2009-01-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Kan inte mycket om taktik i handboll så det här kommer kanske låta som en dum fråga.

Varför är Balic på bänken 75% av tiden om han är världens bäste?

han är dålig i försvaret + att de vilar han ibland tills stunder då han verkligen behövs

75% är väl lite överdrivet kanske. Handboll är jävligt jobbigt om man inte har bra kondition vet själv att jag kunde vara spyfärdig efter 8minuters spel
Senast redigerad av Pierce & Pierce 2009-01-31 kl. 15:40.
Citera
2009-01-31, 15:37
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztepo
Jag har följt handbollen mycketl och följt de stora turneringarna i många år nu och något jag genomgående alltid vetat är just det här kroatiska mentaliteten att vi väldigt sällan går in och spelar topphandboll i 60min, vi gör det inte för att vi behöver inte. Vi går inte in och totalslaktar våra motståndare och vinner tio bollar, det gör vi inte nu och det gjorde vi inte heller när vi vann vårt VM-guld och våra två OS-guld eller när vi gått till alla våra semifinaler 8 av de senaste 9 mästerskapen. Ingenting har förändrats!

Vi har inte den mentaliteten att vi spelar med full koncentration hela matchen utan vi har alltid våra dippar i matcherna. Men det spelar ingen roll så länge vi ser till att vi har vunnit när matchen är slut. Med 3, 4 eller 5 bollar spelar ingen fucking roll - vi vinnner och det är allt som betyder nåt!

Artikel från Sportalare.se,som beskriver exakt hur vi spelar

Som idag mot Polen när vi tappar 13-9 till 13-13 och kommentatorerna nästan börjar runka där i sitt lilla bås för de tror verkligen att Polen har en chans att röra oss (lättlurade suckers), vi trampar bara lite på gasen igen och kör sedan in i mål på ren tomgång sista 20min.

Så när ni ser på Frankrike, wow de vann så lätt åå vad grymma dem är så betyder det inte ett skit när vi står på mattan (förhoppningsvis hel då) på söndag. Det kommer bli en lika tät och galet intensiv match som det alltid är mot fransmännen. Frankrike kan aldrig utklassa oss och vi kan inte heller utklassa dem, vare sig vi spelar i Zagreb, Paris eller i Mogadishu. Att de ser "starkare" ut än oss är en synvilla. Vi har spelat 9 matcher hittills och har 9 segrar, vad mer begär folk? Japaner i varje anfall eller?

Det kommer bli målsnålt när världens två bästa försvar och handbollslag möts precis som vanligt men jag tror att Karabatic viker ner sig mentalt igen som han gjort tidigare mot oss och Balic återigen stjäl showen om inte det blir Duvnjak som i mitt tycke är bättre än Balic just idag, men Balic är de stora matchernas man så han kommer avgöra.

Haha ja vilket land du kommer ifrån är ju inte svårt att se
Citera
2009-01-31, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Haha ja vilket land du kommer ifrån är ju inte svårt att se

Precis. Han skriver ju vi. Har dock ingen betydelse, för jag tycker det mesta av det han skriver stämmer, och det kan varje person som har kollat VM hålla med om. Kroatien har jämt legat 1 mål före i halvlek, nästan varje match - inte långt ifrån överhuvudtaget och de andra lagen har helt plötsligt "tappat" i andra. De har haft ett par anfall i slutet av matcherna som hade kunnat utöka deras vinst med flera mål men det enda de har gjort är att ha spelat runt bollen och kastat iväg den upp på läktaren med 10 sekunder kvar. Det är vinsten som räknas, även ifall jag gärna hade velat se fler mål.
Citera
2009-01-31, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Kan inte mycket om taktik i handboll så det här kommer kanske låta som en dum fråga.

Varför är Balic på bänken 75% av tiden om han är världens bäste?

Han är skadad och håller på ramla ihop. Han spelar bara när Kroatien behöver dra ifrån. Så fort Kroatien har en ledning på ett par mål så vilas han för kommande matcher.
Han är världens bäste i dem 25 % han spelar. Jag tror inte att han kommer spela mycket mer imorgon.

Kan slå vad att han spelar MAX 20-25 minuter.
Citera
2009-02-01, 12:08
Medlem
Han förstörde ju nästan för Kroatien när de mötte Polen, han ska bänkas, Kroatien spelar bättre utan han. (Iaf i den senaste matchen)
Citera
2009-02-01, 16:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztepo
Jag har följt handbollen mycketl och följt de stora turneringarna i många år nu och något jag genomgående alltid vetat är just det här kroatiska mentaliteten att vi väldigt sällan går in och spelar topphandboll i 60min, vi gör det inte för att vi behöver inte. Vi går inte in och totalslaktar våra motståndare och vinner tio bollar, det gör vi inte nu och det gjorde vi inte heller när vi vann vårt VM-guld och våra två OS-guld eller när vi gått till alla våra semifinaler 8 av de senaste 9 mästerskapen. Ingenting har förändrats!

Vi har inte den mentaliteten att vi spelar med full koncentration hela matchen utan vi har alltid våra dippar i matcherna. Men det spelar ingen roll så länge vi ser till att vi har vunnit när matchen är slut. Med 3, 4 eller 5 bollar spelar ingen fucking roll - vi vinnner och det är allt som betyder nåt!

Artikel från Sportalare.se,som beskriver exakt hur vi spelar

Som idag mot Polen när vi tappar 13-9 till 13-13 och kommentatorerna nästan börjar runka där i sitt lilla bås för de tror verkligen att Polen har en chans att röra oss (lättlurade suckers), vi trampar bara lite på gasen igen och kör sedan in i mål på ren tomgång sista 20min.

Så när ni ser på Frankrike, wow de vann så lätt åå vad grymma dem är så betyder det inte ett skit när vi står på mattan (förhoppningsvis hel då) på söndag. Det kommer bli en lika tät och galet intensiv match som det alltid är mot fransmännen. Frankrike kan aldrig utklassa oss och vi kan inte heller utklassa dem, vare sig vi spelar i Zagreb, Paris eller i Mogadishu. Att de ser "starkare" ut än oss är en synvilla. Vi har spelat 9 matcher hittills och har 9 segrar, vad mer begär folk? Japaner i varje anfall eller?

Det kommer bli målsnålt när världens två bästa försvar och handbollslag möts precis som vanligt men jag tror att Karabatic viker ner sig mentalt igen som han gjort tidigare mot oss och Balic återigen stjäl showen om inte det blir Duvnjak som i mitt tycke är bättre än Balic just idag, men Balic är de stora matchernas man så han kommer avgöra.

Hård match att vänta förstås, få ifrågasätter att det är världens just nu två bästa lag som möts i finalen. Tror dock att Frankrike kniper detta med ett par mål till slut, tvivlar på att Omeyer släpper in fler in 25 mål. Alinovic är förstås också en lysande målvakt, och Kroatien har Cupic, Vori och Duvnjak som nog borde komma med i världslaget.

http://www.croatia2009.com/eng_news.php?id=448

Och Polen hämtar bronset, Bielecki skjuter som den världsspelare han ska vara.
Citera
2009-02-01, 17:04
Medlem
Jag tror att Frankrike kommer att dra det längsta strået i en mycket jämn tillställning men jag hoppas att Kroatien vinner
Citera
2009-02-01, 17:55
Medlem
Partons avatar
"The place where handball starts"
Citera
2009-02-01, 18:04
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag bryr mig inte vilka som vinner, men det skulle ju vara riktigt gott om grisfransoserna torskar. Det mest arroganta och dryga landslaget som finns, särskilt med äcklet Dinar i spetsen.
Citera
2009-02-01, 18:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag tror att Frankrike kommer att dra det längsta strået i en mycket jämn tillställning men jag hoppas att Kroatien vinner

Än så länge håller framför allt Omeyer och Narcisse fransmännen kvar i matchen, men Karabatic har hamnat ur balans. Jämnt ända till sista bittra sekunden, skulle jag tro...
Citera
2009-02-01, 18:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
Kroaterna är verkligen att beundra som idrottsnation med tanke på landets storlek. Men det finns en air av osportslighet som befläckar de kroatiska prestationerna...

Någon nytta måste ju Frankrike ta av sina medborgare med afrikansk härkomst. De är ju uppenbarligen vassa i många sporter och kan det leda till franska framgångar är det väl inget att ifrågasätta?
Citera
2009-02-01, 19:03
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Måste säga att "musiken" i arenan är bedrövlig om man inte är kroat. Verkar även som att de franska arroganta svinen tar hem det här.

Kroatisk sportslighet var det ja. Nu skämmer kroatiska spelare, publik och arenan ut sig ordentligt.

Det är kanske de två bästa lagen som finns i världen just nu, men när det gäller sportslighet och ödmjukhet så känns det som det är Europas bakgårdar som gör upp.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2009-02-01 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in