10:13
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
När kommer domen nu igen? 16:e?

2007-10-12, 11:08
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Hur mycket mage hade kvinnan som gick ut i pressen med det? Skriver offentliga bloggar och debattartiklar...

Bloggar är väl vanligtvis offentliga och hon hade ju bloggat även innan denna händelse så det är väl inte så konstigt.

Debattartiklar kan ju snarare bero på pressens intresse att få inblandade att framträda/ge sina synpunkter på det hela. Jämför JKs medverkan i Efterlyst och i intervjuer i Expressen osv.
2007-10-12, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre

Oj oj vad trött man blir ibland, oavsett om dom använde kondom eller inte så har det inte framkommit något i domen från tingsrätten som belyser den frågan. Ett förslag är att du läser igenom domen
och sedan delger oss dina tankar. Och du har fel, allt TYDER på att domen kommer bli fällande i sveahovrätt.
2007-10-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Åh fan, var det så det gick till alltså? Du kanske borde läsa igenom hela tråden en gång till

De blev friade dels på grund av deras gemensamma historia, att de haft liknande sex tidigare och att deras historier går samma spår hela vägen in i henne - inte för att de inte hittade sperma...

Husbykillarna blev fällda för att flera okända män plockar upp en kvinna på slussen, kör hem henne till Husby och sedan slänger ut henne. Sperman var ett bevis på att de hade sex.

Det beviset behövdes liksom inte riktigt när tjejen säger "jag ville ha sex" och hela fallet går ut på "sade hon nej mitt i? Om ja, förstod de det?" inte huruvida de hade sex eller inte.
Är du läskunnig? Läs i så fall igenom mitt inlägg en gång till!
I synnerhet de små orden "I fall två"
2007-10-12, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Oj oj vad trött man blir ibland, oavsett om dom använde kondom eller inte så har det inte framkommit något i domen från tingsrätten som belyser den frågan. Ett förslag är att du läser igenom domen
och sedan delger oss dina tankar. Och du har fel, allt TYDER på att domen kommer bli fällande i sveahovrätt.
En till som inte kan läsa ( fast det är väl inte så konstigt, skriva kan du inte heller)!
Fall två kom inte till Tingsrätten ens! Och VAD tyder på att HR-domen kommer att bli fällande? Att JK är ute och springer trots att han om han hade blivit dömd för grov våldtäkt borde ha blivit hämtad redan, enligt påstått juridiskt insatta ( du räknas inte! ) här i tråden. Har du rådfrågat din kristallkula?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in