2013-10-13, 07:27
Medlem
Mycket imponerande spel av bajen. Kul att dem har blandat sig i kampen om slutspelsplatsern.
Sen är ju kristianstad urstarka. Idag ska dem mosa esch i europCupen. (Drott slog esch med typ 20 bollar i cl kvalet).

Vilka har Sverige i sin grupp i em?
Citera
2013-10-13, 22:40
Medlem
DonDrapers avatar
Usch, tung förlust i Alingsås idag. Tycker ändå att RIK spelat riktigt bra i de senaste två matcherna. Bra tålamod i anfallen och tufft och tätt försvarsspel. Stojcevski är verkligen en helt grym playmaker. Jag är försiktigt positiv inför onsdagens "derby" och resten av säsongen.

Tobias Östanbäck åkte dessvärre på ett rött kort tidigt i matchen efter en väldigt märklig situation där han verkade snubbla och stoppade på det viset Alingsås vänstersexa. Såg skitkonstigt ut och verkligen inte som att han gjorde det för att skada. Jaja.
Citera
2013-10-27, 08:15
Medlem
David Pruttons avatar
Tyvärr inte mycket handboll för egen del än så länge.
Men glädjande att RIK tar sådana här skalper!
http://www.svt.se/svttext/web/pages/354.html
(27-24 Kristianstad)
Extra kul att målvaktsspelet förefaller ser bra ut - har ju varit en riktig akilleshäl ända sedan Palickas dagar i klubben.
Citera
2013-10-27, 11:54
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Tyvärr inte mycket handboll för egen del än så länge.
Men glädjande att RIK tar sådana här skalper!
http://www.svt.se/svttext/web/pages/354.html
(27-24 Kristianstad)
Extra kul att målvaktsspelet förefaller ser bra ut - har ju varit en riktig akilleshäl ända sedan Palickas dagar i klubben.

Starkt att som första lag spöa Kristianstad i år. Stojcevski verkade ha en en hyfsad dag på jobbet med tio baljor.

Slaget om Göteborg äger rum om två veckor i Scandinavium med två matcher, Önnered - Sävehof samt Redbergslid - AHK. Någon som ska dit?
Citera
2013-10-30, 17:06
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Starkt att som första lag spöa Kristianstad i år. Stojcevski verkade ha en en hyfsad dag på jobbet med tio baljor.

Slaget om Göteborg äger rum om två veckor i Scandinavium med två matcher, Önnered - Sävehof samt Redbergslid - AHK. Någon som ska dit?

Jag befinner mig i södra Frankrike fram tills slutet av november så dessvärre kommer jag missa det. Kul för Partille och Alingsås att få räknas in i Göteborg...

RIKs spel på sistone gör mig lycklig, nån sa på Facebook att laget inte sett så här bra ut på tio år. De senaste 4,5 matcherna har varit riktigt riktigt bra men det känns lite för tidigt att ta till stora ord. Kul är att vi för en gångs skull har två dugliga målvakter. Och en Stojcevski som skulle dominera i vilket svenskt lag som helst.

Lugi borta härnäst. Mycket svårare än så blir det nog inte i år. Hur har Jernemyr skött sig?
Senast redigerad av DonDraper 2013-10-30 kl. 17:11.
Citera
2013-11-06, 13:12
Moderator
Dretskols avatar
Vad fan, jag hade ju svarat på ditt inlägg. Kunde åtminstone ha svurit på det..

Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Kul för Partille och Alingsås att få räknas in i Göteborg...

7-kt Q-l.

Citat:
Lugi borta härnäst. Mycket svårare än så blir det nog inte i år. Hur har Jernemyr skött sig?

Jernemyr har gjort det bra, inget snack. Märks dock väldigt tydligt att han inte stångas med världseliten längre. Han får väldigt många utvisningar emot sig som han ej hade fått i internationella sammanhang. Samtidigt har Lugi, ironiskt nog, spelat ännu bättre bakåt de matcher Jernemyr inte varit med.
Citera
2013-11-09, 09:44
Medlem
Citat:

Är det första gången slaget om Göteborg äger rum?
Det är slaget om Malmö idag, Ystad - Drott & Malmö - IFK Kristianstad
Citera
2013-11-10, 13:03
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Är det första gången slaget om Göteborg äger rum?
Det är slaget om Malmö idag, Ystad - Drott & Malmö - IFK Kristianstad

Jag tror det.
Hade förresten hellre velat se Lugi istället för Drott i ert "slag".

Antalet sport-poddar verkar ha ökat lavinartat senaste tiden. Nu kör t.o.m Johan Flinck (sportbladet) handbollspodd med Kent-Harry Andersson. Ingen höjdare det där. Den är precis lika tråkig och kass som man föreställer sig redan innan man lyssnat. Fast ännu lite värre.
Citera
2013-11-10, 13:27
Medlem
DonDrapers avatar
"Handbollens dag" arrangerades faktiskt 2005 i Scandinavium. RIK mötte Sävehof och sen var det
Önnered - Warta. Då kom det 5800 åskådare. Rejält bottennapp med 3000 åskådare i år med andra ord, och väldigt olustigt att RIKs match gick precis som förra mötet i Alingsås...
Citera
2013-11-10, 17:27
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
"Handbollens dag" arrangerades faktiskt 2005 i Scandinavium. RIK mötte Sävehof och sen var det
Önnered - Warta. Då kom det 5800 åskådare. Rejält bottennapp med 3000 åskådare i år med andra ord, och väldigt olustigt att RIKs match gick precis som förra mötet i Alingsås...

Se på fan. Hade jag ingen aning om.

Sävehofs damer kryssade nyss mot Krim Ljubljana i champions league, och är därmed historiska. Det är första gången ett svenskt damlag är klara för slutspel i turneringen. Mäkta imponerad!
Citera
2013-11-11, 11:29
Medlem
Citat:
Jag tror det.
Hade förresten hellre velat se Lugi istället för Drott i ert "slag".

Antalet sport-poddar verkar ha ökat lavinartat senaste tiden. Nu kör t.o.m Johan Flinck (sportbladet) handbollspodd med Kent-Harry Andersson. Ingen höjdare det där. Den är precis lika tråkig och kass som man föreställer sig redan innan man lyssnat. Fast ännu lite värre.
Kent-Harry tycker jag är skön. Dock känns Flinck inte riktigt radiokompatibel. Borde kanske hålla sig till skrivandet. Men en pod som jag kan rekommendera alla är Bolltroll och Bankes intervju med Oscar Carlén. Deppigt att höra om Oscars öde, men samtidigt ändå en positiv upplevelse eftersom Carlén verkar vara en så sjukt härlig person. En av de mest intressanta sportintervjuer jag hört i pod-sammanhang.
Citera
2013-11-11, 14:37
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
.. Bankes intervju med Oscar Carlén. Deppigt att höra om Oscars öde, men samtidigt ändå en positiv upplevelse eftersom Carlén verkar vara en så sjukt härlig person. En av de mest intressanta sportintervjuer jag hört i pod-sammanhang.

Tack för den. Riktigt bra och intressant intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in