2007-09-30, 19:32
Bannlyst
men jag pratar inte om just det här fallet. jag försöker förstå ditt förvirrade resonemang i generella termer.
2007-09-30, 19:39
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
men jag pratar inte om just det här fallet. jag försöker förstå ditt förvirrade resonemang i generella termer.

Sluta försök. Det blir bara pinsamt
2007-09-30, 19:48
Bannlyst
ja, det har vi alla märkt. men borde inte det faktumet få dig att revidera din verklighetsuppfattning?
2007-09-30, 19:52
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
ja, det har vi alla märkt. men borde inte det faktumet få dig att revidera din verklighetsuppfattning?

verkligheten verkar stå på min sida. Blev de dömda? =)
2007-09-30, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
verkligheten verkar stå på min sida. Blev de dömda? =)

okej, eftersom du bevisligen är efterbliven så är det här (troligen) det sista jag skriver till dig.

att man inte blir dömd för något betyder inte att man är oskyldig (jag pratar fortfarande generellt och alltså inte om just det här fallet)

ett exempel till; menar du att det inte finns någon palmemördare?

ja, eftesom ingen har blivit dömd för det mordet, menar jag.
2007-09-30, 20:18
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
okej, eftersom du bevisligen är efterbliven så är det här (troligen) det sista jag skriver till dig.

att man inte blir dömd för något betyder inte att man är oskyldig (jag pratar fortfarande generellt och alltså inte om just det här fallet)

ett exempel till; menar du att det inte finns någon palmemördare?

ja, eftesom ingen har blivit dömd för det mordet, menar jag.

Du fäller krokben på dig själv i dina försök att låta smart.
Läsa om vad jag skrev. Jag tror de är oskyldiga till våldtäkt.
Jag hoppas de blir friade.
2007-09-30, 20:31
Bannlyst
Ursäkta ifall det blivit postad, men har ngn länken till kvinnans blogg?
2007-09-30, 20:49
Medlem
theKnights avatar
Citat:

Det där går stick i stäv med vad du skrev i inlägg #3637:
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Japp, här dömer vi hej vilt. Det beror på att jag tror mer på kvinnan än på dina idoler. Deras beteende före, under och efter rättegången har inte gett mig någon anledning att ändra den ståndpunkten. Nu hoppas vi bara att HR dömer gossarna lagenligt också.

Helt enig

Hur ska du ha det?
2007-09-30, 21:16
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Tjejen kan - fullständigt oavsiktligt - själv ha levererat det bästa argumentet för en friande dom. Detta är hämtat från Svenska Dagbladets artikel:

"Männen är tydliga med att de aldrig haft känslor för kvinnan, det har bara handlat om sex. Hon säger tvärtom att hon känt för båda och varit kär i 25-åringen. Det dominanta sexet som de utövat var på männens initiativ, inte för att tillfredsställa henne, säger hon."

Det är ju våldsamt tragiskt om hon under nio månaders tid haft förnedrande våldssex med två killar utan att vilja det. Oavsett om man väljer att tro på tjejen i detta avseende eller inte är det ett väldigt tungt argument för en friande dom - rent av det avgörande.

1) Om man tror att hon ljuger här och i själva verket visst ville bli förnedrad så påverkas ju hennes trovärdighet i största allmänhet och i synnerhet när det gäller en sådan här anmälan på ett negativt sätt. Det finns ju åtskilligt (om inget annat så hennes andra version i tingsrätten) som talar för att tjejen verkligen ljuger på denna punkt. Det som ligger närmast till hands i detta läge är att tro att tjejen säger så här nu är för att hon annars haft stora problem att få med sig feministerna. Här outar hon sig som det totala offret för det patriarkala förtrycket. Ingenting var frivilligt. Allt var tvång. Fullt stöd.

2) Om man däremot väljer att tro på henne...tja, då kickar ju min huvudtes in perfekt här. Nämligen att detta är en tjej som ägnat sig åt något hon inte hade en aning om vilka känslomässiga konsekvenser det skulle få längre ner för vägen. Med andra ord var det bara en tidsfråga innan hon skulle krascha in i väggen.

Så. Jag tror att det killarna berättat om den här natten är sanningen och att det aldrig skett en våldtäkt. Följaktligen ska de heller inte fällas och därför hoppas jag också på friande dom. Konstigt vore det ju annars.

Samtidigt är jag ju inte dummare än att jag inser att detta fall inte är någonting annat än bottenlös tragik. En fällande dom gör inte läget bättre - inte ens för tjejen.
2007-09-30, 21:21
Medlem
Citat:
Den ende som snubblar över sina egna fötter är du.
Bakgrunden till allt är kommentaren
Citat:
Nej, är de våldtäktsmän blir de inte friade. Blir de friade är de oskyldiga.
Läs om, läs rätt.
Som helt uppenbart för de flesta är helt uppåt väggarna.
2007-09-30, 21:22
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Nåja, för formens skull så kan jag meddela att bara för att man blir friad behöver man inte vara oskyldig!

Bra att påpeka detta! Jag säger bara OJ Simpson
2007-09-30, 21:24
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Bra att påpeka detta! Jag säger bara OJ Simpson

Men jisses. Är vi där nu igen? Alla fall är liksom inte likadana. Ibland är folk som frias också oskyldiga. Det kan mycket väl vara så i Stureplansfallet. Ge upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in