2007-09-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Om man har en någorlunda ok. kvinnosyn så våldtar man inte eller brukar våld mot kvinnor. Så visst har det med kvinnosyn att göra.
Vad är en någorlunda okej kvinnosyn då? Det finns ingen vetenskaplig gräns för rätt & fel i sängen och det vet förmodligen Du också. Det är individuellt och något som står mellan de inblandade parterna: i det här fallet de två killarna och kvinnan. Om fallet gällde vilka samlagsställningar som användes så hade de ju lika gärna kunnat ha dömts förut med, inklusive kvinnan, eftersom dem enligt kvinnans utsago haft trekant förut.
2007-09-30, 18:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
så om jag våldtar dig i kassa två med ett par meter taggtråd runt min modesta penis men rätten inte lyckas bevisa det så är jag alltså ingen våldtäktsman?

Läs om mitt inlägg idiot.
Jag tror på vårt svenska rättsystem. Mao så tror jag att man är oskyldig om man blir friad.
2007-09-30, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Jag tror på vårt svenska rättsystem. Mao så tror jag att man är oskyldig om man blir friad.

jaha, du pratar om hur du vill se världen och inte om hur det de facto är i verkligheten?
2007-09-30, 18:12
Medlem
xallos avatar
Citat:

Nåja, för formens skull så kan jag meddela att bara för att man blir friad behöver man inte vara oskyldig!
2007-09-30, 18:21
Bannlyst
ja, kill bill. hur fan tänker du egentligen?
det finns ju en massa fall där folk inte blir dömda trots att det finns en massa indicier mot dessa. där i princip alla inblandade är övertygade om att de är skyldiga men den sista lilla bevisningen saknas för att få fast dom.

är du alltså på fullaste allvar helt övertygad om att dessa är helt och komplett oskyldiga?
2007-09-30, 18:32
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
ja, kill bill. hur fan tänker du egentligen?
det finns ju en massa fall där folk inte blir dömda trots att det finns en massa indicier mot dessa. där i princip alla inblandade är övertygade om att de är skyldiga men den sista lilla bevisningen saknas för att få fast dom.

är du alltså på fullaste allvar helt övertygad om att dessa är helt och komplett oskyldiga?

Nej, men jag hoppas det.
2007-09-30, 18:33
Medlem
aliv33s avatar
Förlåt för min okunnighet men är det någon som kan sammafatta lite fakta här? Vem är "21 åringen" / "19 åringen", är det aj och jbk som är misstänkta? varför nämns von roth,ahlbom,klercker?
2007-09-30, 18:34
Medlem
Kill bills avatar
Det är så många som dömt dem i förhand. Jag gick från sympati med flickan till sympati med dem.
2007-09-30, 18:51
Bannlyst
Citat:
Nej, men jag hoppas det.

och du går alltså trots detta runt och kallar andra personer för idiot?
2007-09-30, 18:56
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Har han sagt att hon ljuger och grabbarna talar sanning eller att grabbarnas historia är mer trovärdig än hennes? Det är en enorm skillnad.

Är det någon som dömer i denna tråd så är det du. Du dömer dem som våldtäktsmän på grund av deras skeva kvinnosyn och varför du väljer att ta kvinnan helt på orden har jag fortfarande inte fått svar på, hur kommer detta sig?

Japp, här dömer vi hej vilt. Det beror på att jag tror mer på kvinnan än på dina idoler. Deras beteende före, under och efter rättegången har inte gett mig någon anledning att ändra den ståndpunkten. Nu hoppas vi bara att HR dömer gossarna lagenligt också.
2007-09-30, 19:25
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
och du går alltså trots detta runt och kallar andra personer för idiot?

Vad är det för fel med att hoppas de är inte är våldtäktsmän?
Det betyder ju att hon ljugit. Sluta grina
2007-09-30, 19:26
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Japp, här dömer vi hej vilt. Det beror på att jag tror mer på kvinnan än på dina idoler. Deras beteende före, under och efter rättegången har inte gett mig någon anledning att ändra den ståndpunkten. Nu hoppas vi bara att HR dömer gossarna lagenligt också.

Helt enig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in