Mayito
Raring, (för jag förstår att det är så du vill att vi ska adressera varandra här på Flashback – jag tycker att det är lite väl familjärt men jag kan väl vänja mig).
Dina inlägg blev lite mer sansade ett tag, men sedan började du med dina vilda gissningar och spekulationer igen.
Om du inte är partisk, varför är du så angelägen om att tycka att saken borde lösas på annat sätt än i domstol, genom medling etc? Gäller det bara våldtäktsmål eller även andra typer av brottsmål? Det finns ju en hel del mål där båda parter är förlorare oavsett utgång.
Nu har jag varit inne på Sourze och läst lite av dina inlägg som du hänvisade mig till. Jag förstår att du tycker att utrymmet blir lite väl begränsat för din debatteknik. Varför blev du inte skribent istället så att du kunde utveckla din syn på saker och ting helt obehindrat och även kunna få bättre genomslag för dina åsikter än här på Flashback. Hm, jag tror förresten att jag vet varför…
Så några axplock av dina inlägg:
Grejen är att TJEJERNAS ansvar bara liksom inte finns. Jag vet att tusentals och åter tusentals killar trivs nu när de får läsa om såna här saker. De har nämligen blivit bemötta av "Stureplansbrudar" och andra wannabees på ett fullständigt vedervärdigt sätt utan att de gjort eller sagt någonting märkligt. Dessa killar ler nu i hemlighet.
"Stureplansbrudarna" och andra wannabees brukar nämligen sprida dryga, grisiga och omotiverade kommentarer till killar som inte är tillräckligt snygga, rika eller stureplaniga. I stället låter de sig gärna bli drinkluder och umgås med killar som till och med pudrar in SVIN i pannan på sig själva. För fan, Cim, tror du att dessa brudar samlar på sig vänner genom att hålla på sig de gör?
Alltså, jag delar INTE Biffs åsikt att det är rätt att de blir våldtagna. Men en tjej som först avvisar en icke kreddig kille på ett utstuderat svinigt sätt för att sen gå hem med drinkbordskillen OCH hans polare för att snorta kola (gratis förstås...) och knulla i grupp har liten respekt hos mig. Om hon sen ska beklaga sig inför mig att hon kände sig utnyttjad ser jag det nästan som en provokation.
Den 19-åriga tjejen i det första fallet betedde sig tveklöst som en gris. Detta, kära Cim, är något som tusentals och åter tusentals killar inte glömmer i första taget.
Jaha, här gav du mig något att fundera på. Har du blivit nobbad på Stureplan – är det därför du driver en kampanj mot tjejen i det första fallet? Kanske det är det du menar med ” Sedan gjorde livets omständigheter att jag började intressera mig för hur det EGENTLIGEN låg till och här är jag nu.