Lite kort:
Carlén borde ju vara självklar i VM, inget snack. Såg bra ut.
På målvaktsfronten vill jag att man tjatar på Beutler som nyligen öppnade lite för att det kanske skulle gå. Sandström självklar som Back-up, sedan kvittar det om Sjöstrand eller Pallicka blir tredje, med liten fördel för Skövde med tanke på flitigare matchning i klubblaget.
Pettersen känns som en bättre backup till Källman än en matchotränad Lundström.
Också lite besviken på Meijer. Behövde göra en riktigt bra match för att gå om Ekberg i kampen om platsen bredvid Lennartsson.
Fahlgren imponerade inte på mig. Saknar Fritzon, alt. behöver mer tid för att spela ihop sig med "sin" m6a.
Fredrik Larsson var inte fantastisk, kanske kämpar med Larholm om en plats.
Tycker nästan det var ett hån mot övriga h6or i Elitserien att Varamis fick spela. Visst, spela väl ingen egentlig roll då det var i andra laget, och det var väl en "kul" grej då killen var från regionen, men ändå. Blir ju ännu lägre status på andra laget iom killens inhopp. Han är säkert väldigt talangfull, men hade det inte varit bättre att sätta Fridén på tåget ner om nu Zacke inte kom till start? Eller var det verkligen i sista stund som återbudet kom? Och hade man verkligen behövt kalla in någon, om man ändå hade Pava på bänken som inte spelade.
Får vara lite "innebandy-vibbar", när en div.1 spelare ska in i landslaget...
Ställer mig även frågande till vad Tingsvall har i landslaget att göra. Förmodar att kombinationen "kommer från Kristianstad" + "spelar i Hammarby" var helt avgörande. Nej, inget klubblag i Sverige, inte ens de som tränas av förbundskaptenen, har 2 h9or, eller någon annan position för den delen, bland Sveriges 5-6 bästa.
Warvne är jag inget större fan av heller egentligen iom att han bara spelar framåt. Hade hellre sett Emil Berggren med då, som komplettment till Bliznac, även om jag förstår att van vill ha skytte från v9.
Oj, blev kanske inte så kort och lite väl negativt kanske, och detta bara efter första matchen. Kan därmed vara lite tidigt ute på vissa fronter, reserverar mig därför för eventuella ändringar