2009-01-19, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kollade rankingen på lagen. Serbien var efter 2008 rankad 14 i världen.
Jag hittade inte ens Brasilien på top 40 listan, men jag kanske missade dem.

Jäkla skräll iaf.
Och det vore skoj om någon serb här kunde skriva lite om hur det ser ut för dem.

Har du länk till rankingen?

tack i förhand
Citera
2009-01-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delibasic
Har du länk till rankingen?

tack i förhand
No problem

http://cms.eurohandball.com/PortalData/1/Resources/1_ehf_main/3_download_pdf/Ranking_List_2008_x.pdf
Citera
2009-01-19, 21:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, verkligen en mäktig insats av de svenska. Jag fantiserade förut i tråden om att Spanien är regerande olympiska mästare, vilket förstås inte stämmer: Frankrike slog Island i OS-finalen, Spanien tog bronset.

Om man tittar framåt skulle väldigt mycket vara vunnet om Kroatien kan besegras på torsdag - då är Sverige mycket nära en semifinalplats. I andra gruppspelet blir det matcher mot Frankrike, Ungern och Slovakien, och det gäller alltså att vara bland de två bästa i gruppen i andra gruppspelet:

http://en.wikipedia.org/wiki/2009_World_Men%27s_Handball_Championship

Om Sverige håller en jämn fin kvalitet besegrar laget Slovakien och Ungern.

Vad har Serbien för jävla pajaslag förresten? Förlust mot Brasilien 30-32, Brasilien som Norge slog med 18 mål och Danmark slog med 13. Å andra sidan förlorade Serbien i och för sig bara med uddamålet mot Danmark.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-01-19 kl. 21:35.
Citera
2009-01-19, 21:49
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
No problem

http://cms.eurohandball.com/PortalData/1/Resources/1_ehf_main/3_download_pdf/Ranking_List_2008_x.pdf

Den där var ju lätt att tyda du...

Det verkar märkligt nog inte som att det finns någon världsrankning inom handbollen.
Citera
2009-01-19, 22:29
Medlem
Missade så klart matchen och undrar om det finns något sätt att ta del av den eller få tag i en summering av matchen. Måste bara se hur det gick till och skapa mig en egen bild av det hela.

Tack.
Citera
2009-01-19, 22:39
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Missade så klart matchen och undrar om det finns något sätt att ta del av den eller få tag i en summering av matchen. Måste bara se hur det gick till och skapa mig en egen bild av det hela.

Tack.

Kolla på nyhetskanalen.se
Citera
2009-01-19, 22:52
Medlem
Riktigt bra kämpainsats av Sverige! Har tyvärr inte sett Kro spela men vi lär ha en helt okej chans mot dom också! Det lär bli en riktigt avgörande match, vinst där o vi bör gå till semin, förlust o vi lär inte gå vidare tyvärr... då Frankrike med sitt bredbens-försvar lär stoppa oss i andra rundan.
Citera
2009-01-19, 23:14
Medlem
Burdissos avatar
Kroatien har vunnit alla sina 3 matcher hittils, Dock dåligt motstånd. Men matchen mot Sverige blir riktigt svår men Kroatien har nog en fördel på grund utav sina underbara supportrar. Serbien spelade ju riktigt bra mot Danmark och förlora i slut sekunderna jag trodde verkligen att dom skulle vinna mot Brasilien.
Citera
2009-01-20, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burdisso
Kroatien har vunnit alla sina 3 matcher hittils, Dock dåligt motstånd. Men matchen mot Sverige blir riktigt svår men Kroatien har nog en fördel på grund utav sina underbara supportrar. Serbien spelade ju riktigt bra mot Danmark och förlora i slut sekunderna jag trodde verkligen att dom skulle vinna mot Brasilien.

Jag har sagt detta i flera år nu och detta är min åsikt, för jag vet att det återigen komma möta motstånd.
Kroatien har världens bästa lag utan tvekan, sedan de vann VM'03 och OS'04. MEN sen dess har det alltid varit stora problem i och kring laget som bara vi insatta kan tyda. När de åker ut i semifinal och såna skitgrejer så ser det ut som att de inte är bra nog, men vi vet att problemet ligger i annat.

Som precis allting på Balkan så styrs handbollen av politiken. För fan, den dumme förbundskaptenen sitter kvar i flera år trots att han inte har respekt hos spelarna. Varför ? Jodå, han är medlem i regeringspartiet.
Var är spelare som Kaleb, Dzomba o andra ? Jo, de sitter på läktaren för de öppet sa emot honom.

Som sagt, jag vill det skall gå bra för Kroatien för detta är deras hemma VM och sån chans får de inte igen. Samtidigt så tror jag inte att de håller hela vägen och vid första svårare motstånd (läs; Spanien, Sverige) så kommer de visa alla sina problem för hela världen. Tyvärr kommer bara vi där nerifrån att förstå det...

Gick lite off-topic, hursomhelst så tror jag på Sverige om de kan fortsätta med detta spelet. Står i kroatisk tidning att de är "Split's" (staden) nya favorit och flera stora handbollsexperter säger att Sverige me Doder i spetsen är kanske berreda att ta över "Sverige 90-talet"... Jag håller med till en viss del, detta är bara början och en vinst betyder inte återgång till världstoppen men jag tror att de så sakta kommer visa upp det i detta VM. Sverige kommer komma fram till minst semifinal.
Citera
2009-01-20, 11:07
Medlem
Shuyins avatar
Alltid lika skönt att se att vilja slår klass. Det kan ju bli rätt rolig turnering detta!
Citera
2009-01-20, 13:16
Medlem
Burdissos avatar
Kroatien litar för mycket på Balic han är inte längre vad han var för några år sedan. Men till Semi tror jag man går minst.
Citera
2009-01-20, 13:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Jag har sagt detta i flera år nu och detta är min åsikt, för jag vet att det återigen komma möta motstånd.
Kroatien har världens bästa lag utan tvekan, sedan de vann VM'03 och OS'04. MEN sen dess har det alltid varit stora problem i och kring laget som bara vi insatta kan tyda. När de åker ut i semifinal och såna skitgrejer så ser det ut som att de inte är bra nog, men vi vet att problemet ligger i annat.

Som precis allting på Balkan så styrs handbollen av politiken. För fan, den dumme förbundskaptenen sitter kvar i flera år trots att han inte har respekt hos spelarna. Varför ? Jodå, han är medlem i regeringspartiet.
Var är spelare som Kaleb, Dzomba o andra ? Jo, de sitter på läktaren för de öppet sa emot honom.

Som sagt, jag vill det skall gå bra för Kroatien för detta är deras hemma VM och sån chans får de inte igen. Samtidigt så tror jag inte att de håller hela vägen och vid första svårare motstånd (läs; Spanien, Sverige) så kommer de visa alla sina problem för hela världen. Tyvärr kommer bara vi där nerifrån att förstå det...

Gick lite off-topic, hursomhelst så tror jag på Sverige om de kan fortsätta med detta spelet. Står i kroatisk tidning att de är "Split's" (staden) nya favorit och flera stora handbollsexperter säger att Sverige me Doder i spetsen är kanske berreda att ta över "Sverige 90-talet"... Jag håller med till en viss del, detta är bara början och en vinst betyder inte återgång till världstoppen men jag tror att de så sakta kommer visa upp det i detta VM. Sverige kommer komma fram till minst semifinal.

Visst har Kroatien varit enormt bra under ett antal år, och högerkantsspringaren Dzomba har flera gånger valts till bäste spelare på den positionen efter turneringar. Men är det inte knäskada som hindrar honom från medverkan nu?

http://www.ehf-euro.com/aut2010/news/singe-news/article/dzomba-goodbye-croatia.html

Kaleb var ju med när Kroatien tog silver i EM 2008, men är rätt gammal (fyller 36). Vad gäller kontroversen med förbundskaptenen, vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in