2007-10-16, 22:01
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Med tanke på att jag vet jag pratar om och du inte gör det så skulle jag vilja hävda motsatsen. Men det vore väl naivt utav mig det också eftersom du uppenbarligen inte besitter något vidare intellekt och således inte kan ta in informationen på ett ojektivt vis!

Men fortsätt du och gör bort dig genom att visa att du inte kan följa ett resonemang som inte passar dig!

Ja jag har ju samma uppfattning som de i rätten har så.... jag tror jag klarar mig.

Så om nån slår dig i skallen med stekpannan och säger att du vill så slipper man åtalas. Jadu, det resonemanget är ditt och faktiskt löjeväckande, roligt men ... löjeväckande.

Du har inte mycket på fötterna i det du skriver men tjaffsa vidare du. Det här forumet är till för alla.
2007-10-16, 22:02
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg

Tänk på att xallo har "forskat" i ämnet.

Det har inte hjälpt honom att fatta ändå. Har aldrig hört så mycket svammel. Men han använder ord rätt och så men han använder inte hjärnan tycks det.
2007-10-16, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Det har inte hjälpt honom att fatta ändå. Har aldrig hört så mycket svammel. Men han använder ord rätt och så men han använder inte hjärnan tycks det.

Jag ger sex och ett halvt öre för en snubbe som inte ens är jur kand och dessutom påstår sig ha "forskat"!!

På vilken institution har xallo bedrivit sin "forskning"?

Ändrar mig: 3,25 öre.
2007-10-16, 22:06
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Att hon var packad och har svårt att minnas? Att killarna redan från morgonen efter synkat sin syn på detta via sms? Att de eftersom de visste att det de gjort var fel såg sig nödsakade att att komma överens om en beskrivning framstår som ganska troligt. Kanske inte för dig...men men.

Ge mig din syn (oh du allsmäktige allenarådande intelligens här i tråden) på tjejens skador? Varför skulle hon anmäla just denna gång? Hon har ju aldrig tidigare skadats av dessa pojkar? Varför just nu? Ledsnade hon på att ha ont efter fredagsnätter hos dessa pojkar eller?

Ge mig nånting som gör att jag kan förstå hur du tänker.
Tjejen är psykiskt labil. Jag har själv uttryckligen blivit varnad för henne inför en fest och sett henne i action (på jakt efter bekräftelse). Sluta utgå från att det är en vanlig och balanserad kvinna som "plötsligt" fick för sig att anmäla, och försök förstå att det är en mycket tom människa med sådana enorma bekräftelsebehov att hon knullar med allt som vänder sig mot henne, för att fylla sin tomhet.

Med den vetskapen är det inte längre lika konstigt att en känslomässig bägare rinner över.

Jag påstår inte att så är fallet, men jag säger att det inte är omöjligt. Bägaren alltså.

EDIT: Detta är riktat till alla som utgår från att M var "the girl next door". Så är det inte.
2007-10-16, 22:09
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja jag har ju samma uppfattning som de i rätten har så.... jag tror jag klarar mig.

Så om nån slår dig i skallen med stekpannan och säger att du vill så slipper man åtalas. Jadu, det resonemanget är ditt och faktiskt löjeväckande, roligt men ... löjeväckande.

Du har inte mycket på fötterna i det du skriver men tjaffsa vidare du. Det här forumet är till för alla.

Enligt din hypotes som förövrigt inte direkt är likvärdig med situationen i övrigt men låt oss fälja ditt resonemang:
Ponera detta, om du följer med mig hem fullständigt medveten om att jag skall slå dig i huvudet med nämnda stekpanna 2 ggr men att du att du efter första smällen undanber dig en smäll till utan att jag uppfattar det, kan jag då bli dömd för båda smällar?
Medlem
Dr.Diegos avatar
Är det någon som har en länk till var man kan ladda ner tingsrättens dom?
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Att hon var packad och har svårt att minnas? Att killarna redan från morgonen efter synkat sin syn på detta via sms? Att de eftersom de visste att det de gjort var fel såg sig nödsakade att att komma överens om en beskrivning framstår som ganska troligt. Kanske inte för dig...men men.

Ge mig din syn (oh du allsmäktige allenarådande intelligens här i tråden) på tjejens skador? Varför skulle hon anmäla just denna gång? Hon har ju aldrig tidigare skadats av dessa pojkar? Varför just nu? Ledsnade hon på att ha ont efter fredagsnätter hos dessa pojkar eller?

Ge mig nånting som gör att jag kan förstå hur du tänker.

Polisen knäcker även en "synkad" story iom att ingen kan veta vad snuten kommer ställa för frågor, så ur lögnhänseende är det svårare att vara 2 med samma påhittade story än en , vilket gör kvinnans svamlande än mer misstänkt.
Bannlyst
...

Inte hängt med i denna tråd, men jag antar att http://img205.imageshack.us/img205/2825/stureplansprofilerna21lk1.jpg fick 4 års fängelse? Såg det på nyheterna nyss iallafall.
edit: http://myraninho.blogspot.com/2007/08/svin.html Där fanns visst också nånting..
Medlem
xallos avatar
Citat:

Tänk på att xallo har "forskat" i ämnet.

Vari ligger din egen expertis?
2007-10-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Enligt din hypotes som förövrigt inte direkt är likvärdig med situationen i övrigt men låt oss fälja ditt resonemang:
Ponera detta, om du följer med mig hem fullständigt medveten om att jag skall slå dig i huvudet med nämnda stekpanna 2 ggr men att du att du efter första smällen undanber dig en smäll till utan att jag uppfattar det, kan jag då bli dömd för båda smällar?

Vid vilken institution forskade du? Vilken handledare hade du?

Edit: Varför hoppade du av din doktorand-utbildning?
2007-10-16, 22:10
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Tjejen är psykiskt labil. Jag har själv uttryckligen blivit varnad för henne inför en fest och sett henne i action (på jakt efter bekräftelse). Sluta utgå från att det är en vanlig och balanserad kvinna som "plötsligt" fick för sig att anmäla, och försök förstå att det är en mycket tom människa med sådana enorma bekräftelsebehov att hon knullar med allt som vänder sig mot henne, för att fylla sin tomhet.

Med den vetskapen är det inte längre lika konstigt att en känslomässig bägare rinner över.

Jag påstår inte att så är fallet, men jag säger att det inte är omöjligt.

EDIT: Detta är riktigt till alla som utgår från att M var "the girl next door". Så är det inte.

Hon var så tom så de fick lov att fylla henne med fjärrkontroller?? Tror inte det...
2007-10-16, 22:12
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Hon var så tom så de fick lov att fylla henne med fjärrkontroller?? Tror inte det...
Det var fyndigt. Är det jobbigt att ta till sig information? Så jobbigt att man måste skämta bort det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in