Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Jag förstod det som väldigt packade brudar som relativt nyktra killar "tvingade sig på". Kanske inte extremt sällsynt på krogen (även om jag inte tycker mig se det så ofta -men vi kanske frekventerar olika ställen) men det är för mig ett extremt beteende och inget jag skulle syssla med.
Däremot har jag (packad) gått hem med både kompisar (packade) och kk (packade) och jag skulle förmodligen ta jävligt illa upp om en ordningsvakt kom fram och drygade sig och krävde legg för att släppa iväg oss. Men allt beror väl på hur smidigt han hanterade situationen antar jag.
Ah. Jag tänkte mer i betydelsen "jävligt skumt beteende i allmänhet". Men nej, nyktra tvingasigpå-mänskor tycks frekventera särskilda ställen. Här i stan Etage, Slaktis, etc. På övriga ställen tycks de killarna oftast vara fullare än deras offer. Men visst skiljer det ställe från ställe. På ett annat sätt än vad man kanske kan tro. Däremot är det rent oroväckande hur många, många män beter sig när de är ute: råkar man få hem en generellt märklig krog-bar-klubb-kille kan jag bara tänka mig hur illa det kan gå. Tyvärr är de där männen inte så få, var du än befinner dig en helgkväll. De flesta spottar dem dock i tid.
sinne: jag jobbar dagligen med vakter och tycker att de generellt är ett hyvens släkte. De jag mött ofta på uteställen likaså. Vad som bara känns oerhört gemytligt är att se att några sätter det i system; att agera efter dessa riktlinjer tyder även på att det ibland behövs, rättsutlåtanden eller ej.