2007-09-19, 15:55
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Jag tror jbk, aj och edd nångång gangbangade cb, och ut kom mayito

lite som freddie krüeger, om ni kan storyn.

Jag är outad. Nöjd nu, M.I.A?
2007-09-19, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito

Jag hoppas att du skämtar...
2007-09-19, 17:23
Bannlyst
Citat:

Jag fattar inte, du lägger ner massor med energi och tid på denna tråd och sedan gör du ett platt fall genom att inte svara på en så enkel fråga, mycket märkligt.
2007-09-19, 18:02
Medlem
Citat:
Jag svarar dig och M.I.A samtidigt här. Det här felet gör ju alla. Det är alltså fullt mänskligt. Jag har själv haft en fantastisk förmåga att ha bestämda åsikter i förväg och inte minst att döma ut folk på förhand. Gärna hårt och skoningslöst dessutom. Jag har också suttit med polare och skrockat om svin som friats i domstol och klagat på de sjuka beviskraven.

Been there. Done that. A lot.

Sedan gjorde livets omständigheter att jag började intressera mig för hur det EGENTLIGEN låg till och här är jag nu. I dag skäms jag för hur jag tänkte förr i tiden och hur många människor jag klassat som skyldiga. Men å andra sidan är det ganska logiskt. Hur skulle jag veta? Det är absolut tvunget att studera allt detta själv och det tar lång tid. Det finns inga genvägar. Det är därför enbart välutbildade och erfarna proffs – oavsett yrkeskategori – som ska syssla med dessa frågor.

Det stora problemet är medierna. Svenska journalister vet absolut ingenting om dynamiken i ett rättsfall och bryr sig heller inte. De ägnar sig i stället åt feministisk propaganda som saknar förankring i verkligheten. Det är huvudorsaken till att allmänheten är så felinformerad och att pöbeln hamnar så fel.

Så vad du säger är alltså att förr sa du "häng dem, häng dem!" (de anklagade) och nu säger du "häng dem, häng dem!" (de anklagande). Var ligger skillnaden? Vad har du lärt dig? Du har ju lika bestämda åsikter nu som förr.

Det är inte alls logiskt att klassa vare sig anmäld eller anmälare som skyldig när man faktiskt *inte vet* vad som hänt.
2007-09-19, 18:36
Medlem
dansunds avatar
Mayito
Raring, (för jag förstår att det är så du vill att vi ska adressera varandra här på Flashback – jag tycker att det är lite väl familjärt men jag kan väl vänja mig).

Dina inlägg blev lite mer sansade ett tag, men sedan började du med dina vilda gissningar och spekulationer igen.

Om du inte är partisk, varför är du så angelägen om att tycka att saken borde lösas på annat sätt än i domstol, genom medling etc? Gäller det bara våldtäktsmål eller även andra typer av brottsmål? Det finns ju en hel del mål där båda parter är förlorare oavsett utgång.

Nu har jag varit inne på Sourze och läst lite av dina inlägg som du hänvisade mig till. Jag förstår att du tycker att utrymmet blir lite väl begränsat för din debatteknik. Varför blev du inte skribent istället så att du kunde utveckla din syn på saker och ting helt obehindrat och även kunna få bättre genomslag för dina åsikter än här på Flashback. Hm, jag tror förresten att jag vet varför…

Så några axplock av dina inlägg:

Grejen är att TJEJERNAS ansvar bara liksom inte finns. Jag vet att tusentals och åter tusentals killar trivs nu när de får läsa om såna här saker. De har nämligen blivit bemötta av "Stureplansbrudar" och andra wannabees på ett fullständigt vedervärdigt sätt utan att de gjort eller sagt någonting märkligt. Dessa killar ler nu i hemlighet.

"Stureplansbrudarna" och andra wannabees brukar nämligen sprida dryga, grisiga och omotiverade kommentarer till killar som inte är tillräckligt snygga, rika eller stureplaniga. I stället låter de sig gärna bli drinkluder och umgås med killar som till och med pudrar in SVIN i pannan på sig själva. För fan, Cim, tror du att dessa brudar samlar på sig vänner genom att hålla på sig de gör?

Alltså, jag delar INTE Biffs åsikt att det är rätt att de blir våldtagna. Men en tjej som först avvisar en icke kreddig kille på ett utstuderat svinigt sätt för att sen gå hem med drinkbordskillen OCH hans polare för att snorta kola (gratis förstås...) och knulla i grupp har liten respekt hos mig. Om hon sen ska beklaga sig inför mig att hon kände sig utnyttjad ser jag det nästan som en provokation.

Den 19-åriga tjejen i det första fallet betedde sig tveklöst som en gris. Detta, kära Cim, är något som tusentals och åter tusentals killar inte glömmer i första taget.

Jaha, här gav du mig något att fundera på. Har du blivit nobbad på Stureplan – är det därför du driver en kampanj mot tjejen i det första fallet? Kanske det är det du menar med ” Sedan gjorde livets omständigheter att jag började intressera mig för hur det EGENTLIGEN låg till och här är jag nu.
2007-09-19, 19:36
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Upplys! Upplys!

Ja, gör det. Det ska bli så intressant att få veta vad du är så säker på att jag arbetar med eftersom jag är helt säker på att du aldrig kan gissa rätt!

Att jag drog till med ROKS, AFA och andra feministorganisationer var bara för att du inte skulle kunna avvisa mig som ännu en militant feminist. Nu har jag läst på ytterligare om vilka du avvisar direkt och vill därför påpeka att jag inte är mediefeminist och inte heller en anhängare av Peter Eriksson, Madeleine Leijonhuvud, Christian Diesen eller andra "gycklare".
2007-09-19, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoned6
Möt Stureplansprofilerna

http://img18.imagevenue.com/img.php?image=45885_pic19167_122_702lo.jpg
MEN HEJA!!
Du är den ENDA som postat bilden!
2007-09-19, 19:59
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Om du inte är partisk, varför är du så angelägen om att tycka att saken borde lösas på annat sätt än i domstol, genom medling etc? Gäller det bara våldtäktsmål eller även andra typer av brottsmål? Det finns ju en hel del mål där båda parter är förlorare oavsett utgång.

Jag anser att alla TYPER av brott ska avhandlas i domstol. Dock inte ALLA brott. Vissa typer av konflikter mår bäst av att inte hanteras av rättsväsendet. Ett klassiskt exempel är en typisk grannkonflikt. Någon gång på 70-talet började en husägare att klaga hos kommunen på att grannen byggt ett större hus än vad bygglovet medgav, grannen klagade i sin tur på att husägaren olovligen huggit ner några träd för att få mer kvällssol och sedan var osämjan igång. Nu 30 år senare är grannarna fortfarande osams. De har genom åren polisanmält varandra ett hundratal gånger vardera för diverse brott som typ ofredande, sexuellt ofredande (snubben gick ut näck i trädgården), misshandel, försök till misshandel, olovligt förfogande, hemfridsbrott och you focking name it. Denna typ av konflikter är tyvärr inte särskilt ovanliga i vårt avlånga land. Och notera. Det hålls inga demonstrationer på gator och torg för att polisen på ett utstuderat sätt skitit i att utreda anmälningarna. Den enda insatsen polisen brukar göra är att då och då åka ut till grannarna för att prata lite, be dem lugna ner sig, pliktskyldigt plita ner anmälningarna och sedan placera dem i någon pärm.

Nu så. Jag vill inte att rättsväsendet ska hantera detta sandlådekrig. Det är ju - för fan - mina skattepengar som används. Däremot betalar jag gärna för att några kloka personer sätter sig ner med grannarna för att - medla.

Låter inte detta som något väldigt klokt? Förutom att det är en billigare lösning så ökar chansen enormt för att denna konflikt faktiskt kan lösas en gång för alla, grannarna kan rent av bli vänner och en massa mänskligt lidande besparas. TV3 har för övrigt dragit igång någon dokusåpa där Robert Aschberg agerar medlare i just grannkonflikter.

Vad säger du om detta? Jag är övertygad om att du gillar det jag just skrivit. Du kanske rent av håller med? Kan man då använda samma metod på andra typer av konflikter?

Yes box. Relationsdramer är just den typ av konflikter där medling lönar sig bättre. Folk anmäler ju en sådan enorm skit att jag som medmänniska skäms - och detta gäller särskilt inom kärleksförhållanden. Problemet här är att feministerna anser att ALLT (läs kvinnors klagan) ska tas till polisen och det är denna politik jag vänder mig emot. Den skapar nämligen ofta MER lidande än själva dramat i sig.

Detsamma gäller inom sexbrottsbranschen. Det är liksom inte särskilt aktuellt med medling för Hagamannen (skyldig i min värld) och hans offer. Det är ett klockrent fall för rättsväsendet. Detsamma gäller plastikkirurgen (skyldig i min värld) och hans offer.

Men. Stureplansfallet borde aldrig ha gått till åtal. Orsaken är givetvis den väldigt speciella relation de hade. Det förändrar ju saken drastiskt jämfört med de ovan nämnda fallen. Det är därför jag - med en dåres envishet - hela tiden pickar på tjejen. Jag vill egentligen inte göra det men jag tvingas eftersom folk hela tiden försöker hålla henne ansvarslös för den situation som uppstått. Jag måste ständigt påminna samtiden om hennes ansvar och jag är medveten att detta gör att jag framstår som extra taskig mot henne. Men detta sker alltså mot min uttryckliga vilja...

Alltså: ingen av dem kommer att vinna oavsett utfallet i hovrätten. Däremot finns en möjlighet att såren för de tre inblandade kan läkas bättre och snabbare om de får sätta sig ner för att snacka ut.

Anser jag. Men jag kan förstås ha fel.
2007-09-19, 20:22
Bannlyst
Mayito:

Hur kan du besitta sådan kunskap och kännedom om hur rättsväsendet fungerar samt vara så erfaren i dylika brottsmål om du inte är jurist?

Om du inte svarar nu har du kapitalt gjort bort dej och allt det du jobbat för i alla dina inlägg får då noll substans. Då är du lika virrig som Beckroth som vi alla vet inte har alla hästar inne.
2007-09-19, 20:28
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Så några axplock av dina inlägg:

Grejen är att TJEJERNAS ansvar bara liksom inte finns. Jag vet att tusentals och åter tusentals killar trivs nu när de får läsa om såna här saker. De har nämligen blivit bemötta av "Stureplansbrudar" och andra wannabees på ett fullständigt vedervärdigt sätt utan att de gjort eller sagt någonting märkligt. Dessa killar ler nu i hemlighet.

"Stureplansbrudarna" och andra wannabees brukar nämligen sprida dryga, grisiga och omotiverade kommentarer till killar som inte är tillräckligt snygga, rika eller stureplaniga. I stället låter de sig gärna bli drinkluder och umgås med killar som till och med pudrar in SVIN i pannan på sig själva. För fan, Cim, tror du att dessa brudar samlar på sig vänner genom att hålla på sig de gör?

Alltså, jag delar INTE Biffs åsikt att det är rätt att de blir våldtagna. Men en tjej som först avvisar en icke kreddig kille på ett utstuderat svinigt sätt för att sen gå hem med drinkbordskillen OCH hans polare för att snorta kola (gratis förstås...) och knulla i grupp har liten respekt hos mig. Om hon sen ska beklaga sig inför mig att hon kände sig utnyttjad ser jag det nästan som en provokation.

Den 19-åriga tjejen i det första fallet betedde sig tveklöst som en gris. Detta, kära Cim, är något som tusentals och åter tusentals killar inte glömmer i första taget.

Jaha, här gav du mig något att fundera på. Har du blivit nobbad på Stureplan – är det därför du driver en kampanj mot tjejen i det första fallet? Kanske det är det du menar med ” Sedan gjorde livets omständigheter att jag började intressera mig för hur det EGENTLIGEN låg till och här är jag nu.

Fan, är det verkligen jag som skrivit detta? Det är ju briljant!

Tja, Cim Efraimsson hade samma teori som du. Och så var det din citatteknik igen, raring. Noterade du att jag fick ett rungande bifall från andra skribenter för just detta och att några inte ens är anonyma? Den där diskussionen har förts tidigare i andra trådar också så jag har fått mycket beröm. Killar brukar nämligen inte prata om sånt här eftersom det är skamligt att berätta att man blivit nobbad på ett onödigt förnedrande sätt. Här är jag något av en pionjär...

Varför har jag då fått applåder? Jo, därför att jag säger precis som det är. Du har av någon anledning inte alls reagerat över den bild som målats upp över Stureplanskillar i allmänhet. Eller hur? Killarna på Stureplan har beskrivits som svin med en sjuk kvinnosyn (då pratar vi inte bara om de tre aktuella killarna) utan om att det typ är den rådande kulturen där. Detta har du bergis inte en enda invändning emot. Trots det bedömer jag dig inte som bitter. Hänger du med på detta? Tjejer kan sabla ner killar hur mycket som helst men när en kille sablar ner tjejer då funkar det plötsligt inte. Håller du med om att det är en svaghet i din kritik mot mig?

Jag satte fokus på tjejerna - som av någon anledning alltid glöms bort som om de vore viljelösa barn som slaviskt följer män till sin egen undergång. Och i mitt ovanstående inlägg utvecklar jag varför jag tvingas picka på just den här tjejen - mot min uttryckliga vilja. Hennes agerande. Hennes ansvar. Hon accepterade kulturen. Deltog i den. Utvecklade den till och med. Och...tja, så var vi där igen. Bruden kommer du inte runt.

Och sammanhanget är ju rätt så intressant. 20-åriga Cim Efraimsson dömde först 21-åringen som skyldig till våldtäkt i Fall 2 (tji fick hon) och samtidigt passade hon på att outa sig som ett drinkluder utan att stå för det! Att vara drinkluder är helt ok i min värld. Men för att förtjäna min respekt måste man stå får det. Där brast Cim Efraimsson till max. Inte undra på att hon identifierade sig så starkt med den här tjejen. Min kritik tog mitt i prick. Därav applåderna.

Nog måste du ge mig rätt i något här?
2007-09-19, 21:16
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Mayito:

Hur kan du besitta sådan kunskap och kännedom om hur rättsväsendet fungerar samt vara så erfaren i dylika brottsmål om du inte är jurist?

Om du inte svarar nu har du kapitalt gjort bort dej och allt det du jobbat för i alla dina inlägg får då noll substans. Då är du lika virrig som Beckroth som vi alla vet inte har alla hästar inne.

Jag försöker faktiskt att göra ett vettigt intryck och anstränger mig enormt för att ge folk utförliga och förklarande svar på de frågor de ställer om detta svåra ämne. Det är tråkigt att du inte uppskattar det.

Andra verkar nöja sig med att det jag skriver har tillräckligt värde. Jag vill iaf att du respekterar min önskan att vara anonym på Flashback vars grundidé är att man ska kunna tala fritt och förbli anonym.

Respektera mitt NEJ - trots att jag är man...
2007-09-19, 21:17
Medlem
Citat:

Men samtidigt ger Kronkel mig en viss möjlighet att jag KAN ha rätt i min spekulation. Jag gissar alltså inte vad tingsrättens ledamöter EGENTLIGEN menade på samma sätt som jag skulle gissa vad du sitter och tänker på just nu.

..........................

Så ja, jag gissade – givetvis – men om jag får säga det själv så är det en skicklig gissning.

Gissade, kan vi alltså fastslå....
Skickliga gissningar hör varken hemma inom juridiken eller bland våra empatiska känslor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in