Citat:
Ursprungligen postat av Doddo
Nu skiter jag iofs i svensk handboll, men:
Tänkte på hans gnäll om att han "bara är van vid att spela 30 minuter" t.ex. igår. Sedan har hans målprocent varit låg innan Ungern-matchen (där den inte heller var utstående precis, för att vara kantspelare).
Han kan inte spela mot utgrupperade försvar och är topp 5 i världen?
Att uppnå världsklass är att spela en match på världsklassnivå. Att någon i svenska landslaget tillhör topp 5 i världen är önsketänkande. Det skulle väl vara Ahlm som gör det, men han är ju som bekant inte med nu.
Varför fick Sverige stryk båda matcherna då? Domarfusk där med?
När visade någon av dessa spelare något i en toppliga?
De har alltså lett Sverige till en plats mellan 7 och 10 detta VM (förmodligen - Ungern får skita ner sig rejält om något annat skall hända), när de är 27-28 - men kommer att blomma ut när de är 29-30 och leda Sverige till guld?
Nu får du rätta mig om jag har fel här, för jag är inte säker, men Sandström stod väl bara mot Kuba och Kuwait? Det säger absolut ingenting. Jag kan åka ner till Kroatien, göra en räddning och vara 100%, sedan leder jag målvaktsligan.
Men du får allt förklara detta - hur kan Sverige vara bättre om de fick stryk igår?

Det övergår mitt förstånd totalt. Om sedan Lennartsson hade blivit avblåst för målet där han både gjorde övertramp och var nere, om Sverige inte hade fått två gratisstraffar, om Sverige inte hade fått chansen att komma tillbaka i matchen genom två ungerska utvisningar i slutet av första, då hade det blivit 5-6 mål här. Men låt oss inte tala om "om". Låt oss stanna vid att Ungern vann och att det gör Ungern bättre. Hur mycket du än vill annat
Hur du kan garantera mig att Sverige är "betydligt bättre" är härligt. Sverige kommer fortsätta att harva vid topp 10, sådär - hur mycket du än vill annat. Du har alltså insyn i ungersk handboll och vet vad som pågår i ungdomsutvecklingen hos de olika lagen? Hört talas om Balogh Zsolt? Lele Ákos? Kommer du med påståenden som detta, får du allt ha lite kött på benen istället för ett gäng tomma ord.
Såklart det gör. Sverige är ju alltid bättre...egentligen

Du var då inte den smartaste...
1. Det finns ingen som ligger före Källman i skytteligan som har bättre målprocent som inte är straffskytt. Är 67% dåligt för en kantspelare som inte gör många kontringsmål och tar en hel del avslut från niometer? Jag skulle snarare vilja säga att han har väldigt bra målprocent.
2. Topp 5 på sin position i världen skrev jag. Sen måste jag göra ett tillägg, i Kiel med en skicklig mittnia så är han mycket bättre mot utgrupperade försvar.
3. Har jag nämnt något om domarfusk? Jag skrev bara att för att ha MÖJLIGHETEN att vinna så måste "stjärnorna" prestera, därför bör man ge dem många chanser. Det räcker inte att andrauppställningen spelar på sin maxnivå.
4. Jag har inte nämnt guld någonstans, men det är inte omöjligt. Sen handlar det även om hur övriga spelare presterar. Om dessa fyra är lite bättre och de unga är mycket bättre så blir laget jävulskt mycket bättre.
5. Sandström har även stått mot Frankrike. Om du sen går in och tittar på hur Sandström har presterat mot bottenlagen och jämför det med hur andra toppmålvakter har presterat så ser du att han är jävligt bra. Sen får du nog läsa på vad som krävs för att komma med på topplistan för målvakter...
6. Sverige gjorde en dålig match och Ungern en bra. 7 ggr av 10 vinner Sverige.
7. Kolla resultaten i UVM och JVM de senaste åren och jämför Sveriges och Ungerns resultat så ser du att Sverige ligger bättre till det. Hur ska man annars bedöma det?
Gör nu inte allt för att misstolka mina svar utan tänk igenom innan du svarar så kanske du lyckas ha något rätt nästa gång.