Citat:
Ursprungligen postat av Burdisso
Kroatien har vunnit alla sina 3 matcher hittils, Dock dåligt motstånd. Men matchen mot Sverige blir riktigt svår men Kroatien har nog en fördel på grund utav sina underbara supportrar. Serbien spelade ju riktigt bra mot Danmark och förlora i slut sekunderna jag trodde verkligen att dom skulle vinna mot Brasilien.
Jag har sagt detta i flera år nu och detta är min åsikt, för jag vet att det återigen komma möta motstånd.
Kroatien har världens bästa lag utan tvekan, sedan de vann VM'03 och OS'04. MEN sen dess har det alltid varit stora problem i och kring laget som bara vi insatta kan tyda. När de åker ut i semifinal och såna skitgrejer så ser det ut som att de inte är bra nog, men vi vet att problemet ligger i annat.
Som precis allting på Balkan så styrs handbollen av politiken. För fan, den dumme förbundskaptenen sitter kvar i flera år trots att han inte har respekt hos spelarna. Varför ? Jodå, han är medlem i regeringspartiet.
Var är spelare som Kaleb, Dzomba o andra ? Jo, de sitter på läktaren för de öppet sa emot honom.
Som sagt, jag vill det skall gå bra för Kroatien för detta är deras hemma VM och sån chans får de inte igen. Samtidigt så tror jag inte att de håller hela vägen och vid första svårare motstånd (läs; Spanien, Sverige) så kommer de visa alla sina problem för hela världen. Tyvärr kommer bara vi där nerifrån att förstå det...
Gick lite off-topic, hursomhelst så tror jag på Sverige om de kan fortsätta med detta spelet. Står i kroatisk tidning att de är "Split's" (staden) nya favorit och flera stora handbollsexperter säger att Sverige me Doder i spetsen är kanske berreda att ta över "Sverige 90-talet"... Jag håller med till en viss del, detta är bara början och en vinst betyder inte återgång till världstoppen men jag tror att de så sakta kommer visa upp det i detta VM. Sverige kommer komma fram till minst semifinal.