Citat:
Ursprungligen postat av Starsailor
Ignatius1 beskrev bara verkligheten medans du försvarar en utopi. I den bästa av världar bla bla bla...
Det märks att det dig saknas en historiens ande. Med en smula mer historisk inblick skulle du nämligen vinna åtskilligt. Och om man drar ert argument ett steg längre hamnar man i den islamiska sfären. I enlighet med er samhällssyn har ju de islamiska lärda helt och hållet rätt. Slöja och gärna heltäckande Niqab är ju de absolut främsta sätten för en ung tjej att förhindra våldtäkt. Saken råkar dock vara den att våra förfäder insåg för några hundra år sedan att det inte var tillåtet att våldta tjejer - oavsett hur slampiga tjejerna var. Och därefter ägde en process rum, vilken gick ut på att överallt avdramatisera slamperiet och framhäva att problemet
de facto låg hos våldtäktsmännen och deras beteende, inte de slampiga tjejerna.
Resultatet blev Stureplan.
Här kan unga flickor och unga pojkar klä sig hur fan de vill, dricka sig hur fulla de vill och ha vilken sjuk slags sex de än behagar, och det helt och hållet utan att bli våldtagna. Denna inställning visade sig sedan frambringa en av vår tidsepoks största landvinningar - säkerheten för kvinnor. Hade männen och kvinnorna på den tiden resonerat som ni, så hade vi inte haft något Stureplan. En slampa var ju till för att bli våldtagen, allt annat var
utopiskt!
Och tänk nu - hur utopiskt
var det faktiskt inte för, säg, tre hundra år sedan, att unga otroligt lättklädda och extremt flörtiga tjejer kunde supa sig helt fulla och dansa porrigt med helt okända killar, utan att vare sig bli våldtagna eller tafsade på? Och jag är säker på att det fanns "realister" som insåg hur "verkligheten" såg ut och uppmanade de dåvarande utopisterna som jag att inte på något sätt försöka argumentera för en dylik situation där man uppmanade flickor till att vara precis som de vill vara, för då minsann skulle det våldtas till höger och vänster - och se nu, det gjordes det också! Men på den vägen vandrade vi, och idag har vi uppnåt en frihet och säkerhet som i varje fall
jag tänker fortsätta försvara med näbbar och klor, och också överallt där det finns utrymme för det, som sagt, utöka och underbygga, ja upphöja och propagera för!