2008-03-31, 16:57
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmören
Kan nog bli en spännande match mot Kroatien imorrn!

Tror samma som du om Jackobssons skada, S-hof kan få det svårt värre och nå (den förväntade?) finalplatsen.

Tror annars mer o mer på GUIF, Bajen verkar få det tufft värre. De enda lagen , i mina ögon, som inte har en realistisk chans till en finalbiljett Alingsås och Lindesberg.

Ingen som har lite roliga rykten? Själv så läste jag att IFK Skövde kickar de totalt misslyckade värvningarna Johan Skogsberg och Goran Dukic.

Kan ge lite inside-info från Trelleborg inför nästa säsong...

Man är inom styrelsen inte alls nöjd med säsongen som har varit, speciellt inte med nyförvärven och annat strul. Anledningen till att nyförvärven inte har varit så lyckade påstår man är att man väntade för länge att värva, i förhoppning om att hitta "gulkornen". Detta ska förhoppningsvis lyckas bättre inför nästa säsong, man påstår sig redan ha tre etablerade spelare på väg in om elitseriekontraktet säkras.

Försvinner:
Daniel Lindqvist - H43, klart sen en tid tillbaka.
Mirko Stojanovic - Utländsk klubb
Andrija Adzic
Euripidis Naoumidis

Om man misslyckas med att hålla sig kvar så kommer även Andreas Bamberg försvinna.

Tänkta nyförvärv:
Spelskicklig mittnia som kan styra upp spelet.
Klok försvarsspelare som spelar med hjärnan som konplement till de som spelar med hjärtat, vilket man har gott om.
Högernia
1-2 allroundspelare.

Ny tränare är klar, man kommer att gå ut med namnet när säsongen är slut. Är rätt så säker på att det inte kommer vara Johan Zanotti som fortsätter.

Det planeras även att ge mer utrymme för den talangfulla årgången född 90 nästa säsong, 4st har redan fått speltid i elitserien och ytterliggare två har fått sitta på bänken. Bäst av dessa är utan tvekan Andreas Nilsson som hade tredje högst sammanlagd MEP-poäng inom laget.

EDIT: stavfel
Citera
2008-04-04, 09:36
Medlem
direktörns avatar
Snart Semifinaler

Två av fyra lag klara H43 och Sävehof. Antagligen blir YIF klara ikväll. GUIF har gjort serien mot Hammarby till en riktigt jämn historia. De har vunnit sina hemmamatcher. Förhoppningsvis kommer GUIF vinna på söndag. Det vore roligt med en skräll. Samtidigt kommer väl Hammarby att mobilisera sina krafter rent supportermässigt.

Hur kommer Semifinalerna att se ut? Väljer inte lagen. Om Hammarby vinner vilka väljer dem?
Citera
2008-04-04, 12:11
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Två av fyra lag klara H43 och Sävehof. Antagligen blir YIF klara ikväll. GUIF har gjort serien mot Hammarby till en riktigt jämn historia. De har vunnit sina hemmamatcher. Förhoppningsvis kommer GUIF vinna på söndag. Det vore roligt med en skräll. Samtidigt kommer väl Hammarby att mobilisera sina krafter rent supportermässigt.

Hur kommer Semifinalerna att se ut? Väljer inte lagen. Om Hammarby vinner vilka väljer dem?
Med största säkerhet väljer de H43, tror knappast de vill möta YIF, om nu inte RIK vänder. Vinner GUIF lär Sävehof välja dem, och då blir det H43-YIF/RIK i andra.

Förtydligande, det högst placerade laget i grundserien som är kvar till semi får välja mellan de två sämst placerade lagen som är kvar. Har jag för mig.
Citera
2008-04-04, 12:45
Medlem
direktörns avatar
Så Hammarby måste måste H43 eller YIF? Jäkligt synd det. Spelar GUIF som i går vinner dem förhoppningsvis. De måste få stopp Apelgren gör han 12 mål som i tredje matchen lär GUIF får det tufft. Han har inte fått något
proffserbjudande?

Skvaller
Joakim Bååk lämnar Lindesberg

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312118
Senast redigerad av direktörn 2008-04-04 kl. 13:20.
Citera
2008-04-04, 15:04
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Så Hammarby måste måste H43 eller YIF? Jäkligt synd det. Spelar GUIF som i går vinner dem förhoppningsvis. De måste få stopp Apelgren gör han 12 mål som i tredje matchen lär GUIF får det tufft. Han har inte fått något
proffserbjudande?

Skvaller
Joakim Bååk lämnar Lindesberg

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312118

Ja såvida inte RIK vinner mot YIF.

Erbjudande har han säkert fått, men inte som är tillräckligt bra för både honom och Hammarby förmodar jag.

Zanotti som tränar Trelleborg svarade nyligen på frågan "vem är din favoritvärvning?" just Joakim Bååk. Det kan ju tala för att han går till Lugi, där Zanotti TROLIGTVIS ska ingå i lederstaben. Men även Hammarby är med i dragkampen om Bååk.
Citera
2008-04-07, 09:22
Medlem
direktörns avatar
Det gick ju som väntat trots allt i kvartsfinalserierna. GUIF gjorde trots allt en imponerande insats. Vända tio bollar mot Hammarby är bra gjort. Synd att inte vågskålen tippade över åt GUIF:s sida. Men men deras tid kommer. Nu är det bara att hoppas att H43 gör sin plikt och vinner med 3-0.

Resultat
Hammarby-H43 0-3
Ystads IF-Sävehof 3-2
Citera
2008-04-07, 14:05
Medlem
Citat:
Det gick ju som väntat trots allt i kvartsfinalserierna. GUIF gjorde trots allt en imponerande insats. Vända tio bollar mot Hammarby är bra gjort. Synd att inte vågskålen tippade över åt GUIF:s sida. Men men deras tid kommer. Nu är det bara att hoppas att H43 gör sin plikt och vinner med 3-0.

Resultat
Hammarby-H43 0-3
Ystads IF-Sävehof 3-2

Tyvärr så tror jag inte att H43 vinner med 3-0 tror snarrare på 3-2 till H43.
Citera
2008-04-07, 18:55
Medlem
Carrickos avatar
Hoppas på YIF - H43 i final. Känns som att HIF - H43 är superjämn, kan verkligen gå precis hur som helst. Ystad tror jag kör över Sävehof som fick en semifinalplats alldeles för enkelt.

Grymt imponerande spel av Haukur och Zachrisson. Även Robin Andersson spelade ett härligt 9-mettersspel men han fick inte ut lika mycket av det.
Citera
2008-04-07, 19:12
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Hoppas på YIF - H43 i final. Känns som att HIF - H43 är superjämn, kan verkligen gå precis hur som helst. Ystad tror jag kör över Sävehof som fick en semifinalplats alldeles för enkelt.

Grymt imponerande spel av Haukur och Zachrisson. Även Robin Andersson spelade ett härligt 9-mettersspel men han fick inte ut lika mycket av det.

Instämmer i att GUIFs unga garde på niometer imponerade stort, anfallsmässigt. Både Haukur och Zachrisson spelade etta i försvaret och fick därmed "vila", en säsong till så kanske de även kan spela försvar. Bra av tränaren att lyckas göra plats för bägge, trots att de är mindre bra bakåt, utan att byta anfall-försvar.

Jag är fortfarande helt tagen sen drabbningen mellan Kristianstad-Trelleborg i fredags, vilken jävla match. När det återstår 2sek av matchen(Trelleborg leder med 1) så får Kristianstad straff samtidigt som Trelleborg åker på sitt tredje(!) röda kort. Då inträffar det osannolika, målvakten som har varit helt jävla genomusel match igenom räddar! Hade Kristianstad kvitterat så hade de förmodligen vunnit då Trelleborg förutom de tre utvisade även hade an skadad spelare.
Tyvärr så var domarna riktigt usla, pallade inte alls för trycket från 2000 galna nordskåningar på läktarna. Att domarna var usla märker man då det från det vinnande laget klagades på domarna i efterhand, vilket verkligen inte hör till vanligheterna. Från Kristianstadhåll har jag däremot inte hört någon klagan.

Någon som såg matchen? Och ja jag håller på Trelleborg.
Citera
2008-04-07, 23:05
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Instämmer i att GUIFs unga garde på niometer imponerade stort, anfallsmässigt. Både Haukur och Zachrisson spelade etta i försvaret och fick därmed "vila", en säsong till så kanske de även kan spela försvar. Bra av tränaren att lyckas göra plats för bägge, trots att de är mindre bra bakåt, utan att byta anfall-försvar.

Jag är fortfarande helt tagen sen drabbningen mellan Kristianstad-Trelleborg i fredags, vilken jävla match. När det återstår 2sek av matchen(Trelleborg leder med 1) så får Kristianstad straff samtidigt som Trelleborg åker på sitt tredje(!) röda kort. Då inträffar det osannolika, målvakten som har varit helt jävla genomusel match igenom räddar! Hade Kristianstad kvitterat så hade de förmodligen vunnit då Trelleborg förutom de tre utvisade även hade an skadad spelare.
Tyvärr så var domarna riktigt usla, pallade inte alls för trycket från 2000 galna nordskåningar på läktarna. Att domarna var usla märker man då det från det vinnande laget klagades på domarna i efterhand, vilket verkligen inte hör till vanligheterna. Från Kristianstadhåll har jag däremot inte hört någon klagan.

Någon som såg matchen? Och ja jag håller på Trelleborg.
Finns mycket att säga om GUIFs ungdomar. Som någon sa, Haukur och Zache gjorde grymma prestationer. Riktigt imponerad.
Däremot tycker jag inte Robin fick ut så mycket, kanske hade vart värt att byta där lite? I övrigt utomordentlig coaching av Krille och Janne.
Tholin har haft en grym utveckling och kan bli en riktigt bra elitseriespelare.
Tycker Blank imponerar mycket och kan verkligen bli Jimmy's efterträdare. Grym kämpe och strateg bakåt.

Angående domarinsatsen i Trelleborg - Kristianstad så har jag hört lite olika åsikter. Kanske, som du säger, beroende på klubbtillhörighet.
Citera
2008-04-08, 09:01
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
Tyvärr så tror jag inte att H43 vinner med 3-0 tror snarrare på 3-2 till H43.

Resultatet är tippat med hjärtat inte med hjärnan.
Citera
2008-04-08, 10:55
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Finns mycket att säga om GUIFs ungdomar. Som någon sa, Haukur och Zache gjorde grymma prestationer. Riktigt imponerad.
Däremot tycker jag inte Robin fick ut så mycket, kanske hade vart värt att byta där lite? I övrigt utomordentlig coaching av Krille och Janne.
Tholin har haft en grym utveckling och kan bli en riktigt bra elitseriespelare.
Tycker Blank imponerar mycket och kan verkligen bli Jimmy's efterträdare. Grym kämpe och strateg bakåt.

Angående domarinsatsen i Trelleborg - Kristianstad så har jag hört lite olika åsikter. Kanske, som du säger, beroende på klubbtillhörighet.

Jo givetvis är det så, men det märkbara är att det från det vinnande laget klagades på domaren i efterhand. Hur ofta händer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in