Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Kunde fan i mig inte ha sagt det bättre själv...
Mitt i prick, mannen! Anklagelse + förnekande = skyldig. That´s life.
Du sätter verkligen fingret på den avgörande punkten när det gäller att hantera komplicerade utredningar och jag är övertygad om att du gör det helt medvetet...
Det är nämligen så att det som utmärker en skicklig utredare är förmågan att ta till sig information som talar emot dennes tes. En skicklig utredare vet också att man bara genom att sätta ihop fakta och citat på olika sätt kan bevisa vad som helst. Man behöver alltså inte ljuga - bara undanhålla vissa fakta. Som den där "lilla detaljen" som Dansund bommade...eller alla de där "detaljerna" pöbeln missat i det första fallet...
Mitt i prick, mannen! Anklagelse + förnekande = skyldig. That´s life.
Du sätter verkligen fingret på den avgörande punkten när det gäller att hantera komplicerade utredningar och jag är övertygad om att du gör det helt medvetet...
Det är nämligen så att det som utmärker en skicklig utredare är förmågan att ta till sig information som talar emot dennes tes. En skicklig utredare vet också att man bara genom att sätta ihop fakta och citat på olika sätt kan bevisa vad som helst. Man behöver alltså inte ljuga - bara undanhålla vissa fakta. Som den där "lilla detaljen" som Dansund bommade...eller alla de där "detaljerna" pöbeln missat i det första fallet...

Jag hade rätt, det blev kul att läsa ditt svar
Det sista stycket du skriver är någonting som rätt intressant, för oavsett hur mycket man fått höra att man ska vara källkritisk och ifrågasätta allt man hör och läser så är det faktiskt inte förrän jag började läsa mer 'intelligenta' (om man så vill, djupgående och förklarande kanske är bättre ordval) inlägg av din kaliber som man förstår hur viktigt det kan vara (är) att söka svar från flera håll innan man drar sina slutsatser. Även flera debattörer på flashback är utmärkta på detta, så jag väljer att inte nämna några namn så känner sig ingen glömd 
För att svara på det där med knogjärnen så låter det som en typisk skröna. Har man så mycket pengar att man låter specialtillverka knogjärn och bjuda iväg personer på lyxresa kunde de lika gärna betalat någon hälften så mycket (om en det) för att spöa på dem.