2013-09-24, 17:52
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vilka handbollspodcasts finns det? Följer Kristianstads-gubbarna Bolltroll & Bankes podcast. De är jävligt mysiga att lyssna på. Känns dock som att det måste finnas fler därute. Några tips?
Stocken o sonny. En hel handbollsprofil och en halv. Blandad nivå men några lyssnarvärda delat. Dock en del dravel. Men i ett tunt segment är alla contenders!
Citera
2013-09-25, 22:22
Medlem
Imorgon smäller det i hemstaden. Lugi mot H43. Derby. Feststämning. Fullsmockat.

Ändå kommer det låta mindre än när några hundra orangeklädda bonnläppar var på besök härförleden.

På tal om de orangeklädda och för att haka på Irbes inlägg: Hur är släktförhållandet mellan "stocken" och den riktige "stocken" - Carl Erik?
Citera
2013-09-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Kommer bli en riktigt intressant säsong. Finns många lag som kommer slåss där uppe men det blir nästan mer intressant vilka lag som kan ta sig vidare till slutspel.

Sävehof, Guif, Kristianstad, Lugi, Alingsås är solklara till slutspel. Drott som mästare borde också räknas in där. Och efter Malmös magiska start samt Skövdes nyförvärv av Källman så har vi nog dom åtta lagen där. Hammarby gick ju till slutspel förra säsongen och är bättre denna säsong enligt mig. Så kanske kan dom blanda sig i. Och då har jag inte nämnt Ystad och Redbergslid. Något lag kommer att floppa. Önnered, Rimbo och H43 hamnar i botten.
Citera
2013-09-26, 22:20
Medlem
Hur var Lundderbyt? Lugi ser jag som smvinnare denna säsong. Men H43 verkar ha stått upp bra. Och vilken skräll av Hammarby. Malmö och Hammarby har fått en drömöppning. Det är för många lag som "borde" gå till slutspel. Undrar vilket lag som floppar i slutändan? Tänk om det blir mästarna Drott. Känns inte helt otroligt.
Citera
2013-09-27, 07:16
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavens
Hur var Lundderbyt? Lugi ser jag som smvinnare denna säsong. Men H43 verkar ha stått upp bra. Och vilken skräll av Hammarby. Malmö och Hammarby har fått en drömöppning. Det är för många lag som "borde" gå till slutspel. Undrar vilket lag som floppar i slutändan? Tänk om det blir mästarna Drott. Känns inte helt otroligt.

Flopp och flopp, men jag är orolig över "mitt" RIK.
Känns aningen rörigt och ostrukturerat - men vi får se framöver.
Viktigt med en okej start.

Lugi ser onekligen tunga ut.
Citera
2013-10-02, 17:29
Moderator
Dretskols avatar
SVTPlay sänder Skövde - Guif 19.00 ikväll.

http://www.svtplay.se/video/1491913/playexklusivt-handboll-skovde-guif
Citera
2013-10-03, 07:34
Medlem
David Pruttons avatar
Jag har nog underskattat Guif, tycker de ser riktigt starka ut.
Förvisso märklig förlust i min bok mot Hammarby men jag lutar åt att de är starkare än vad många trott.

Jag älskar verkligen handbollslag som varierar sitt spel och som trycker på i anfallsspelet emellanåt. Där är GUIF ett föredöme. Andra halvlek igår var väl inget vidare - men man spelade ju på sin ledning från den utmärkta första halvleken.
Citera
2013-10-04, 00:27
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Jag har nog underskattat Guif, tycker de ser riktigt starka ut.
Förvisso märklig förlust i min bok mot Hammarby men jag lutar åt att de är starkare än vad många trott.

Jag älskar verkligen handbollslag som varierar sitt spel och som trycker på i anfallsspelet emellanåt. Där är GUIF ett föredöme. Andra halvlek igår var väl inget vidare - men man spelade ju på sin ledning från den utmärkta första halvleken.

Eller så har vi överskattat Zackes betydelse för laget?
I övrigt håller jag med dig angående anfallsspelet. Nu såg inte jag andra halvlek igår men de verkar ha fått in en bra målvakt till den här säsongen. Har alltid tyckt att det varit deras svaga punkt.

EDIT: Svenska mästarna Drott står efter tre omgångar utan seger och endast 1 inspelad poäng. Kommer bli en jobbig säsong där, som sagt.
Senast redigerad av Dretskol 2013-10-04 kl. 00:59.
Citera
2013-10-04, 07:13
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
I övrigt håller jag med dig angående anfallsspelet. Nu såg inte jag andra halvlek igår men de verkar ha fått in en bra målvakt till den här säsongen. Har alltid tyckt att det varit deras svaga punkt.

EDIT: Svenska mästarna Drott står efter tre omgångar utan seger och endast 1 inspelad poäng. Kommer bli en jobbig säsong där, som sagt.

Jo precis - det var nog snarare så man skulle uttryckt sig.
Även Robin Anderssons skada trodde man skulle åtminstone påverka mer.

Nåväl, säsongen är ung än.
Citera
2013-10-04, 09:33
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol

Guif nyförvärv i målet, Aron, gjorde förvisso en bra match mot Sköve med de inledande två matcherna tror jag att han har haft 6 eller 7 räddningar sammanlagt och har väl en procent på max 20 vilket inte hållet. Har tyckt att han har varit helt värdelös dessa två matcher men nu mot Skövde så levererade han verkligen. Hoppas han börjar betala tillbaka nu och visar varför han är en landslagsmålvakt.
Citera
2013-10-04, 12:37
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonSaft.-.-
Guif nyförvärv i målet, Aron, gjorde förvisso en bra match mot Sköve med de inledande två matcherna tror jag att han har haft 6 eller 7 räddningar sammanlagt och har väl en procent på max 20 vilket inte hållet. Har tyckt att han har varit helt värdelös dessa två matcher men nu mot Skövde så levererade han verkligen. Hoppas han börjar betala tillbaka nu och visar varför han är en landslagsmålvakt.

Haha, oj då
Det var nämligen det första jag såg av Guif 2013/14-säsongen och hade således inte sett några siffror på målvakterna. Tillhör man Islands landslag i handboll bör man hålla väldigt hög standard. Dock är det lite samma sak med Island som Guif - deras svaga punkt har alltid varit målvaktssidan.
Senast redigerad av Dretskol 2013-10-04 kl. 12:43.
Citera
2013-10-07, 14:51
Medlem
Redbergslid - Skövde ikväll.

Kan Redbergslid störa Skövde och vinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in