2007-04-15, 18:41
Bannlyst
Vilka tror ni vinner sm i handboll?
Jag tror själv att Hammarby tar hem allt. Känns som sthlm lagen börjar bli större och större bland juniorer.

Diskutera gärna mer saker om handboll i denna tråd.
Citera
2007-04-16, 00:26
Medlem
Nokias avatar
Kul!

Tror också på hammarby, tror defenitivt att de kommer leda utvecklingen hos svenska lag de kommande åren. Detta tror jag främst på grund av den träningskultur som hammarby sägs ha och generösa politik mot spelarnas framtida proffsplaner. Deras juniorsatsning skiljer väl inte sig något markant från de andra elitserielagen runt om i sverige, men då man nästan är ensam i sthlms-regionen numer går väl alla lovande dit ändå.

Det enda som skulle kunna sätta käpar i hjulet för hammarbys framtida dominans är väl deras ekonomi, men den vet jag alldeles för lite om för att kunna uttala mig om.
Citera
2007-04-16, 00:54
Medlem
loafmasters avatar
Tråkigt att Sävehof gick och förlorade i fredags mot ett Skövde utan Rasmus Wremer. Lite otippat. Men jag tror ändå att Sävehof drar det längsta strået och vinner med 3-2 i matcher. Fast Hammarby känns absolut som favoriter till SM-guldet.
Citera
2007-04-16, 19:49
Bannlyst
Ni som läser denna tråd, tycker ni att vi ska inleda klister i svenskhandboll? Jag tycker det eftersom att tekniken i handbolls spelet förbättras, det är roligare, så fler folk kanske vill spela handboll . Sen så kommer inte folk tappa bollen lika lätt och det blir "snyggare" handboll med alla skriver osv. så det (förhoppningsvis) lär komma mer folk och titta på handbollsmatcher.
Citera
2007-04-16, 23:45
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuchan
Ni som läser denna tråd, tycker ni att vi ska inleda klister i svenskhandboll? Jag tycker det eftersom att tekniken i handbolls spelet förbättras, det är roligare, så fler folk kanske vill spela handboll . Sen så kommer inte folk tappa bollen lika lätt och det blir "snyggare" handboll med alla skriver osv. så det (förhoppningsvis) lär komma mer folk och titta på handbollsmatcher.

Är inte jag dum, eller används inte klister redan i ES?
Citera
2007-04-17, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Är inte jag dum, eller används inte klister redan i ES?
Jag såg nu att jag hade skrivit fel. Jag menar att jag tycker det ska ha klister i yngre åldrar. Det finns ju redan från juniorer och uppåt.
Citera
2007-04-19, 18:46
Medlem
Hammarby kommer kollapsa när Staffan Olsson drar till någon storklubb.
Elitserien är på enorm en enorm nergång. Danskarna köper upp de svenska spelarna direkt när dom har gjort något bra. Men jag har dock inget emot detta för den danska serien är enormt mycket roligare.
Citera
2007-04-19, 20:35
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronvatten
Hammarby kommer kollapsa när Staffan Olsson drar till någon storklubb.
Elitserien är på enorm en enorm nergång. Danskarna köper upp de svenska spelarna direkt när dom har gjort något bra. Men jag har dock inget emot detta för den danska serien är enormt mycket roligare.

Danskarna? De svenska spelarna flyttar ju nästan enbart till Spanien och Tyskland. I damernas liga däremot flyr de flesta till Danmark.
Citera
2007-04-19, 23:02
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Danskarna? De svenska spelarna flyttar ju nästan enbart till Spanien och Tyskland.

Nej, jag tror att det finns ganska många herrspelare som har flyttat för att spela i danska klubblag.
Citera
2007-04-19, 23:08
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Nej, jag tror att det finns ganska många herrspelare som har flyttat för att spela i danska klubblag.

Japp, mängder.

Hammarby är knappast topplag om 3-4 år, ful-Staffan har dragit och organisationen kollapsar...
Citera
2007-04-20, 00:16
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg

Jo, men det känns väl ändå som att majoriteten av våra "bästa" spelare samt landslagsspelare flyttar till Spanien och Tyskland? Danska ligan har säkert en del svenskar, men vilka stjärnor spelar där?
Citera
2007-04-20, 10:26
Medlem
direktörns avatar
Tänkte leta upp de svenskar som spelar i Danmark.
Hade en väldig tur och hittade en artikel från AB

Svenskar i Danmark
  • Ulf Sivertsson, Kolding (tränare)
  • Thomas Sivertsson, Kolding (spelande tränare)
  • Sebastian Seifert, Kolding
  • Patrik Olsson, Kolding
  • Fredrik Ohlander, Kolding
  • Joacim Ernstson, Kolding
  • Magnus Andersson, FC Köpenhamn (tränare)
  • Fredrik Lindahl, FC Köpenhamn
  • Mattias Gustavsson, FC Köpenhamn
  • Kristian Svensson, FC Köpenhamn
  • Martin Frändesjö, FC Köpenhamn
  • Martin Boquist, FC Köpenhamn
  • Niklas Forsmoo, Team Tvis/Holstebro
  • Fredrik Petersen, GOG
  • Thomas Forsberg, Bjerringbro
  • Fredrik Wahlström, Bjerringbro (åter i elitserien med Olympic/Viking i höst)
  • Robert Lechte, Århus
  • Pether Krautmeyer Lemvig (tränare)
  • Martin Josefson, Lemvig
På väg
  • Rasmus Wremer, Skövde (klar för Ålborg)
  • Henrik Dreyer, Lugi (klar för Viborg)
  • Lukas Karlsson, Hammarby (klar för Viborg)
  • Jan Lennartsson, Sävehof (nära Ålborg)

Edit: Här är truppen till det nyss avslutade Skandinaviska mästerskapen som avgjordes för drygt tre veckor sedan.

Per Sandström, HSV Hamburg

Dan Beutler, Flensburg-Handewitt
  • Martin Boquist, FCK Håndbold
  • Robert Arrhenius, CAI Balonmano Aragon
  • Henrik Lundström, THW Kiel
  • Kim Andersson, THW Kiel
  • Jonas Källman, Ciudad Real
  • Magnus Jernemyr, BM Torrevieja
  • Jan Lennartsson, IK Sävehof
  • Tobias Karlsson, Hammarby IF HF
  • Kristian Meijer, BM Torrevieja
  • Dalibor Doder, CAI Balonmano Aragon