2007-09-21, 20:32
Medlem
Det här är lite tröttsamt, ok för att den ena idioten kanske rent av var oskyldig i första våldtäkten, sånt har hänt förr. Men dom som försvarar honom verkar inte ha tänkt på att om det händer något liknande igen så måste det finnas någon substans bakom det och att inte tjejerna bara ljuger ?

Hela hans inställning och hans polares inställning till sex är ju snedvriden som alla måste ha förstått, den överensstämmer inte med normalsex, att gränserna flyttas framåt hela tiden vad det än gäller kan inte komma som en överraskning för någon, det som man tycker är normalt idag kommer att ha flyttats över gränsen om något år beroende på umgänge och vad man sysslar med när det gäller kickar eller olagligheter.

Fråga vilken brottsling som helst, det börjar med snatteri och ett par år senare så är rån inget märkligt utan det är fortfarande som snatteri men ger mer, gränserna suddas ut och den nya gränsen känns inte så märklig för den som utför den.

Killen i fråga och hans polare har ju flyttat gränsen framåt och gått över den, men för dom så känns det inte som att dom har gjort något olagligt utan det är ju så dom gör och den nya gränsen då dom tvingar tjejer till sex som tidigare hade mindre våldsinslag men idag har stora våldsinslag och riktig tvång känns inte för dom som något olagligt eller värre än att dom snattade en kola.

Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit och dom har en kvinnosyn och en syn på sex som inte är normal, lagen sätter gränserna och det är inte stenåldern längre utan tjejerna sätter gränsen själva för vad dom vill ställa upp på oavsett vad dom här perversa lirarna tycker att gränsen ska gå eller var deras gräns går, oavsett om tjejen ställde upp på lite förnedringssex tidigare så betyder det inte att hon ställer upp på det idag eller att hon vill ta ett ännu större steg och verkligen bli utsatt för riktigt våld för alla har en gräns som inte ska passeras.

Nej jag är varken feminist eller kärring.
2007-09-21, 20:47
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yari
Det här är lite tröttsamt, ok för att den ena idioten kanske rent av var oskyldig i första våldtäkten, sånt har hänt förr. Men dom som försvarar honom verkar inte ha tänkt på att om det händer något liknande igen så måste det finnas någon substans bakom det och att inte tjejerna bara ljuger ?

Hela hans inställning och hans polares inställning till sex är ju snedvriden som alla måste ha förstått, den överensstämmer inte med normalsex, att gränserna flyttas framåt hela tiden vad det än gäller kan inte komma som en överraskning för någon, det som man tycker är normalt idag kommer att ha flyttats över gränsen om något år beroende på umgänge och vad man sysslar med när det gäller kickar eller olagligheter.

Fråga vilken brottsling som helst, det börjar med snatteri och ett par år senare så är rån inget märkligt utan det är fortfarande som snatteri men ger mer, gränserna suddas ut och den nya gränsen känns inte så märklig för den som utför den.

Killen i fråga och hans polare har ju flyttat gränsen framåt och gått över den, men för dom så känns det inte som att dom har gjort något olagligt utan det är ju så dom gör och den nya gränsen då dom tvingar tjejer till sex som tidigare hade mindre våldsinslag men idag har stora våldsinslag och riktig tvång känns inte för dom som något olagligt eller värre än att dom snattade en kola.

Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit och dom har en kvinnosyn och en syn på sex som inte är normal, lagen sätter gränserna och det är inte stenåldern längre utan tjejerna sätter gränsen själva för vad dom vill ställa upp på oavsett vad dom här perversa lirarna tycker att gränsen ska gå eller var deras gräns går, oavsett om tjejen ställde upp på lite förnedringssex tidigare så betyder det inte att hon ställer upp på det idag eller att hon vill ta ett ännu större steg och verkligen bli utsatt för riktigt våld för alla har en gräns som inte ska passeras.

Nej jag är varken feminist eller kärring.

Du är varken feminst eller kärring, däremot är du en idiot!

Din moral utgör inte normen för vad som är våldtäkt kära du!
2007-09-21, 20:52
Medlem
Det tog lite grand att jag kom in i djupet på hur du tänker antar jag ? Det normala är ju att man reagerar med ett par kraftuttryck när man kommer in i ens sanning.

Edit: stavfel.
2007-09-21, 20:56
Medlem
xallos avatar
Citat:
Det tog lite grand att jag kom in i djupet på hur du tänker antar jag ? Det normala är ju att man reagerar men ett par kraftuttryck när man kommer in i ens sanning.

Knappast, om du har läst tråden så kan du se att jag förepråkat objektivitet, inget annat!

Att som i ditt fall göra om sina egna moraliska värderingar till juridik tyder däremot på ett klent intellekt.
2007-09-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Knappast, om du har läst tråden så kan du se att jag förepråkat objektivitet, inget annat!

Att som i ditt fall göra om sina egna moraliska värderingar till juridik tyder däremot på ett klent intellekt.

Det är enklare för mig att bemöta dig med svar om du skriver vad jag har för fel i sak ?
2007-09-21, 20:59
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Du är varken feminst eller kärring, däremot är du en idiot!
Din moral utgör inte normen för vad som är våldtäkt kära du!
Ungefär min tanke också. Deras inställning till sex är väl ungefär lika "snedvriden" som närmaste bögs, när nu andras inställning till sex gör dem till brottslingar.

Nu väntar vi bara på att Dansund ska komma med en fräsch insinuation om vem Yari egentligen är - MVs förälder kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
6. Det jag ville spegla var just din debatteknik – ett affekterat tonläge, nedlåtande kommentarer om den du vill mala ner, helt horribla och onyanserade utlåtanden ..., negativa kommentarer om [21-åringen], positiva om [tjejen] osv
2007-09-21, 21:00
Medlem
Ett tillägg, nej jag sätter inga juridiska aspekter i det jag skriver för det är en snårskog och rätt enkelt att kringå ansvar från straff om man vet hur man ska gå tillväga.
2007-09-21, 21:03
Medlem
xallos avatar
Citat:
Det är enklare för mig att bemöta dig med svar om du skriver vad jag har för fel i sak ?

Det här säger väl allt?

"Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit"

Du dömer dem efter dina egna moraliska värderingar och påstår att dom våldtagit bara för att de har en annan syn på sex än dig. Det är helt fel!
2007-09-21, 21:06
Medlem
Citat:
Det här säger väl allt?

"Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit"

Du dömer dem efter dina egna moraliska värderingar och påstår att dom våldtagit bara för att de har en annan syn på sex än dig. Det är helt fel!

Du har inte helt fel för jag sätter mina egna moraliska värderingar i det jag skrev, men faktum är att den överensstämmer med dom flestas värderingar. Allra helst så överstämmer det nog med dom utsatta tjejernas värderingar. Självklart ka inte jag till 100% säga att det tjejerna säger stämmer och du kan inte säga att det killarna säger stämmer till 100%.

Men faktum är att med lite sunt förnuft så ställer jag också upp på att en gång kan det faktiskt vara så att tjejen ljög och killen inte våldtog, men 2 ggr är ingen slump.
2007-09-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ja, ungefär så. Hans omogna syn på trekanter var det enda anmärkningsvärda. Men när han bara är 21 och de flesta omogna killar i hans ålder har samma syn på sex, att det är en rent fysisk aktivitet även om man är två, så säger det rätt lite om hans kvinnosyn eller om han är kapabel att våldta.

Nja. Det där håller jag inte med om. De flesta i hans ålder är klart mer romantiska. Jag är typ dubbelt så gammal o rätt fräsch, så jag har viss erfarenhet om man säger så..

Jag försvarar honom inte, jag säger bara att jag inte kan döma honom utgående ifrån detta TV-program.
2007-09-21, 21:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Men faktum är att med lite sunt förnuft så ställer jag också upp på att en gång kan det faktiskt vara så att tjejen ljög och killen inte våldtog, men 2 ggr är ingen slump.
Fint sätt att bekräfta att xallos omdöme om dig stämmer. Du kan acceptera att första anmälan var falsk, men fastän "killen" - 21-åringen - inte hade sex med den andra tjejen så är han skyldig till våldtäkt i dina ögon. Och du kallar det "sunt förnuft".
2007-09-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ungefär min tanke också. Deras inställning till sex är väl ungefär lika "snedvriden" som närmaste bögs, när nu andras inställning till sex gör dem till brottslingar.

Nu är ju att vara bög inget brottsligt även om jag kanske skulle vilja det Men det skadar ingen i alla fall så det var väl inte direkt det som det handlade om det jag skrev, så jag skiter ju i bögar men våldtäktsmän är ju en annan sak för där är ju den ena parten inte med på sexet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in